سردار قاآنی مطرح کرد: امسال سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است/ اعزام 10 هزار تروریست به حلب

0
 
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه جنگ سوریه حیثیتی است و امسال سال تعیین سرنوشت آن است گفت: البته این نبرد ادامه خواهد داشت و استکبار این جنگ‌ها را رها نمی‌کند.
به گزارش مشرق، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در همایش الگوهای فرماندهی و مدیریتی سردار سرلشکر شهید همدانی گفت:بعد از یازده سپتامبر که بعدها خواهید شنید خودزنی آمریکایی‌ها توسط صهیونیست ها بود، آمریکایی ها در سه جنگ شکست اساسی خوردند.

وی حمله آمریکایی ها به افغانستان و حمله به عراق که امتداد حمله به افغانستان و به دروغ برای تامین امنیت بود شکست‌های اول و دوم آمریکا دانست که آهنگ جدید حرکت علیه انقلاب اسلامی بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: به گفته خود آمریکایی ها آنها سه هزار میلیارد دلار در این دو جنگ هزینه کردند؛ البته نامزد مرد فعلی امریکا گفته است که پنج هزار میلیارد و پنج هزار کشته دادند و در انتها از هر دو کشور فرار کردند، آنها در عراق به ما قول دادند که از عراق بیرون می‌روند و یک درخواستی هم داشتند.

سردار قاآنی با بیان اینکه بیداری اسلامی زیرساخت‌های آمریکایی ها در منطقه را شکست داد تصریح کرد: البته در برخی کشورها امریکایی ها جلوی این شکست را گرفتند اما بیداری اسلامی هنوز تمام نشده و

شکست سوم آمریکایی ها در محور مقاومت بود.

وی ادامه داد: جنک ٣٣ روزه و ٢٢ روزه و ٩ روزه و رمضان قبل جنگ ٥١ روزه همه با پشتیبانی امریکا بود و در همه آنها شکست خورد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: وقتی رزمندگان حزب الله در جنگ ٣٣ روزه به سنگرهای صهیونیستها رسیده بودند بیسیم ها روشن بود و آنها فرار کرده بودند؛ صهیونیست‌ها وقتی از رزمندگان غزه شکست خوردند گفتند با اشباح می‌جنگیدیم، اما این اشباح نبود بلکه فرهنگ مقاومت اسلامی بود.

قاآنی بیان کرد: بعد از این شکست ها آمریکا جنگ های نیابتی را به راه انداخت، اعجوبه های تکفیری از قبل بودند و آمریکایی ها اینها را ایجاد نکردند بلکه با سرمایه گذاری آنها را به جان سوریه انداختند.

وی با بیان اینکه زمانی که شهید همدانی و یارانش به سوریه رفتند فرودگاه سوریه زیر خمپاره بود ولی تردید نکردند گفت: همدانی مرد بحران ها و فرمانده حاضر در میدان بود. او قبل از آنکه به صورت کلاسیک اصول فرماندهی را بیاموزد به میدان بحران می‌‌رفت و با هنر فرماندهی که در وجودش بود میدان را مدیریت می‌کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: وقتی پیشنهاد مسئولیت سوریه به او داده شد لحظه ای شک نکرد و به میدان رفت،

سرمایه همدانی احترام گذاشتن به نظر دیگران در اوج تجربه و فرماندهی بود.

وی با بیان اینکه بسیاری افراد هستند که مدیریت و فرماندهی می‌کنند و به نظر دیگران توجهی نمی‌کنند تصریح کرد: رفتن به سوریه و پذیرفتن مسئولیت در آن شرایط جزء ویژگی های برجسته شهید همدانی بود.

قاآنی ادامه داد: همدانی با کار خارج از کشور نا آشنا نبود؛ حدود ١٧ سال پیش رئیس‌جمهور یکی از کشورهای بزرگ آفریقایی که از نسل انقلابی‌های آنجا بود؛ خواسته هایی داشت. از جمله افرادی که برای برنامه ریزی در مورد اجرای آن خواسته‌ها وارد آن حوزه شدند شهید همدانی بود و زمانی که سردار همدانی آمد، آن رئیس جمهور بیش از دو ساعت موضوعی را که مد نظرش بود و همدانی در آن تخصص داشت با دقت گوش کرد.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: در جنگ سوریه یکی از سختی های بزرگ، فرماندهی و مدیریت و اداره میدان با نیروهایی است که از چند کشور آمده‌اند، رزمندگان سوری و حزب الله و داوطلبین از کشورهای دیگر مثل افغانستان و پاکستان. همدانی در بکارگیری این نیروها توانمند بود و سبب رشد آنها می‌شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سردار همدانی می‌گفت اول که بچه های افغانستانی به آنجا آمده بودند خیلی با آنها آشنایی نداشتم اما دیدم چه بچه های گلی هستند و مثل بسیجی های خودمانند و بسیار به آنها علاقه مند شدم به حدی که یک افغانی را در تهران هم ببینم جلو می روم و می‌بوسمش.

قاآنی با بیان اینکه همدانی افرادی را فرماندهی می‌کرد که زیر حمله انتحاری ها بودند ولی مقاومت می‌کردند اظهار داشت: یکی از آثار فرماندهی شهید همدانی این است که امروز در سوریه تعداد قابل توجهی از افسران جوانی را داریم که روز اول حضور در آن کشور تجربه فرماندهی نداشتند، البته تخصص های خوبی داشتند ولی امروز یگان‌های مختلفی را اداره می‌کنند که در سایه فرماندهی همدانی داشته های خود را عملی کردند.

وی با اعلام این خبر که در هفته گذشته حداقل ده هزار نیروی تروریست جدید به حلب آورده شده و 30 حمله انتحاری به محل رزمندگان داشتند گفت:  برخی از این انتحاری ها از خط یک و دو رد می‌شدند و خودشان را به قرارگاه مورد نظر می‌رساندند.

«در برخی موارد تروریست‌ها با نفربر مجهز شده که موشک به آن اثر نمی‌کند از خط‌ها رد می‌شوند و در یک مورد این نفربر انتحاری در موانع تعیین شده گیر کرد و در حال برگشت بود اما می‌بینیم یک ماشین آتش نشانی آژیرکشان می آید و از بغل آن رد می‌شود و خودش انتحاری است. چه کسی فکر می‌کند ماشین آتش نشانی انتحاری باشد؟»

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر این مطلب که هر روز که آمریکایی ها احساس می‌کنند از طریق نظامی نمی‌توانند کاری از پیش برند میز مذاکره را علم می‌کنند و هروقت بفهمند ار طریق نظامی می‌توانند به اهداف خود برسند زیر میز می‌زنند تصریح کرد: آمریکا و اروپا و ارتجاع عرب و ترکیه همه پشت تروریست ها در سوریه هستند.

وی در ادامه گفت: آمریکایی ها بعد از آن سه شکست بزرگ به دنبال جبران در سوریه بود.

قاآنی با بیان اینکه این یک جنگ حیثیتی است و امسال سال تعیین سرنوشت در این جنگ است گفت: البته این جنگ ادامه خواهد داشت و استکبار این جنگ‌ها را رها نمی‌کند. 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!