پنتاگون خبر خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را تأیید کرد

0
پنتاگون خبر خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را تأیید کرد
پنتاگون خبر خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را تأیید کرد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا خبرهای منتشر شده در رسانه‌های این کشور درباره تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن بخش دیگری از نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل،‌«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در یکی نشست خبری با تأیید اخبار منتشر شده در رسانه‌های این کشور مبنی بر اینکه دولت آمریکا قصد دارد بخش دیگری از نظامیان آمریکایی را از عراق و افغانستان خارج کند، اعلام کرد که این تصمیم تا 15 ژانویه 2021 (25 دی‌ماه 99) اجرا خواهد شد.

کریستوفر میلر که هفته گذشته پس از برکناری مارک اسپر به سمت سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب شد، در گفتگو با خبرنگاران درخصوص خروج تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ به پنتاگون دستور داده است که تا اواسط ژانویه 2500 نیروی آمریکایی از افغانستان و عراق خارج شوند.»

متعاقباً رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز از احتمال خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان حداکثر تا ماه مه [اواسط اردیبهشت‌ماه تا اواسط خردادماه] خبر داد.

وی در این خصوص مدعی شد: «نیروهای باقی‌مانده در عراق و افغانستان برای دفاع از دیپلمات‌ها و سفارتخانه‌ها و همچنین برای کمک به متحدانمان در راستای انجام مأموریتشان به کار گرفته خواهند شد. رئیس‌جمهور ترامپ امیدوار است که حداکثر تا ماه مه، همه سربازان ما به خانه بازگردند.»

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!