عابدینی: خدا امر ولی‌اش را در یک‌ شب محقق می‌کند/ رابطه حوادث اخیر با نزدیکی ظهور

1
عابدینی

فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی استاد دانشگاه و کارشناس دینی در جلسه هفتگی «طلبه تراز انقلاب اسلامی» با اشاره حوادث اخیر و نزدیکی ظهور بیان داشت: خدای سبحان می‌فرماید: هر چقدر انسان به سمت آخرالزمان نزدیک می‌شود، یکی از آثارش این است که وقایع بیشتری در زمان کمتری محقق می‌شود. جریانی که این چند وقت اتفاق ‌افتاد، از جریانات آذر ماه تا دی‌ ماه، به‌خصوص دی‌ماه، سرعت وقایع خیلی زیاد است.

وی افزود: می‌خواهم یک تحلیل الهی کنم که خدای سبحان چه ظرفیتی دارد ایجاد می‌کند. یعنی سرعت تحقق وقایع خیلی زیاد می‌شود. تعبیر روایت این است که «أصلَحَ اللَّهُ أمر وَلیه فِی لَیلَة»؛ خدا امر ولی‌اش را در یک‌شب محقق می‌کند. این را کجا امام صادق (ع) فرمود؟ در وقت بیان جریان حضرت موسی (ع).

خدا امر ولی‌اش را در یک‌ شب محقق می‌کند/ انبیاء با بعثت آتش می‌گرفتند

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به جریان مبعوث شدن حضرت موسی (ع) ابراز داشت: در آن شبی که حضرت موسی (ع) مبتلا به گم کردن راه شد. سرما و گوسفندانش که حاصل ۱۰ سال زحمتش بود در بیابان پخش می‌شدند. همه‌ چیز دارد از بین می‌رود. یک‌ وقت آتشی می ببیند. این نیاز موسوی بود. رفت به سمت نیازش، خدای سبحان با نیازش بر او تجلی کرد.

وی ادامه داد: وقتی رفت، خطاب آمد «إِنَّنی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا، یا موسی فَاخلَع نَعلَیکَ إِنَّکَ بِالوادِ المُقَدَّسِ طُوى»؛ آوردمت جایی که مبعوث شدی به رسالت اولوالعزم. موسی (ع) چه می‌خواست و به او چه دادند. موسی (ع) دنبال آتش بود، به او آتشی دادند که جانش را آتش زدند. مبعوثش کردند. مقام معظم رهبری در طرح کلی اندیشه اسلامی می‌فرمایند: انبیاء با بعثت آتش می‌گرفتند. یک گلوله انرژی می‌شدند. «اصلح الله» در یک‌ شب.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: چقدر باید وقایع محقق شود تا موسی فراری را تبدیل به موسی تعقیب‌کننده کند؟ این از علائمی است که به زمان یک عنایت ویژه‌ای می‌شود. از علائم آخرالزمان است. لذا امام صادق (ع) در دنباله‌اش می‌فرماید: «اصلح الله امر ولیه فی لیلة»؛ خدا امر ولی‌اش را در یک‌ شب محقق می‌کند.

زمان کشش دارد که همه وقایع ظهور در یک مدت کم اتفاق بیفتد

وی افزود: یعنی تمام آنچه قرار است اتفاق بیفتد؛ که شما فکر می‌کنید الان امام زمان (عج) بیاید با کدام لشکر؟ با کدام وسایل؟ یک‌ شب می‌تواند آبستن حوادثی باشد که تمام این‌ها محقق شود، پشت سر هم محقق شود و به نتیجه هم برسد. زمان کشش دارد که این‌ همه وقایع در آن اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد:‌ آنجایی که گاهی یک واقعه یک سال دو سال صدسال طول می‌کشید محقق شود، گاهی در یک ساعت، نیم ساعت محقق می‌شود. این زمان که این‌گونه وقایع درش محقق می‌شود بستگی دارد به ظرف انسانی که در این زمان واقع‌شده است. شدت وقایع تحققشان در زمان به خود زمان بر نمی‌گردد، بلکه به انسانی که در این زمان واقع‌ شده است، برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه اگر جانی که در این زمان واقع‌ شده است کشش این را داشت، سرعت وقایع سریع می‌شود. ظهور نزدیک می‌شود،‌ گفت: در لبنان و عراق تمام محور مقاومت که شکل گرفته بود، مورد هجمه استکباری قرار گرفت. در عراق به‌ شدت علیه ایران شعارها پخش می‌شد، هر چند محدود بودند، اما از جهت گفتمانی غلبه پیدا کردند. در لبنان هم‌، بهم ریختند. هر دو دولتی که گفتمان غالبشان طرفدار ما بود، هر دو به هم‌ ریخت.

اکنون با یک سرعت ما فوق صوتی به سمت ظهور حرکت می‌کنیم

این کارشناس دینی با اشاره به حوادث آبان ماه گذشته در کشورمان خاطرنشان کرد: در آبان ماه به خود ایران کشیده شد. فکر می‌کنید این سرعت ساده بود؟ یک طراحی کلان در ۷۲ ساعت خنثی شد. به نحوی که اثرش نماند. رأی و نگاه مردم برگشت. این از همان سرعت سیرها بود. در سال ۸۸ نزدیک ۸ ماه طول کشید. در سال ۹۶ حدوداً دو ماه طول کشید.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ سه روز طول کشید. فکر نکنید این‌ها ساده است. این‌ها رشد تحمل مؤمنینی است که خدا دارد بالغشان می‌کند. با اینکه دشمن توطئه‌اش را شدیدتر کرد، اما فرصت بروز درست هم پیدا نکرد تا بارز و آشکار شد، خفه شد. این از چی نشأت می‌گیرد؟ یعنی خدای سبحان یک اراده عظیمی را کرده است. ما داریم با یک سرعت ما فوق صوتی حرکت می‌کنید، ولی چون درونش هستیم ادراک نمی‌کنیم. نشسته‌ایم و احساس آرامش می‌کنیم.

Loading

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!