«شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری» به بازار نشر آمد

0

 

خبرگزاری فارس: «شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری» به بازار نشر آمد

جلد ششم از مجموعه کتاب‌های تاریخ فرهنگی قبیله لعنت با عنوان «شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری» توسط انتشارات هلال منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس، این اثر حاوی مطالعاتی جدی درباه تاریخ فرهنگی قبیله لعنت و سیر تحول اندیشه و عمل ابلیس و یارانش از روز نخست تا عصر حاضر است، اولین تجربه علمی و پژوهشی در این موضوع است که تا کنون در جهان اسلام ارائه شده است.

انتخاب عنوان «قبیله لعنت» برای این مجموعه آثار عنوان عامی است که همه معنا و مفهوم «ائمه کفر» را در خود پوشیده دارد و بر همه کافرانی که دیگران را به شرک و کفر، دعوت و زمینه‌ساز گمراهی فرزندان آدمی را فراهم می‌آورند، اطلاق می‌شود.

از آنجا که ابلیس ملعون، سرسلسله این قبیله و هادی و حامی آن شناخته می شود، از این قبیله و پیروانش، همچون بنی اسرائیل به عنوان قبیله لعنت یاد می‌شود.

قلم روان اسماعیل شفیعی سروستانی که سابقه بیش از ۴۰ سال پژوهش و قلم‌زنی در حوزه فرهنگ و مهدویت را دارا است، همراه با مستندات و ارجاع به منابع گسترده پژوهشی بر اهمیت و جذابیت این اثر افزوده است.

در جلد ششم این اثر پژوهشی، نویسنده نتیجه سال‌ها تحقیقات خود را در دو فصل ارائه می‌دهد، در فصل اول این کتاب با عنوان شوالیه‌های معبد در سه بخش به بررسی موضوع شوالیه‌گری، شوالیه‌ها و ویرانه‌های معبد و تجدید حیات شوالیه‌های معبد و شکل‌گیری مجامع مخفی می‌پردازد.

 

 

فصل دوم این اثر نیز در چهار بخش به موضوعاتی چون بنیان‌های فراماسونری، فراماسونری و سیر تحول و تکوین، رسمیت یافتن فراماسونری و مبانی و مبادی فکری و اعتقادی فراماسونری می‌پردازد.

در بخشی از این اثر در معرفی پایه‌های اعتقادی فراماسونری می‌خوانیم:

به رغم گفت‌وگوهای فراوان، پیچیده در لفافه افسانه‌ها و حکایات درباره
فراماسونری در میان نشریات و کتاب‌های ارائه شده، از دو موضوع بسیار مهم موجود و مطرح در میان فراماسون‌ها و محافل عالی فراماسونری کمتر سخن به میان می‌آید؛ اولی بن مایه اعتقادی این جریان و دومی مقصود غایی آن است.

سازمان جهانی فراماسونری، نه تنها این دو امر را از اعضای پایین و حاضر در مجامع فراماسونری رمزی و نمادین مخفی می‌دارد، بلکه همه سعی خود را مصروف این می‌دارند که مجامع ماسونی به عنوان انجمن‌های شبه مذهبی و حتی خیریه شناسایی شوند تا از تیررس نگاه مؤمنان به ادیان آسمانی و میهن‌پرستان جوامع مختلف در امان بمانند؛ زیرا مکشوف شدن بن مایه اعتقادات الحادی و فراماسونری، آنان را از وصف مؤمنان به ادیان توحیدی جدا می‌سازد و آشکار شدن مقصود غایی، یعنی تأسیس حکومت جهانی اشرار یهود آلوده به جادو و شیطان‌پرستی، آنان را مورد تعرض شدید ساکنان همه سرزمین‌ها، به ویژه مسلمانان قرار می‌دهد.

انتشارات هلال این اثر را در ۳۵۸ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر پژوهشی می‌توانند به سایت یاران شاپ به آدرس yaranshop.ir و همچنین تهیه نسخه الکترونیکی کتاب به اپلیکیشن کتاب طاقچه مراجعه کنند.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!