مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۹۵ کدام است؟

0
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از khamenei.ir، به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۵ کدام جمله است؟ لطفاً نظرات خود را از طریق همین صفحه ارسال یا آن را به شماره‌ی ۲۰۱۱۰۰ پیامک کنید تا در ذیل همین نوشته منتشر شود. برای سهولت در انتخاب می‌توانید از صفحات «بیانات»، «پیام‌ها» و جستجو، عبارت مورد نظر خود را بیابید. این نظرسنجی تا بیست و هفتم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. برای مشاهده‌ی جملات پیشنهادی در هر ماه، بر روی تصاویر کلیک کنید.

  •       اسفند ماه

    اسفند ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۱۲/۰۲| بیانات رهبر انقلاب درباره لزوم رسیدگی جدی مسئولان به مشکلات مردم جنوب کشور
    اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ی قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.

    ۱۳۹۵/۱۲/۰۲| بیانات رهبر انقلاب درباره لزوم رسیدگی جدی مسئولان به مشکلات مردم جنوب کشور
    درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه‌ی به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.

  • بهمن ماه

    بهمن ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۱۱/۰۱| پیام به پنجاه‌ویکمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
    جوانی و دانشجوئی هر یک به تنهائی میتواند همچون پیشران پرقدرتی انسان را در رسیدن به آرمانهای والا یاری کند… حجّت بر شما تمام است. انتظار از شما عزیزان کاری بیش از خودسازی علمی و دینی و اخلاقی است؛ انتظار آن است که بر محیط پیرامونی خود اثر گذارید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزائید. در نبرد نامتقارن جبهه‌ی کفر و استکبار با پرچم برافراشته‌ی اسلام ناب، این وظیفه‌ی همه‌ی ما است. هرکدام باید چشمه‌ی بابرکتی از معرفت درست اسلامی و صراط مستقیم الهی باشیم.

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۰| پیام رهبر انقلاب در تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان مؤمن و شجاع
    اکنون پس از شبها و روزهای تلخ نگرانی و کاوش، نوبت آن است که یاد فداکاری باشکوه و مظلومانه‌ی آتش‌نشانان مؤمن و شجاع ملت ایران ثبت و بزرگ داشته شود و مردانی را که حقاً باید قهرمانان کم‌ادّعا و بااخلاص نامیده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند.

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۰| پیام رهبر انقلاب در تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان مؤمن و شجاع
    این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند. آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه میکند.

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۷| بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی
    به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند.

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۷| بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی
    ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است.

  • آذر ماه

    آذر ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۰۹/۰۱| بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم
    کسانی که بصیرت ندارند با خودشان میگویند: اینجا کجا، سوریه و حلب کجا؟ این بر اثر بی‌بصیرتی است. نباید منتظر ماند که دشمن بیاید داخل خانه‌ی آدم، بعد آدم به فکر دفاع از او و خانه بیفتد. دشمن را باید در مرزهای خودش سرکوب کرد.

    ۱۳۹۵/۰۹/۰۱| بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم
    افتخار جمهوری اسلامی، امروز این است که ما در مجاورت مرزهای رژیم صهیونیستی و بالاسر آنها نیروهای حزب‌الله یا نیروهای مقاومت یا نیروهای اَمَل را داریم.

    ۱۳۹۵/۰۹/۰۱| بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم
    مرتّب جوانها از اطراف کشور نامه [مینویسند]، التماس [میکنند]، خیال میکنند که من باید اجازه بدهم یا من باید دخالت بکنم؛ که آقا اجازه بدهید ما برویم سوریه برای جهاد.

    ۱۳۹۵/۰۹/۰۳| بیانات در دیدار بسیجیان
    بنی‌اسرائیل که با موسی بودند، خوفشان برداشت، گفتند که یا موسی! الان به ما میرسند؛ «مُدرَکون» یعنی الان آنها میرسند، ما را میگیرند و قتل‌عام میکنند. موسی چه جواب داد؟ حضرت موسی در جواب گفت: قالَ کَلّا، هرگز چنین چیزی پیش نخواهد آمد؛ چرا؟ اِنَّ مَعِیَ رَبّی؛ معیّت این است. [گفت] خدا با من است، پروردگار من با من است.

    ۱۳۹۵/۰۹/۰۳| بیانات در دیدار بسیجیان
    اگر من و شما بتوانیم این معیّت الهی را حفظ کنیم، بدانید آمریکا که هیچ، اگر ده برابر قدرت آمریکا هم کسانی در دنیا نیرو داشته باشند، این نیرویی که خدا با او است، بر آنها غلبه خواهد کرد.

    ۱۳۹۵/۰۹/۰۷| دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش با رهبر انقلاب
    حقوق‌های نجومی از مسائل مهمی است که نتیجه‌ی رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند.

    ۱۳۹۵/۰۹/۱۵| روایتی از دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر انقلاب
    خواص را خدا ان‌شاءالله هدایت کند امّا برای مظلومیت من اصلاً غصّه نخورید؛ بنده اصلاً مظلوم نیستم. فشار [هم] که همیشه تحت فشاریم امّا الحمدلله زورشان به ما نمیرسد.

    ۱۳۹۵/۰۹/۱۵| گفت‌وگوی رهبر انقلاب با جانباز دفاع مقدس آقای علی خوش‌لفظ
    هیچ انتظار نباید داشت که اگر ما میخواهیم برویم به قلّه‌ی توچال یا قلّه‌ی دماوند، در راه چاله نباشد، سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد؛ مگر میشود؟ امّا داریم میرویم، داریم میرویم، عمده این است. اصلا نگران نباشید.

  • آبان ماه

    آبان ماه ۹۵

     
  • مهر ماه

    مهر ماه ۹۵

     
  • شهریور ماه

    شهریور ماه ۹۵شهریور ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۰۶/۰۲| پیام تشکر از کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو
    به کاروان ورزشی بازگشته از المپیک: قهرمانانی که با مدال‌آوری دل ملت را شاد کردند؛ به پهلوانانی که از حق خود بر اثر ناداوریها محروم شدند؛ به ورزشکارانی که عدم موفقیت آنان از ارزش تلاش و کوشش آنها نمی‌کاهد؛ به بانوان ورزشکاری که نشانه‌ی افتخارآمیز پوشش زن ایرانی را به رخ همگان کشیدند، به بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید، و به مربیان و پیش‌کسوتان ورزش کشور، خوشامد میگویم و از همه‌ی شما سپاسگزاری میکنم. قدر شما را میدانیم.

    ۱۳۹۵/۰۶/۲۹| پیام تشکر از کاروان پارالمپیکی شهدای منا
    کاروان پارالمپیکی شهدای منا! افتخار آفریدید و ملت عزیز را خرسند کردید. آوازه‌ی شهیدان مظلوم منا را در فضای جهان پخش کردید. لباس مبارک احرام را به رخ دشمنان شعائر اسلامی کشیدید. صمیمانه قدردانی و تشکر میکنم. امیدوارم در تقیّد به ضوابط شرعی مانند همیشه با اعتماد به نفسی که شایسته‌ی شما است ظاهر شوید.

  • مرداد ماه

    ۱۳۹۵/۰۵/۱۱| بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
    برجام و این مذاکرات هسته‌ای، برای ما یک نمونه خواهد بود… در ظاهر وعده میدهند، با زبان چرب و نرم حرف میزنند امّا در عمل توطئه میکنند، تخریب میکنند، مانع از پیشرفت کارها میشوند؛ این شد آمریکا؛ این شد تجربه.

    ۱۳۹۵/۰۵/۱۱| بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
    شش ماه هم از امضای برجام میگذرد، هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است؛ [درحالی‌که] خب، برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود.

    ۱۳۹۵/۰۵/۱۱| بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
    برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود؛ برای اینکه تحریمهای ظالمانه برداشته بشود. مگر غیر از این است؟ خب برداشته نشده؛ حالا میگویند بتدریج، یواش یواش دارد درست میشود! مگر بحث سرِ یواش یواش بود؟

  • تیر ماه

    تیر ماه ۹۵تیر ماه ۹۵تیر ماه ۹۵تیر ماه ۹۵تیر ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۰۴/۱۶| خطبه‌های نماز عید فطر
    یک مطلب هم درباره‌ی مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است. قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلتهایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم.

    ۱۳۹۵/۰۴/۱۶| خطبه‌های نماز عید فطر
    دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.

  • خرداد ماه

    خرداد ماه ۹۵خرداد ماه ۹۵خرداد ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۰۳/۰۳| بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام
    خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است.

    ۱۳۹۵/۰۳/۰۳| بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام
    اینکه گفتیم جوانهای مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دنبال بکنند، و همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی کشور را دعوت کردیم و میکنیم که در این جهت حرکت کنند، این، بخش فرهنگیِ عدم تبعیّت از دشمن است، این جهاد بزرگ است، جهاد کبیر است.

    ۱۳۹۵/۰۳/۱۴| بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)
    هر فردی و هر جریانی که برای اسلام و به نام اسلام کار میکند، اگر به آمریکا اعتماد کرد، خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی‌اش را خواهد خورد؛ کمااینکه خوردند. در همین چند سال اخیر جریانهای اسلامی، به‌خاطر مصلحت‌اندیشی، به‌خاطر عقل سیاسی -اسمش را میگذارند عقل- به‌خاطر تاکتیک که میگفتند این حرکت تاکتیکی است، با آمریکایی‌ها رفیق شدند، به آنها اعتماد کردند، چوبش را خوردند، سیلی‌اش را خوردند و حالا دارند مصیبتهایش را تحمّل میکنند.

    ۱۳۹۵/۰۳/۲۵| بیانات در دیدار مسئولان نظام
    ما البتّه برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد؛ این را همه بدانند! ما نقض نمیکنیم برجام را لکن اگر طرف مقابل نقض کند که حالا همین‌طور این کسانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکایند، مدام دارند تهدید میکنند که ما می‌آییم پاره میکنیم، نقض میکنیم، اینها اگر پاره کردند، ما آتش میزنیم.

  • اردیبهشت ماه

    اردیبهشت ماه ۹۵اردیبهشت ماه ۹۵اردیبهشت ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۰۲/۰۹ | بیانات در دیدار جمعى از کارگران سراسر کشور
    حرف زدن راجع به فساد که فایده‌ای ندارد؛ با «دزد دزد» گفتن، دزد از دزدی دست برنمیدارد؛ باید رفت، وارد شد. مسئولان کشور، روزنامه که نیستند که راجع به فساد حرف میزنند. بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم؛ حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید؛ [ اگر] بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را به‌معنای واقعی کلمه بگیریم.
    مشکل اقتصادی کشور اگر بخواهد حل بشود، باید روی تولید متمرکز شد… کلید حلّ مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست؛ در داخل کشور است.

    ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ | بیانات در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان
    کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامی نیست امّا درگیر جنگ سیاسی است، درگیر جنگ اقتصادی است، درگیر جنگ امنیّتی است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگی است؛ یعنی یک جنگ است. یعنی این را اگر کسی نداند، آن‌وقت خواب خواهد ماند؛ اگر کسی نداند خواب خواهد ماند. همین‌قدر که ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شکست میخورید؛ باید بدانید که دشمن چه‌کار میکند. امروز صحنه‌ی کشور این است

    ۱۳۹۵/۰۲/۱۶ | بیانات در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور
    میگوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله‌ی نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط میکنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا – آن‌وقت هم تهدید میکردند – گفتم دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید میزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.

    ۱۳۹۵/۰۲/۳۰ | بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام
    بنده خبرهایی دارم از اینکه دشمنان ما با همراهی برخی از مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج‌فارس – نه همه‌شان، بعضی – درصدد هستند که جنگهای نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌ی پاسداران حریم امنیّت ملّی در سازمانهای مختلف بیدارند، هوشیارند. این را بدانند که اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی بسیار سخت خواهد بود.
    گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. میگویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمیدهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ی حسّاس و مهمّی، اندک‌اهانتی بشود.

  • فروردین ماه

    فروردین ماه ۹۵فروردین ماه ۹۵فروردین ماه ۹۵

    ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵
    در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس میکنند و مطالبه میکنند.

    ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵
    آنچه که من به عنوان شعارِ امسال انتخاب میکنم، عبارت است از «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل». این، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی است به سمت آن چیزی که به آن احتیاج داریم. البته توقع نداریم که این اقدام و عمل، در ظرف یک‌ سال همه‌ی مشکلات را حل کند؛ اما مطمئنیم که اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد.

    ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ | بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی
    کسانی که امید میبندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ی توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت میکنند که ما ناگزیر باید به همه‌ی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!