تلفات نظامیان آمریکایی در «عین‌الأسد» بیشتر شد

0
تصاویر جدید از پایگاه هوایی عین الاسد

تصاویر جدید از پایگاه هوایی عین الاسد

یک مقام نظامی آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» بار دیگر آمار نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در پاسخ موشکی ایران به پایگاه «عین‌الأسد» را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، یک مقام نظامی آمریکایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» از افزایش دوباره آمار رسمی نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در جریان عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه نظامی «عین‌ الأسد» آمریکا در عراق خبر داده است.

به نوشته رویترز، این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که بر اثر این حمله موشکی بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شده‌اند. 

وزارت دفاع آمریکا از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۸ دی ماه به عنوان بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، پایگاه عین‌الأسد را هدف حمله موشکی قرار داد. تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده بعد از حمله، نشان می‌دهد نقاط زیادی در پایگاه با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفته است.

در حالی که بعد از این حمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «همه چیز خوب است» و هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده‌اند، اما پنتاگون در هفته‌های اخیر به صورت قطره‌چکانی و به مرور آمار خسارات ناشی از این حمله را منتشر کرده است.

وزارت دفاع آمریکا چند روز بعد از اظهارات ترامپ، اذعان کرد که حدود ۱۰ نظامی آمریکایی در این حمله دچار آسیب مغزی خفیف شده‌اند. پنتاگون بعدا به مرور این آمار را تا ۶۴ نفر افزایش داد.

ترامپ در پاسخ به انتقاد رسانه‌ها از مخفی‌ کردن آمار آسیب‌دیدگان این حمله، مدعی شده است که مجروحیت این نظامیان جدی نیست و چیزی شبیه به «سردرد» است. در پی این اظهارات، اعضای گروه «کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی» آمریکا با صدور بیانیه‌ای از ترامپ خواستند بابت کوچک جلوه دادن مصدومیت نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد»، عذرخواهی کند. به گفته این گروه، آسیب مغزی یکی از جدی‌ترین صدماتی است که نظامیان در جریان درگیری‌ها با آن مواجه می‌شوند. منبع: فارس

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!