اینها ماسونی نیستند،آنها هم ماسون نیستند!

2

چون کار بانکها و موسسات مالی هیچ ارتباطی با چشم ندارد (البته بازهم از شک تا یقین راه زیادیست) . اما مشکل اینجاست که دایره ی وسط اینگونه آرمها چشم نیستند ، بلکه نماد پول (سکه) هستند و قسمتهای اطراف سکه نماد حفاظت ازاین پول (دست) هستند . . .

 

 

برگرفته از وبلاگ ماسون یاب

.

امروز که سرگرم خواندن مطالب وبلاگ یکی از دوستان بودم ، یک مطلب در مورد نماد های ماسونی در ایران دیدم . در کمال تعجب برای شاید دهمین بار به مطالبی برخورد کردم که کوچکترین ارتباطی با فراماسونری و نمادهای مربوطه نداشت .

در این مطلب چند تصویر از آرم چند شرکت بیمه و چند شبکه تلویزیونی به عنوان نماد ماسونی وجود داشت ، که نمونه ی مشابه آنها را میتوان در خیلی جاهای دیگر هم پیدا کرد .

اما این نمادها کدامها بودند و چرا ماسونی نیستند؟

آرمی که بیشتر از بقیه در این دست مطالب دیدم ، آرم شبکه یک سیماست . جالب اینجاست که خیلی از دوستان با ار سال همین تصویر برای من و یا از طریق قسمت نظرات وبلاگ ازمن خواهش میکنند که آن را نادیده نگیرم :

شبکه یک

البته آرم شبکه آموزش هم از نظر این دوستان دور نمانده :

شبکه آموزش

من بعد از دیدن این مطلب در وبلاگ دوستم ، به قسمت نظرات رفتم تا از ایشان خواهش کنم مطلب را حذف یا اصلاح کنند . تعداد زیاد نظرات توجه مرا  جلب کرد . بیشتر نظرات دعای خیر بودند و تشکر!

اما وجود یک نظر از بقیه جالب تر بود .آنهم نظر آقای خادم الامام (نویسنده مقاله ی فراماسونری دجال آخرالزمان و مدیر وبسایت وعده صادق) بود :

نظر

ایشان در این نظر دلیل ماسونی نبودن آرم شبکه های تلویزیونی را به روشنی بیان کردند . به خاطر کامل بودن نظر ایشان ، من هیچ اظهار نظری در مورد آرم شبکه های تلویزیونی نمیکنم .

اما در قسمت دیگه ای از مطلب این دوست به آرم چند موسسه مالی و بانک هم اشاره شده بود .

در ادامه همان مطلب نوشته بود ” بسیاری از شرکت ها مخصوصا موسسات اعتباری و مالی که بعد از انقلاب به وجود آمده اند دارای نماد های شک برانگیز هستند”

در انتهای مطلب هم از بینندگان این سوال رو پرسیده شده بود :

” عزیزان نظر شما در مورد این  شباهت ها چیست آیا اتفاقی میباشد یا با نماد چشم جهان بین ارتباطی دارد؟”

.

اما آرمهایی که این آقا از آنها صحبت کرده کدامها بودند؟

.

آرم بانک صادرات :

بانک صادرات

آرم موسسه مالی و اعتباری مهر :

موسسه مهر

نویسنده دایره مرکزی احاطه شده توسط چند قسمت دیگر در وسط این آرمها را نماد چشم معرفی کردند و همین مورد را دلیلی بر ماسونی بودن دانسته . البته درست هم گفتند ، اگر این آرمها نشانگر چشم باشند  میتوان به ماسونی بودنشان شک کرد!

چون کار بانکها و موسسات مالی هیچ ارتباطی با چشم ندارد (البته بازهم از شک تا یقین راه زیادیست) . اما مشکل اینجاست که دایره ی وسط اینگونه آرمها چشم نیستند ، بلکه نماد پول (سکه) هستند و قسمتهای اطراف سکه نماد حفاظت ازاین پول (دست) هستند . . .

من این موارد را از یک کارشناس گرافیک پرسیدم و این جوابها را گرفتم .

اما دو سه آرم دیگر هستند که لازم میدانم از آنها یادی کنم :

آرم شرکتهای بیمه!

.

بیمه البرز :

بیمه البرز

بیمه سینا :

بیمه سینا

بیمه ایران :

بیمه ایران

در مورد آرم بیمه البرز (و بیمه سینا) که خیلی ها در آن چشم میبینند (!) همان مطلب دست و سکه صادق است . یعنی وقتی شما دارایی خود را بیمه میکنید ، درواقع ازآنها محافظ میکنید و آنها را تحت حفاظت قرار داده اید . ضمن این که کلمه “البرز” در این آرم به وضوح مشهود است .

در مورد بیمه ایران هم که نه تنها ایمیلهای زیادی داشتم ، بلکه در وبلاگهای بسیاری هم به آن برخودم . . .

من از شما میپرسم : کوه نماد چیست؟

حتماْ شنیده اید میگویند فلانی مثل کوه استوار است ؟

کوه همواره نماد استواری و امنیت بوده . ما چرا اموال خود را بیمه میکنیم؟ چون احساس امنیت خاطر پیدا کنیم  .

اما یکی از دوستان در ایمیلی به من گفته بود ” در آرم بیمه ی ایران کوه که به شکل مثلث است به بهانه ی برفی بودن راسی جدا دارد . قسمت بالایی آن به رنگ آبی که رنگ مورد علاقه ی ماسونهاست ترسیم شده ضمن این که 9 قسمت دارد و 9 عد مقدس ماسونهاست . . . “

من در ابتدا فکر کردم نویسنده این ایمیل قصد شوخی دارند .

بخاطر همین هم به ایمیلشان جواب ندادم ، ولی بعد از این که این مطلب را در چند وبلاگ دیدم فهمیدم که قضیه جدیست!

در پاسخ ایشان باید بگویم ، اسم این شرکت بیمه “ایران” است . از نمادهای ایران هم همواره میتوان از قله ی دماوند که یکی از مخروطی ترین کوهای ایران (والبته دنیا) است نام برد و به دلایلی که گفتم به کاربردن کوه در آرم شرکتهای بیمه امری عادیست . برفی بودن قله کوه هم که فکر نمیکنم چیز غیر عادی ای باشد! چون حتی اورست هم که تمام مدت سال کاملاْ پوشیده از برف است در بسیاری از موارد فقط با قله ی برفی ترسیم میشود ، چه رسد به این دماوند که واقعآ بیشتر وقتها به همین شکل بوده .

در مورد رنگ آبی هم باید گفت که آسمان رو طبیعتاْ باید آبی رنگ کرد . به فرض هم که رنگ آبی یا مثلاً قرمز رنگ مقدس ماسونها باشد ، به نظر من تاکید روی رنگها به دلیل گستردگی کمی که رنگهای اصلی دارند (هفت رنگ) نسبت به اعداد ، کارییست اشتباه . . .

اما عدد 9 در این آرم!

من به شخصه مطلب قابل استنادی در مورد رابطه با تقدس عدد 9 در فراماسونری نخواندم .*

ضمن این که هر دین و آیینی تعدادی عدد مقدس در خود دارد . طبیعی ست که برخی از این اعداد از اهمیت کمتری برخودار باشند و برخی دیگر هم در بین چند آیین مشترک باشند . در فراماسونری دوعدد 13 و 33 از بالاترین اهمیت برخوردار هستند ، ضمن این که این دو عدد یا در آیینی وجود ندارند (حضوری کمرنگ دارن) یا این که در دیگر آیینها نحس هستن . مثلاً همین عدد 13 عدد نحص مسیحیان و عدد مقدس یهودیان (صهیونیستها) است  . در مورد ارتباط صهیونیزم و فراماسونری هم که خودتان آگاه ترید . . .

پس بهتر این است که تاکید دوستان روی اعداد 33 و 13 متمرکز باشد . چون تجربه نشان داده که این دو عدد مقدس ترین پرکاربردترین اعداد هستند .

مورد دیگری که خیلی زیاد به آن برخوردم جایزه ایست که بانک تجارت از موسسه یورو مانی دریافت کرده .

(تصویر زیر در سایت رسمی بانک تجارت موجود است)

نمادی به شکل ابلیسک

در این مورد خاص باید بگویم طرح این جایزه ماسونیست . همانطور که میدانید شکل نمادی که برای این جایزه طراحی شده به شکل ابلیسک (ستونی با سطح مقطع مربعی و راس هرمی شکل) ست .

ابلیسک هم یکی از نمادهای بسیار مقدس و مورد علاقه ی ماسونهاست .

برای نمونه این ابلیسک به سفارش یک لژ ماسونی طراحی شده :

ابلیسک شیشه ای

اما آیا این دلیلی برنفوذ ماسونها در بانک تجارت است؟

من میگویم نه!

درست است که جایزه ای که این بانک گرفته ظاهراً ماسونیست ، اما من با جستجویی که در اینتر نت داشتم متوجه شدم که هرسال شکل نماد این جایزه تغییر میکند و در آن سال خاص که قرار بوده به بانک تجارت برسد بشکل ابلیسک طراحی شده . اصلاً از نظر من نظر دادن در مورد ماسونی بودن یک موسسه و یا نهاد آنهم از روی طرح جایزه ای که گرفته و یا شکل آرم آن و یا حتی شکل ساختمانش کاری بیهوده است .

اگه قبلاً به وبلاگ من سرزده باشید حتماً مطالب قبلی من در مورد ماسونی بودن معماری برخی ساختمانها و آرمهای ایرانی رو خوانداید . اما آیا من هرگز گفتم فلان شرکت یا فلان سازمان تحت نفوذ ماسونهاست؟

حتی در جایی هم گفتم که این موارد احتمالاً شیطنت گرافیستها و معماران ماست . البته اگر بخواهیم خیلی بدبینانه نگاه کنیم میبینیم که از روی نا آگاهی و تقلید از طرحی خارجی این اعمال صورت گرفته .

اما چرا مورد دوم از مورد اول بدبینانه تر است ؟

زیرا شیطنت آمیز بودن این کارها نشانگر علم طراح به این مسائل است ، اما مورد دوم از روی نا آگاهیست  . . .

برای مثال همین برج شاهنامه واقع در میدان فردوسی که “خبرگذاری فارس” هم در مورد ماسونی بودنش گزارشی نوشته بود و یا برج قوامین که در موردش حرف و حدیث زیاد است . خود من هم از این دو مورد قبلاً در مطالبم یاد کردم .

.

برج شاهنامه (عکس:خبرگذاری فارس) :

برج شاهنامه

.

برج قوامین :

شعبه مرکزی موسسه قوامین

این بنا ها به دلایلی که در مطالب قبلی ام ذکر کردم کاملاً ماسونی هستند . اما این دلیل قطعی بر نفوذ ماسونها در ساخت این بناها نیست .

بلکه دلیل ماسونی بودن این بناها تقلید کورکورانه ی سازندگان آنهاست . طراحان این دو برج در طراحی این دو برج از خود ذره ای استعداد و نوآوری نشان نداده اند و فقط و فقط تقلید کرده اند . . .

اما تقلید از چه چیزی؟

تقلید از معماری ضد دین غرب . و این یعنی خیانت . . .

حتی اگر این تقلید به سفارش کارفرما بوده باشد .

من در جستجوهایی که در مورد ساختمانهای ماسونی داشتم به یک مورد جالب برخود کردم که دیدنش خالی از لطف نیست . تصاویر این موارد در زیر رو میبینید . این تصاویر مربوط میشود به شعب مرکزی دو بانک در فیلادلفیای آمریکا :

فیلادلفیا

اشتباه نکنید ! موسسه قوامین در آمریکا شعبه تاسیس نکرده است . . .

در واقع این ساختمان مرکزی “ملون بانک” آمریکاست . این دو برج به نوعی نماد فیلادلفیا محسوب میشوند . فقط کافیست اسم این شهر را در موتورهای جستجو سرچ کنید تا به تصاویری از این دوبرج که تبدیل به الگوی معماران ما شده برسید .

من قبل از پیدا کردن این عکسها هم در تقلیدی بودن این طرحها شک نداشتم ، اما به یاری خدا توانستم مدرک هم پیدا کنم .

یکی از بینندگان چند روز پیش در پیامی به من گفت “شما مثلث یابی میکنید” در پاسخ به این دوستم باید بگویم که من در ماسونی بودن مواردی که تا الآن معرفی کردم ذره ای شک ندارم . من از آن دست بلاگرهایی نیستم که با هدف جذب بازدید کننده کیفیت کار را فدای کمیت کنم و هر مطلب و عکسی را که به دستم میرسد در وبلاگم قراردهم .

من بارها گفتم : عزیزان ، من بدنبال برچسب زدن به هیچ سازمان ، گروه یا شخصی نیستم . من فقط و فقط در راه آگاهی رسانی قدم برمیدارم . من میخواهم بگویم :

آقایان معمار! اصالت رو در معماری از یاد نبرید ! اگر تقلید میکنید حداقل با آگاهی . . .

آقایان گرافیست ! شما هم . . .

آقایان هموطن ! شما هم . . .

البته این بیننده به یک نکته ی بسیار کلیدی هم اشاره کردند ، و آن هم بهایی بودن بزرگترین معماران معاصر ایرانی که قطعاً نمی توان ازشان انتظار الگوپذیری از معماری اسلامی را داشت .

برخی از وبسایتها از برخی از اشخاص به عنوان فراماسون نام میبرند ، که به نظر من بسیار کار اشتباهیست  .

من با نام بردن مشکلی ندارم ، بلکه با برچسب ماسون زدن مخالفم . چون اشخاص متهم به ماسون بودن به راحتی میتوانند این اتهام را تکذیب کنند ، اما اگر آقای X را وابسته به ماسونها و کارهای او را در راه یاری رساندن به ماسونها بدانیم ، کار تکذیب برای شخص سخت میشود و حرف باورپذیر تر است .

 

امامن تا به حال از هیچ شخص و سازمان یا گروهی به عنوان فراماسونر یاد نکردم . حتی برخی موارد روشن را هم با کمال خوشبینی از روی نا آگاهی دانسته ام .

نمیدانم تا به حال تصویر ماسونی صفحه 67 یکی از کتابهای درسی مقطع راهنمایی ر دیده اید یا نه :

صفحه 67 یکی از کتب درسی

این تصویر نه تنها به وضوح مثلث جهانبین را نشان میدهد ، بلکه دارای چند مورد ماسونی دیگر هم هست . از جمله سطح شطرنجی زیر پای دو شخص .

این تصویر جرج واشنگتون ماسون درجه 33 و موسس ایالات متحده و در واقع پرقدرترین ماسون شناخته شده ی دنیاست . (به سطح شطرنجی زیر پای او توجه کنید) :

جرج واشنگتون

سطح شطرنجی ، جز جدانشدنی لژ های ماسونیست .

لژ ماسونی

با وجود این که شکی در ماسونی بودن این تصویر نیست ، اما بازهم من چاپ آنرا در یکی از کتابهای درسی جمهوری اسلامی ایران از روی نا آگاهی میدانم و نه توطئه ای ماسونی . **

 

 


*:البته عدد 9 و 11 در فراماسونری مورد توجه هستند  ولی نسبت به 13 و 33 دارای اهمیت کمتری میباشند.(وعده صادق)

 

** : البته احتمال قرار دادن این عکس در کتاب فارسی توسط ماسون ها است و باید مسئولین این امر هم(انتشار کتب درسی) در بازرسی کتب درسی دقت بیشتری نشان دهند.(وعده صادق)

Loading

2 COMMENTS

  1. سلام عزیزدل من مطالبتو خوندم من حدودا دوساله ور حوزه صهیونیست شناسی و یهود شناسی فعالم با خیلی از مطالبت موافقم مثله اینکه بعضی از اشکال ماسونی نیس یا میشه نباشن مثه ارم شبکه ها و بیمه ها و برخی بانک ها ام. عزیزدل بهتره دشمنتو باهوش تر بدونی خیلی ساده نگاه نکنی به قضیه نمیخوام بگم تمام نمادهایی که هست تو کشور و ماسونی اند یعنی اونایی که مربوط به اون ساختمان یا مکانن ماسونین نه اصلا اما مطمئن باش رد پای یهود اونجاس اینو تحقیقات دوساله ام بهم میگه دشمنتونو ساده نکنید وحشتناک تو کشور نفوذ کردن اما نباید ترسید اونا همینو میخوان ترس ترس ترس/ تو حرم امام رضا گوشه به گوشش ستاره شش پر گذاشتن دیگه بقیه جاها که جای خود دارن/توصیه بعدی من به همه شما خواهشا تو ماسون ها گیر نکنید دشمن بزرگتر و فراتر ازین حرفاس گروهای شیطان پرستی که ماسون های درجه 33 هم بهشون میگن وارد ایران شدن چندین ساله اگاهی هاتونو نسبت به اونا افزایش بدین یا حق

  2. سلام مطلب جالبي بود اگه اينجوريه ديگه هيچ ماسوني تو ايران نيست ٩ جزو اعداد مقدس براي ماسونا اعدادي كه برعكس بشن معني ميدن اعداد مقدسين مثل 666 يا 1

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!