روایت «پنجه بر آفتاب» از فعالیت‌های غرب علیه مهدویت

0
 
«پنجه بر آفتاب؛‌ بررسی و تحلیل فعالیت ‌های غرب علیه باورداشت مهدویت» در سه بخش «توجه غرب به نقش و جایگاه اسلام در آخرالزمان»، «توجه غرب به منجی اسلامی، چرا و چگونه؟» و «توجه غرب به مهدویت شیعی و منجی‌باوری در ایران» تدوین شده است
 
 

 

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان کتاب «پنجه بر آفتاب» با موضوع بررسی و تحلیل فعالیت‌های غرب علیه باورداشت مهدویت تالیف زهیر دهقانی‌آرانی توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در 271 صفحه منتشر شده است.

 

غرب معاصر با مختصات اعتقادی و فرهنگی خود، داعیه برتری بر دیگر فرهنگ‌ ها و ملت ‌ها را دارد. نظام اعتقادی و سیاسی کنونی غرب، باورهای عمیق و الهام ‌بخش اسلامی همچون مقاومت، شهادت و مهدویت را بر نمی‌تابد، چراکه تجلی این باورها را در تضاد با اهداف و آرمان ‌های خود می‌ بیند؛ لذا منجی ‌باوری اسلامی را هدف انواع کینه ‌ها و تحریف‌ ها و تهمت‌ ها قرار داده و گاه این عقیده را خرافی، گاه خطرناک و زمانی داستانی جنایی از موعود معرفی می‌کند.

 

کتاب «پنجه بر آفتاب؛‌ بررسی و تحلیل فعالیت ‌های غرب علیه باورداشت مهدویت» اثر حجت‌الاسلام والمسلمين زهير دهقانی آرانی در سه بخش با عنوان‌های «توجه غرب به نقش و جایگاه اسلام در آخرالزمان»، «توجه غرب به منجی اسلامی، چرا و چگونه؟» و «توجه غرب به مهدویت شیعی و منجی‌باوری در ایران» تدوین شده است.

 

«جایگاه اسلام در طرح خداوند برای آخرالزمان کجاست؟»، «اسلام ‌هراسی، ابزاری برای کینه ‌توزی و البته معروفیت»، «گزارش تیموتی فرنیش از نشست بوستون با موضوع مهدویت»، «گزارش از مستند «شاهدان آخرالزمان» اثر جوئل ریچاردسون» و «معرفی کتاب: پایان آمریکا، نقش اسلام در آخرالزمان و هشدارهای کتاب مقدس» برخی از فصل ‌های بخش نخست کتاب است.

 

نویسنده در بخش دوم به موضوعاتی همچون «بمب‌گذاران بوستن، انتظار برای مهدی»، «ریچاردسون: اعتقاد به مهدی، گسترده در تمام جهان اسلام»، «نگاه غرب به شخصیت رمزآلود مهدی (ع)، دستمایه رمان‌ های جنایی و جاسوسی!»، «حرکت اوباما در مسیر ظهور مهدی مسلمانان!» و «معرفی کتاب: آخرالزمان و راز و رمز مهدی» پرداخته و سومین بخش کتاب را به طرح مباحثی مانند «بازخوردها به کتاب شمارش معکوس دمشق»، «جک اسمیت: چکاندن ماشه برای آغاز دوران محنت بزرگ»، «رابرت اسپنسر: حالا وقت آن است که امام دوازدهم بیاید!»، «سلاح ‌های ایرانی با نوشته (مهدی بیا)»، «نگاه رسانه ‌های غرب به مرگ ملک عبدالله و ارتباط آن با ظهور امام مهدی (عج)»، «ایران با حضور در سوریه، خود را برای جنگ آرماگدون آماده می‌کند» و «ایرانِ مهدی‌ باور، برای ما بسیار خطرناک‌ تر از داعش است!» اختصاص داده است.

 

در بخشی از مقدمه مقاله ‌ای با عنوان «سوریه تکمیل پیشگویی ‌های آخرالزمانی است که به پیروزی ایران می ‌انجامد!» می ‌خوانیم: «کلاریون پروجکت (Clarion Project)، نام موسسه‌ ای در آمریکاست که ادعا می‌کند غیرانتفاعی و مستقل است. هدف این موسسه که در سال 2006 بنا نهاده شده،‌ بنا به گفته پایه‌گذارانش، آگاهی‌ بخشی به مردم آمریکا و جهان در مورد خطرات اسلام‌ گرایی افراطی و نیز تقویت اسلام ‌گرایی میانه ‌روست. جالب این است که وقتی به مطالب و مقالات این سایت می‌ نگریم، درمی ‌یابیم منظور آن‌ ها از اسلام ‌گرایی افراطی، اسلامی است که در مقابل آمریکا، اسرائیل و دیگر ستمکاران جهان قد علم کند و نگاه آن‌ ها به اسلام میانه نیز اسلامی بی‌ رنگ و پوست که با فرهنگ غرب هیچ مخالفتی ندارد.»

 

گفتنی است، علاقه مندان می توانند این کتاب را با هزینه 14 هزار تومان طی تماس با شماره تلفن های ۸۸۹۹۸۶۰۰-۰۲۱ – ۳۷۸۴۱۱۳۰-۰۲۵ یا با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی www.mahdaviat.ir تهیه کنند.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!