داستان هایی از امام زمان(عج)

0
«داستان هایی از امام زمان(عج)» به قلم حسن ارشاد و شامل مباحثی همچون میلاد موعود، وصال دوست و ملاقات خضر علیه السلام و دجّال در بازار نشر عرضه شده است.
 

 

 داستان هایی از امام زمان(عج)» به قلم حسن ارشاد از جمله کتاب هایی است که به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران روانه بازار نشر شده است.

 

بنابر این گزارش، در تمام نظام های تربیتی و آموزشی، از گذشته دور تا امروز، استفاده از زبان قصه و داستان برای ترویج و تفهیم مواد آموزشی امری رایج بوده ودر متون اصیل دینی نظیر قرآن کریم و سایر کتاب های آسمانی نیز بسیاری از معارف بلند به صورت داستان و قصه القاء شده است که این کار در نوع خود اهمیت و کارآیی بالای شیوه داستان نویسی را مورد تأیید قرار می دهد و در ضمن از طریق تعیین چهار چوب مشخصی برای قصه، دسته ای از آنها را به عنوان احسن القصص معرفی می کند.

 

در لابلای روایات اهل بیت علیهم السلام نیز به تعداد زیادی قصه و حکایت آموزنده برمی خوریم که استفاده از آنها در راستای آموزش و پرورش عامّه مردم بویژه قشر جوان بسیار مفید و مؤثر است.

 

اثر حاضر هم در همین راستا گرد آمده است؛ مؤلف با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و نشر معارف امام زمان علیه السلام اقدام به جمع آوری و ترجمه 139 داستان از کتاب گران سنگ بحار الانوار جلدهای ۵۱ و ۵۲ و ۵۳ آن کتاب – که به آن حضرت(عج) اختصاص دارد – کرده است.

 

از آنجا که یکی از اهداف واحد تحقیقات مسجد مقدس جمکران احیاء معارف حضرت مهدی علیه السلام و نشر فرهنگ مهدویت است، اقدام به نشر اثر حاضر پس از تحقیق و تصحیح و ویرایش نموده، به امید اینکه بستر آشنایی هر چه بیشتر علاقمندان، بویژه قشر جوان و نوجوان را با مسائل مربوط به منجی عالم بشریت فراهم سازد، و چاپ و نشر این مجموعه نیز مانند سایر مجموعه های ارزشمند فکری و اعتقادی در گسترش فرهنگ اهلبیت علیهم السلام مفید واقع شود.

 

عناوین اصلی عبارتند از: میلاد موعود؛ وصال دوست؛ چرا او قائم آل محمّدعلیهم السلام نامیده شد؟!؛ مهدی چه کسی است؟!؛ یازده مهدی؛ رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در بقیع؛ فاطمه جان گریه نکن!؛ قیام مرد مَدَنی؛ ملاقات خضر علیه السلام و دجّال؛ همین حسین علیه السلام.

 

گفتنی است چاپ سیزدهم این اثر با قیمت 117 هزار ریال عرضه شده و علاقمندان می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران نیز برای تهیه آن اقدام کنند.

 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!