نشانه های ظهور:مردی به نام عوف سلمی قبل از شعیب بن صالح قیام میکند

0
photo_2015-07-16_00-39-03.jpg

حذلم بن بشیر میگوید: 

به محضر مبارك علی بن حسین علیهما السلام عرض کردم: ظهور حضرت مهدي علیه السلام و علامتهاي آن را براي من توصیف بفرمایید.امام زین العابدین علیه السلام فرمودند: پیش از قیام ایشان، مردي به نام عوف سلمی در سرزمین جزیره قیام میکند. وطن او تکریت خواهد بود و در مسجد دمشق کشته میشود.بعد از او شعیب بن صالح از منطقه سمرقند قیام میکند و بعد سفیانی ملعون در سرزمین خشک و در بیابانی قیام میکند. او از اولاد عتبۀ بن ابی سفیان است. آنگاه که سفیانی قیام کند، مهدي علیه السلام مخفی شده و پس از آن قیام میفرماید.

 

 

غیبت طوسی،فصل هفتم،ح437

 

*.با توجّه به موطن عوف سلمی که تکریت است و تکریت از شهرهاي عراق و بین بغداد و موصل واقع شده میتوان گفت که ممکن است مراد از جزیره که در چند روایت هم آمده، بخشی از خاورمیانه یعنی کشورهاي عرب حوزه خلیج فارس و عراق و حتی اردن و فلسطین و لبنان باشند که بین خلیج فارس و دریاي عمان از یک طرف و دریاي سرخ از طرفی ودریاي مدیترانه از طرفی دیگر قرار دارد.

 

*.شعیب بن صالح جوانی است گندم گون، لاغر، با ریش کم پشت که صاحب بصیرت و یقین است و فرمانده نظامی تحت فرماندهی عالی سیّد خراسانی است. او به همراه سیّد خراسانی پرچم اسلام را به حضرت مهدي علیه السلام میسپارد. البته در بیشتر روایات وي اهل ري هست ولی ممکن است براي استناد، امام حجّت موطن او را بیان فرموده باشند که در این صورت هر دو احتمال صحیح خواهد بود، چرا که هر دو محل نسبت به مدینه در یک جهت شمال شرقی قرار دارند. تذکّر این نکته لازم است که احتمال دارد جهت حفظ جان و رعایت امنیت افراد، نامها مستعار باشند تا وعده الهی محقّق شود.

 

 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!