ترکیه و القاعده هم به جنگ یمن پیوستند

0
موفقیت نیروهای یمنی در بازسازی قایق های گارد ساحلی

موفقیت نیروهای یمنی در بازسازی قایق های گارد ساحلی

منابع یمنی از افزایش تحرکات ترکیه و تروریست‌های القاعده در استان «أبین» و نقش‌آفرینی آن‌ها در درگیری عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب خبر می‌دهند.

  منابع یمنی اخیرا از پرواز تعدادی از پهپادهای ترکیه در طول مناطق درگیری در استان أبین و همچنین حضور عناصر القاعده در این استان خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه ۲۶ سپتامبر، رقابت و تعارض ترکیه و دولت سعودی و امارات در جبهه‌های مختلف قطر، لیبی و حوزه مدیترانه که با قتل جمال خاشقچی در دو سال گذشته به اوج خود رسید، یمن را به یک فرصت برای ترکیه در جهت تحت فشار قرار دادن ریاض تبدیل کرده است.

از سوی دیگر اخیرا تعدادی از فرماندهان القاعده در أبین کشته شده و این گروهک تجهیزات لجستیکی جدیدی وارد مناطق درگیری کرده است. درگیری‌های در أبین میان عناصر دولت هادی (وابسته به ریاض) و شورای انتقالی (وابسته به ابوظبی) در شش ماه گذشته علی‌رغم مذاکرات دو طرف در ریاض شدت یافته و کشته و زخمی‌های بسیاری رو دست دو طرف گذاشته است.

نقطه ثقل درگیری‌ها در منطقه الطریه در نزدیکی جعار در شمال منطقه «زنجبار» است. از ماه می گذشته که عناصر دولت هادی موفق به ورود به شهر «عدن» نشدند، درگیری‌ها به ابین کشیده شد و همچنان ادامه دارد.

در این میان ترکیه نیز به نفع عانصر دولت هادی و حزب اخوانی الاصلاح وارد عمل شده و حملاتی علیه مواضع شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را به خود به همراه دارد، انجام می‌دهد.

آذر سال گذشته عناصر شورای انتقالی سندی منتشر کردند که نشان می‌داد تعدادی از افسران اطلاعاتی ترکیه از طریق گذرگاه «صرفیت» وارد «المهره» در جنوب یمن شده‌اند.

منبع: فارس

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!