آيا امام زمان (عج) دشمنان خود را خواهد کشت؟

2
emam-mahdi-16.jpg

علاوه بر ضعف سند، این دسته روایات با روایات صحیحه ای که می فرماید قیام حضرت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف قیامی فکری و منطقی است تعارض دارند و لذا قابل اعتناء نیستند.

 


 

به گزارش شيعه آنلاين، حضرت آیت الله سید «محمد حسینی موسوی زنجانی» از مراجع تقليد مقيم مشهد مقدس به استفتائی در خصوص روایات دال بر افراط در کشتار توسط امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف پاسخ داد. متن پرسش و پاسخ معظم له بدین شرح است:

پرسش: نظر حضرتعالی درباره روایاتی که می گویند حضرت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف کسانی را که دعوت آن حضرت را قبول نکنند خواهد کشت و بدین طریق حضرت مردمان زیادی را به قتل خواهد رساند و در قتل افراط خواهد کرد چیست؟

پاسخ: بسمه تعالی؛ روایاتی با این مضمون که حضرت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف به مجرد اینکه شخصی دعوت اش را قبول نکند او را خواهد کشت و این کشتار به نحوی خواهد بود که به تعبیر رایج در بین مردم«به جای آب،خون در جوی ها جاری خواهد شد» در حدود پنجاه روایت است که همه آنها از یک راوی است و او محمد بن علی الکوفی است که فضل بن شاذان، که بسیار جلیل القدر است، درباره او گفته است: «رجل کذاب» یعنی مردی بسیار دروغ گو بوده است بنابراین این دسته از روایات از نظر سندی ضعیف هستند.

علاوه بر ضعف سند، این دسته روایات با روایات صحیحه ای که می فرماید قیام حضرت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف قیامی فکری و منطقی است تعارض دارند و لذا قابل اعتناء نیستند. در روایات صحیحه وارد شده است که حضرت امام زمان (روحی فداه) منهج و طریق فکری ای بر مردم عرضه خواهند کرد که برتر و قوی تر از مکاتب و افکار بشری است و قیام ایشان قیامی علمی و عقلی و فکری خواهد بود و فکر و اندیشه صحیح را به مردم عرضه خواهند کرد و مردم که مکاتب بشری را آزموده اند و ناتوانی و شکست آنها را در نجات و سعادت بشر دیده اند برای پذیرش دعوت و مکتب جدیدی که توسط حضرت ولی عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف عرضه می شود آمادگی خواهند داشت. کسانی خواسته اند با جعل احادیث افراط در قتل و کشتار و نشر این گونه احادیث، اذهان عموم مردم را نسبت به قیام و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف تخریب کنند.

Loading

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!