توصیه های مهم از طرف شیخ علی کورانی به منتظرین ظهور (محقق برجسته ی مهدویت) + فیلم

1
korani__small.jpg

با ملاحظه ی تیتر های خبری تعدادی از وبلاگ ها و وبسایت های مهدوی که انصافاً در بسیاری از زمینه ها نیز موفق و موثر کار می کنند، می توانیم تعدادی از این تطبیق های حتمی و قطعی را ببینیم: « بشاراتی از شعیب بن صالح درباره ی نزدیکی ظهور »، « سال 2012 سال ظهور »، « سال 2015 سال ظهور »، « آغاز قیام سید یمانی در یمن » و …..بسم الله الرحمن الرحیم



توصیه های مهم از طرف شیخ علی کورانی به منتظرین ظهور (محقق برجسته ی مهدویت) + فیلم

بر اثر مجاهدت ها و تلاش های مجاهدان راه حق و منتظران حقیقی مهدی موعود (عج)، جامعه ی بشری می رود تا خود را آماده ی استقبال از ظهور حجت خداوند متعال نماید. این تلاش ها و مجاهدت ها موجب شده است تا نشانه های ظهور مهدی (عج) به صورت پی در پی ظاهر شوند و خبر از ظهور مهدی موعود (عج) در آینده ای نزدیک دهند. نزدیکی ظهور تا آن جا احساس می شود که بسیاری از علمای اسلام، علیرغم همه ی احتیاطاتی که به خرج می دهند، خبر از نزدیکی ظهور داده اند و تعدادی از آن ها نیز دوره ی حاضر را « عصر ظهور » نامیده اند.

خبر نزدیکی ظهور، موج عظیمی را در دل عاشقان منجی منتظر (عج) ایجاد کرده است. تا جایی که اینان دست به کار شده و پیرامون نزدیکی ظهور به تبلیغات وسیعی دست زده اند که این امر منجر به آمادگی دل ها و بروز شادی و امید در دل مظلومان عالم شده است. به نحوی که با وجود بروز عظیم ترین فتنه های تاریخ بشر در این عصر، میل به رهایی و آزادگی و آزادی از بند ظلم و ستم در دل ملل مسلمان و حتی غیر مسلمانان ریشه دوانده است.

اما در این بین گهگاه افراط ها و تفریط هایی ملاحظه می گردد که هر دوی این امور از سوی علمای اسلام و محققین برجسته ی عرصه ی مهدویت نهی شده اند، اما تعداد زیادی از محققین جوان و مبلغین با نشاط که نقش مهمی در آمادگی مومنین دارند، دچار این آفات شده اند و با نیت خیر، اما بدون در نظر گرفتن جوانب احتیاط، بی محابا به تطبیق های قطعی و حتمی پرداخته اند. این امر گرچه در کوتاه مدت ممکن است موج بزرگی در بین منتظران مهدی موعود (عج) ایجاد کند، اما در صورتی که این تطبیق ها صحیح نباشند و افراد یا نشانه های مورد بحث، همان نشانه های ظهور نباشند، در دراز مدت می تواند اثرات نامناسبی داشته باشند و موجب نا امیدی در بین تعداد زیادی از منتظران گردند.
با ملاحظه ی تیتر های خبری تعدادی از وبلاگ ها و وبسایت های مهدوی که انصافاً در بسیاری از زمینه ها نیز موفق و موثر کار می کنند، می توانیم تعدادی از این تطبیق های حتمی و قطعی را ببینیم: « بشاراتی از شعیب بن صالح درباره ی نزدیکی ظهور »، « سال 2012 سال ظهور »، « سال 2015 سال ظهور »، « آغاز قیام سید یمانی در یمن » و …..

گرچه تعدادی از تطبیق های ارایه شده در این زمینه با روایات اسلامی سازگار می باشند و شخصیت های مورد بحث در مقالات مذکور، بضعاً شباهت های اعجاب آوری با شخصیت های زمینه ساز ظهور دارند، اما تطبیق قطعی و بی قید و شرط شخصیت های مذکور با شخصیت های روایات مربوط به آخرالزمان، امری است که از سوی هیچ یک از علمای اسلام و محققین برجسته ی عرصه ی مهدویت مورد قبول نیست. چرا که این بزرگواران معتقدند، حرکاتی از این دست، ممکن است به توقیت بینجامد و توقیت (وقت تعیین کردن برای ظهور)، امری است که معصومین (ع) به شدت از آن نهی کرده اند.

البته مسئله ی تحقیق مستند و همراه با احتیاط در زمینه ی نشانه های ظهور، امری پسندیده و مناسب است و تبعات مثبتی همچون افزایش امید در دل های منتظران و شناخت صحیح دشمنان و دوستان در دوره ی آخرالزمان دارد، اما تطبیق بی قید و شرط و قطعی این نشانه ها، امری مذموم بوده و می تواند تبعات نامناسبی داشته باشد.

فیلمی که هم اکنون تقدیم خوانندگان عزیز وبسایت می گردد، مصاحبه ای کوتاه با شیخ علی کورانی، محقق برجسته ی مهدوی و نویسنده ی کتاب بی نظیر و پرطرفدار « عصر الظهور » را به نمایش می گذارد که در طی آن از این عالم بزرگوار پیرامون یکی از شخصیت های زمینه ساز ظهور یعنی « سید خراسانی » و انطباق آن با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران یعنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) پرسشی مطرح می گردد که پاسخ آن بسیار شنیدنی و راهگشا می باشد.

گفتگوی انجام شده بین گزارشگر و شیخ علی کورانی به شرح زیر می باشد:

« گزارشگر: در کتاب مبارک شما یعنی « عصر الظهور » ذکر شده است که « خراسانی » بزرگترین فرمانده (فرمانده کل قوای) نیروهای ایرانی است. حال اگر ما بپذیریم که در عصر ظهور هستیم، آیا صفات و ویژگی های وی (خراسانی) با آقای خامنه ای مطابقت دارد؟

شیخ علی کورانی (حفظه الله): من می گویم، همانگونه که امیدوارم؛ به این مسئله (شباهت رهبر معظم انقلاب با سيد خراساني روايات) امیدواریم، هر چند که نمی توانیم این مسئله را به ایشان محدود نماییم، چرا که این امر به توقیت می انجامد. می گوییم امیدواریم که کسی که پرچم را به حضرت مهدی (عج) تحویل می دهد که همانا خراسانی است، همان سید قائد (آیت الله العظمی خامنه ای) باشند؛ اما اگر اشخاصی همچون شعیب بن صالح یا سفیانی یا یمانی و یا خراسانی را به افراد خاصی محدود نماییم (مثلاً خراسانی را به سید قائد محدود نماییم)، ممکن است این افراد به طور موقت در بین ما باشند و نیز (از سوي معصومين (ع)) از توقيت نهي شده ايم؛ به همین دلیل در این زمینه بسيار امیدواریم، اما توقیت نمی کنیم. »

برای مشاهده ی این فیلم، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فرمت 3gp    لینک مستقیم

فرمت 3gp    لینک غیر مستقیم

کیفیت بالا    لینک مستقیم
کیفیت بالا    لینک غیر مستقیم

پاسخ مناسب و شایسته ی شیخ علی کورانی را به پرسش گزارشگر مشاهده فرمودید. همانگونه که ملاحظه فرمودید، گزارشگر درباره ی انطباق مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) با سید خراسانی روایات آخرالزمانی پرسشی مطرح کرد و شیخ کورانی نیز در پاسخ فرمودند که ما به این مسئله امیدواریم، و به آن توجه داریم، اما به هیچ عنوان این مسئله را صد در صد و قطعی ندانسته و این امر را صرفاً به ایشان محدود نمی نماییم. چرا که تطبیق قطعی مفاسدی به همراه دارد که از مهمترین آن ها می توان به توقیت اشاره کرد.

از لا به لای سخنان شیخ کورانی چند نکته ی مهم به دست می آید:

1 – مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شباهت زیادی با خراسانی روایات دارند که این امر مورد اتفاق تعداد زیادی از محققین مهدوی می باشد و بسیاری از این بزرگواران، به خراسانی بودن ایشان امیدوارند. (در آینده و در زمانی مناسب، به ابعاد مختلف این شباهت خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر صلاح نیست.) البته ما قصد بیان این مطلب را در حال حاضر نداشتیم، اما تعجیل برخی دوستان در این زمینه، مجبورمان کرد که از یکسو این شباهت را بیان نموده و از سوی دیگر مانع برخی تحرکات افراطی یا تفریطی شویم.

2 – به هیچ عنوان نباید مسئله ی شباهت مقام معظم رهبری با خراسانی روایات به صورت یک مسئله ی قطعی تلقی گردد. چرا که از یک سو ممکن است ایشان خراسانی نباشند و از سوی دیگر این تطبیق های قطعی ممکن است به توقیت بینجامد. بنابراین عزیزان وبلاگ نویس باید مراقب اینگونه تطبیق ها باشند و تطبیق های مذکور را با ذکر اما و اگر، ان شاء الله، شاید، ممکن است، و … بیان نمایند، نه اینکه تیتر مطالب آن ها حاکی از قطعیت تطبیق ها داشته باشد!

3 – نه تنها شخصیت خراسانی (با وجود شباهت های فراوان با مقام معظم رهبری)، بلکه شخصیت هایی همچون یمانی، شعیب بن صالح، سفیانی، نفس زکیه را نیز نباید به صورت قطعی و صد در صد با شخصیت های دوره ی حاضر تطبیق داد، بلکه این امر باید با احتیاط های فراوان و با در نظر گرفتن جوانب مسئله انجام شود. این تطبیق های نا به جا و بی محابا می تواند آثار نامناسبی همچون توقیت به دنبال داشته باشد.

با توجه به مسایل فوق، در می یابیم که محققین جوان فعال در عرصه ی مهدویت، در حین تحقیق پیرامون نشانه های ظهور باید جوانب امر را در نظر بگیرند و از تطبیق های نا به جا، ضعیف و یا قطعی و بی محابا خودداری نمایند و مانع از بروز مفاسدی همچون توقیت گردند. متأسفانه تعداد زیادی از وبلاگ های مذهبی ما این روال را فراموش کرده و سیاست نامناسبی در پیش گرفته اند که ممکن است منجر به تطبیق های قطعی و توقیت گردد. از همه ی این عزیزان درخواست می نماییم که در این زمینه روال اعتدال را در پیش بگیرند و مانع بروز مشکلات جدی گردند. از عزیزانی که می خواهند از این مقاله در وبلاگ خود استفاده کنند، خواهشمندیم تا در صورت استفاده از آن در وبلاگ های خود، مفاد مندرج در این مقاله را نیز به کار بندند و اگر روال کاری وبلاگ خود را با توصیه های شیخ کورانی مغایر دیدند، ابتدا وبلاگ خود را اصلاح کنند! و سپس دیگران را به امر خیر دعوت نمایند.

به امید ظهور منجی موعود، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج).

خادم الامام (عج) – اسفند 1388

وعده صادق

 

Loading

1 COMMENT

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    11/41
    منضور از کشتی چیست است؟
    ……………………………..
    با سلام به منتظرین ظهور ،
    شرکت در نماز جمعه امری است واجب ولی اختیاری است : (مجبور کردن دیگران قدعن است)؟

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!