چرا طبق آیات قرآن پسر حضرت نوح(ع) در طوفان غرق شد؟

0
چرا طبق آیات قرآن پسر حضرت نوح(ع) در طوفان غرق شد؟
چرا طبق آیات قرآن پسر حضرت نوح(ع) در طوفان غرق شد؟

بر اساس آیات قرآن کریم، فرزند حضرت نوح علیه السلام به دلیل سرکشی و نافرمانی از پدر خود که رسول خدا بود، دچار عذاب دنیا و آخرت شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امام صادق (ع) درباره ماجرای طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام، به ماجرای غرق شدن پسر آن حضرت اشاره کرده که خدای متعال فرمود: «إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ؛ فرزندت از اهل تو نیست.» به این علت که او با پدر خود که پیغمبر خدا بود مخالفت کرد و در مقابل، افرادی که از آن حضرت پیروی کردند را از اهل آن حضرت قرار داد.

به این ترتیب هر کسی که از پیامبری یا بزرگی پیروی کند، از اهل او محسوب می‌شود و اگر با او مخالفت کرده و فرمان او را قبول نکند، حتی اگر فرزند پیامبر باشد، از اهل او نخواهد بود.

در روایتی نوشته شده که حسن بن الوشاء گفته است: امام رضا علیه السلام از من پرسیدند: «این آیه را که در شأن فرزند حضرت نوح علیه السلام است، چگونه قرائت می‌کنند؟» من عرض کردم: به دو نحو قرائت می‌کنند: «إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ» و «إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ» که بر طبق قرائت دوم، قائلین اعتقاد دارد که آن شخص فرزند حضرت نوح علیه السلام نبوده است.

امام رضا علیه السلام فرمودند: «آن‌ها دروغ می‌گویند. او فرزند حضرت نوح علیه السلام بوده منتهی زمانی که در دین آن حضرت با او مخالفت کرد، خدای متعال او را از جناب نوح علیه السلام نفی فرمود.»

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!