کتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» منتشر شد

0

کتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به چاپ رسید.

 

 

  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب شرح دعای سلامتی امام زمان(عج) دارای مطالبی با عناوین چرا دعا، چرا باید برای امام زمان(عج) دعا کرد، بررسی سند دعای سلامتی، بررسی مقدمه دعا، فواید قرائت دعای سلامتی و شرایط استجابت دعا است.

از آنجایی که اهل بیت(ع) نور واحد هستند، می‌توانیم بگوییم که امام مهدی(عج) نیز روزی هزار مرتبه برای ما دعا می‌کند، بنابراین شایسته است که ما نیز در شبانه‌روز به یاد او باشیم و در نماز، قبل و بعد از آن برای حضرتش دعا کنیم.

یکی از دعاهای آشنا دعای سلامتی حضرت مهدی(عج) است که به اشتباه به دعای فرج معروف شده است، ما در این دعا از خداوند می‌خواهیم که امام زمان(عج) را تحت حمایت کامل خود بگیرد و او را تا رسیدن به هدف نهایی‌اش یعنی استقرار عدل در سراسر زمین یاری کند.

جهان هستی بر اساس اسباب و مسبب‌ها پایه‌ریزی شده است به گونه‌ای که برای تحقق هر امری باید زمینه‌ها و شرایط آن فراهم شده باشد. دعا کردن نیز در این نظام، جایگاه خاص خود را دارد و در کنار سایر شرایط، یکی از آنها شمرده می‌شود، بنابراین وظیفه هر انسان دعا کردن است، همانگونه که باید تلاش و کوشش نیز داشته باشد.

حقیقت دعا اظهار عجز و فقر و نیاز به درگاه پروردگار عالم و خالق جهان است.

انسان هنگام دعا ارتباط ویژه‌ای با حضرت حق برقرار کرده و ضمن اعتراف به حقارت و کوچکی خود، عظمت باری تعالی را یاد می‌کند.

او خود را مالک چیزی نمی‌داند و در برابر خداوند، خویش را هیچ به حساب می‌آورد و عبودیت و بندگی‌اش را در مقابل او اظهار می‌دارد.

دعا ارتباطی زیبا بین خدا و بنده است،‌ در آن حال بنده، نزد خدا عزت پیدا می کند به او نزدیک‌تر می‌شود و عنایت ویژه حق را شامل خود می‌کند.

کتاب شرح دعای سلامتی امام زمان(عج) توسط محسن قرائتی تالیف شده و به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 3 هزار تومان منتشر شد.