« پرتویی از آیه های مهدوی»؛ رهیافت قرآنی در شناخت امام عصر(عج)

0
خبرگزاری شبستان: کتاب «پرتویی از آیه های مهدوی » تالیف حجت الاسلام و المسلمین قرائتی است که به کوشش حجت الاسلام حسن ملّایی گردآوری شده است.
 
 

 

 کتاب «پرتویی از آیه های مهدوی» تالیف حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از سوی بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) منتشر شده است.

 

قرآن كريم، چراغي نوراني است كه با وجود گذشت ده‌ها قرن از نزول مبارك آن، هنوز هم كه هنوز است پرتو‌هاي درخشان آن، مسير حق طلبان را در طول تاريخ روشن كرده و در آينده هم، چنين خواهد بود. در اين كتاب آسماني و بي‌نظير، آينده‌اي روشن به بشريت نويد داده شده است كه با سيطره دين حق و البته توسط امام حق و ياران صالحش بر تمام جهان محقق مي‌شود. بدين سان فرهنگي به نام مهدويت بر محور امام مهدي شكل گرفت كه مجموعه‌اي است از باورها، ارزشها، نمادها، رفتارها، وقايع و هر آنچه كه به امام زمان و جايگاه و حكومت و غيبت و ظهور وی مربوط است.

 

 

«پرتوي از آيه‌هاي مهدوي» نگارشي است ساده، اما گويا و مستند از مهم‌ترين آيه‌هاي قرآني كه درباره معارف مهدوي بوده و توسط حضرت حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي در آثار مكتوب و نيز در طول بيش از سه دهه، در ضمن برنامه درس‌هايي از قرآن به دوست‌داران امام عصر(عج) ارائه شده و اينك با حفظ قالب پر جاذبه تبليغي ايشان، تدوين يافته است.

 

در اين مجموعه علاوه بر اين‌که آيه‌هاي مهدوي به ترتيب سوره‌هاي قرآني استخراج و به نكته‌هاي هر كدام پرداخته شده، تلاش شده است تا در كنار هر آيه، يكي از موضوع‌هاي خاص معارف مهدوي متناسب با آن آيه نيز طرح گردد و بدين گونه براي مشتاقان مباحث مهدوي، دو مجموعه ترتيبي و موضوعي از اين معارف با زباني دقيق اما ساده، فراهم آمده كه همين امر، اين اثر را از ديگر آثار مهدوي، ممتاز نموده است.

 

عناوین اصلی کتاب شامل: اشاره؛ «فهرست مطالب»؛ مقدمه؛ سوره حمد؛ سوره بقره؛ سوره آل عمران؛ سوره نساء؛ سوره مائده؛ سوره اعراف؛ سوره انفال؛ سوره توبه؛ سوره هود؛ سوره یوسف؛ سوره رعد؛ سوره نحل؛ سوره اسرا؛ سوره کهف؛ سوره انبیاء؛ سوره حج؛ سوره نور؛ سوره نمل؛ سوره قصص؛ سوره نوح؛ سوره لقمان؛ سوره فتح؛ سوره واقعه؛ سوره حدید؛ سوره صف؛ سوره ملک؛ سوره قلم؛ سوره مدثر؛ سوره فجر؛ سوره قدر؛ «فهرست منابع».

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!