فاطمه الگوی همه

0

13921222000308 PhotoAگزیده‌ای از منزلت و جایگاه حضرت زهرا (س) در کتاب «فاطمه الگوی همه» به کوشش «اسدالله محمدی‌نیا» منتشر و روانه بازار نشر شد.

 

به گزارش فارس «توانا»، کتاب «فاطمه الگوی همه» دارای چهار فصل نظیر «درس‌هایی از زندگی حضرت فاطمه (س)»، «اسماء و القاب حضرت فاطمه (س)»، «منزلت حضرت زهرا (س) در قرآن کریم و روایات» و «الگوی زندگی» است.

این کتاب، گزیده و خلاصه‌ای از کتاب «فاطمه الگوی همه» است و این خلاصه برای آن است که تا از حجم کتاب مربوطه کاسته و مطالعه آن آسان‌تر شود.

در بخشی از این کتاب درباره «امر به معروف و نهی از منکر»، آمده است: امر به معروف و نهی از منکر دو مورد از واجبات مهم اسلام هستند که اگر به این دو واجب عمل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. زیرا اگر مردم نسبت به گناهان در جامعه حساس باشند و به مسئولان متخلف تذکر دهند و از کسانی که امر به معروف می‌نمایند دفاع کنند، در نتیجه انسان‌های فاسد و متملق، جایگاهی در جامعه نخواهند داشت و روز‌به‌روز ارزش‌های الهی رشد می‌کند و امنیت در جامعه برقرار خواهد شد.

13921222000306 PhotoL

اما اگر مردم به بهانه‌های واهی از این مسئولیت مهم شانه خالی کردند و صحنه جامعه را رها ساختند، میدان برای تاخت و تاز مفسدان و اراذل و اوباش باز می‌شود و اگر عده کمی هم اعتراض کنند، خرد خواهند شد. بهترین الگوی عملی مادر این مورد حضرت زهرا (س) است، زیرا ایشان با امر به معروف و نهی از منکر در برابر منحرفان ایستاد و نگفت به من چه مربوط است.

لذا حضرت فاطمه (س) در این مورد فرمود: «… والامر بالمعروف مصلحة للعامة» خداوند امر به معروف را برای مصلحت عموم مردم قرار داده است.

انتشارات «سبط اکبر (ع)» گزیده‌ای از کتاب «فاطمه الگوی همه» را در 116 صفحه و با قیمت 3500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!