نشانه‌های ظهور او

0

آیا امام عصر(عج) زمان ظهور را می‌دانند؟/ ظهور را درک کردید سینه‌خیز بروید تا به مهدی(عج) برسید

خبرگزاری فارس: آیا امام عصر(عج) زمان ظهور را می‌دانند؟/ ظهور را درک کردید سینه‌خیز بروید تا به مهدی(عج) برسید

کتاب «نشانه‌های ظهور او» اثر محمد خادمی شیرازی یکی از آن آثاری است که بر اساس مستندات به تبیین نشانه‌های ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) پرداخته است.

 

خبرگزاری فارس – گروه کتاب و ادبیات: نشانه‌ها و علائم ظهور ولی عصر (اروحنا له الفداء) همواره یکی از مباحث پر مخاطب در مباحث مهدویت بوده است. نشانه‌های قطعی، نشانه‌های غیر قطعی، نشانه‌های پیش از ظهور، علائم زمینه‌ساز، نشانه‌های عصر ظهور و … مباحثی است که برای امت اسلامی منتظر همواره به عنوان موضوعاتی مهم و از حیثی جذاب دنبال شده است. به همین خاطر دانشمندان و علمای دینی دست به تالیف و گردآوری نکاتی زدند تا مسلمان منتظر با خواندن آنها بتواند راه درست را از بی‌راهه تشخیص دهد. هرچند در این بین برخی از شیادان و کاسبان نیز بی‌کار ننشسته و برای کسب متاع زودگذر دنیایی دست به اقداماتی زدند تا بتوانند از فضای به وجود آمده کسب سود کنند.

به همین خاطر بر هر مسلمانی که می‌تواند مخاطب را از گمراهی نجات دهد فرض است تا دست از تلاش بر ندارد و یکی از این تلاش‌ها معرفی آثار معتبر و مستند است که توسط دانشمندان علوم دینی گردآوری شده است. آثاری که حرفی غیر مستند در آنها نیست و خواننده را پیوسته به کلامه وحی و یا سخن معصوم علیه السلام ارجاع داده است.

کتاب «نشانه‌های ظهور او» اثر حاج شیخ محمد خادمی‌شیرازی را باید یکی از جمله آثاری دانست که مستند بوده و خواننده را جز از طریق کلام وحی و حدیث منسوب به ائمه هدی(ع) در موقعیت عصر ظهور قرار نمی‌دهد.

این کتاب 240 صفحه‌ای با استفاده از آیات و روایات تصویری از عصر ظهور را پیش چشمان خواننده جویای حقیقت ترسیم می‌کند. در یکی از فصل‌های این کتاب مولف با استناد به روایات به اینکه «آیا امام عصر(عج) زمان ظهورشان را می‌دانند؟» پاسخ داده و خواننده را نسبت به جایگاه علمی اهل بیت(ع) آشنا کرده است. او با ارجاع به احادیثی از ائمه نشان می‌دهد که علم اهل بیت(ع) نسبت به آینده نافذ بوده اما از آنجا که زمان ظهور از اسرار بزرگ الهی است، نباید گفته شود، لذا فرموده‌اند که برای ظهور وقت تعیین نمی‌کنند.

مولف کتاب از قول رسول گرامی اسلام(ص)، امیرالمومنین(ع)، حسنین(ع)، حضرت باقرالعلوم(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) نسبت به بیان نشانه‌های ظهور اقدام کرده و آنها را برای خواننده تببین کرده است.

مولف در این کتاب حتی به منابع شیعی اکتفا نکرده، و سراغ نشانه‌های ظهور حضرت صاحب‌الزمان در منابع اهل سنت نیز رفته است و برای روشن شدن ذهن خواننده نسبت به جایگاه مسئله ظهور در میان مذاهب اسلامی از کتب آنها نیز روایاتی را نقل کرده است.

در این کتاب خواننده با روایتی روبرو می‌شود که 28 نشانه ظهور در آن ذکر شده که رد شب معراج بر پیامبر (ص) نازل شده و به ایشان اعلام شده است. «عیسى‌بن‌مریم پشت سر آن بزرگوار نماز مى‌خواند»، «علماى فاسق (بى عمل) و خیانتکار زیاد شوند (آنان که دین را به فکر خود معنى مى‌کنند)»، «مساجد را مجلل بسازند»، «زمامداران کافر شوند»، «دوستان حکمرانان گنهکار باشند» و … برخی از نشانه‌هایی است در این روایت برای خواننده ذکر شده است.

در یکی از بخش‌های این کتاب خواننده با موقعیت منتظران در عصر ظهور آشنا می‌شود و نسبت به آن روزگار اطلاعات پیدا می‌کند. در یکی از روایات پیامبر گرامی اسلام(ص) توصیه می‌کند که اگر عصر حضرت ولی عصر(عج) را درک کردید حتی شده سینه‌خیز روی برف بروید خود را به او برسانید.

«ما خاندانی هستیم که خداوند آخرت را برای ما برگزیده است، و اهل‌بیت من به زودی بعد از من با بلایی روبرو می‌شوند که موجب فرار و دوری و گریز خواهد شد، تا آن که قومی از جانب مشرق که همراهشان پرچم‌های سیاه هست می‌آیند، ومطالبه (حکومت) خیر می‌کنند، امّا به آن نمی‌رسند، با مخالفان می‌جنگند، از طرف مردم یاری می‌شوند، و در نتیجه به آرمان و خواسته خود نایل می‌شوند، ولی آن (حکومت) را خودشان نمی‌پذیرند، بلکه آن را در اختیار مردی از اهل‌بیت من قرار می‌دهند، آن مرد (حضرت مهدی) سراسر زمین را همان گونه که پر از ظلم و جور شده، پر از عدل و داد می‌کند، هرکسی از شما عصر چنین مردی را درک کرد، گرچه با حرکت سینه‌خیز بر روی برف باشد، خود را به او برساند، زیرا او مهدی (عج) من است.»

کتاب «نشانه‌های ظهور او» به قلم حاج شیخ محمد خادمی شیرازی از سوی انتشارات «کتاب جمکران» با قیمت 12هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!