نیمه‌پنهان یک دشمن

0
nemeyeh-penhan-doshman.jpg

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت درباره نقش ایران در منطقه می‌گوید: «من از زاویه‌ای متفاوت به این موضوع نگاه می‌کنم. عده‌ای هستند که ادعا می‌کنند ایران نقشي منفی در منطقه بازی می‌کند، من می‌گویم به ایران اجازه داده شده تا این نقش را بازی کند و زمینه‌ای را که ایران برای ایفای این نقش از آن استفاده می‌کند همان ظلمی است که در واقع در حق فلسطینیان و قدس اعمال می‌شود.

توجه : مقاله ای که پیش روی شماست به تاریخ 12/18/ 89 در روزنامه وطن امروز بخش- یادداشت روز- به چاپ رسید، در این مقاله اشاره مختصری  به چگونگی عملکرد پادشاه اردن در مناسبات سیاسی منطقه شده ونیز متذکر این موضوع است که، آمریکا و متحدانش به واسطه این حکومت شیطانی و مرموز سعی در تسلط کامل خود بر خاورمیانه را در سر میپرورانند. ناگفته نماند بخشی از این گفتار از مقاله (پادشاه اردن از زاویه ای دیگر) اقتباس شده است، علاقه مندان برای مطالعه کامل مقاله مذکور به لینک زیر مراجعه کنند:

مقاله (پادشاه اردن از زاویه ای دیگر)

نیمه‌پنهان یک دشمن
وقتی موج خیزش اسلامی و فریاد بیداری ملت اسلامی علیه حاکمان دیکتاتور به کشور آمریکایی اردن کشیده شد، دولتمردان اردن و هم‌پالگان غربی‌شان برای جلوگیری از گسترش قیام مردمی و دامنه دار و رسانه‌ای شدن تحرکات اسلام‌گرایان اردنی، با ورود به فاز روانی علیه کشورهای منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران، سناریو‌های نظامی و امنیتی را تعریف و طراحی کردند تا با عملیات ایذایی جهت پررنگ کردن خود و کمرنگ کردن دیگران، هم حرکتی ایجابی کرده باشند و هم ازنوع و میزان حساسیت و واکنش جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه نسبت به اردن (آلترناتیو اسرائیل درمنطقه) باخبر شوند، چه آنکه بررسی برخی ابعاد پنهان پادشاه اردن و سیاست‌های اردنی‌ها که با یک جست‌وجوی کوتاه اینترنتی بر ملا می‌شود، نشان می‌دهد آنها تا چه حد به اسرائیل و غربی‌ها وابسته بوده‌اند:
به گفته سایت اینترنتی «فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا» ؛ ویلیام. جی. فالون فرمانده وقت نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در برابر کمیته خدمات مسلح سنا سخنانی را ارائه کرده است. مطالعه بخشی از گفته‌های او حکایت از نقشه‌های شوم آمریکا و متحدانش برای تسلط بر خاورمیانه، به واسطه رهبری اردن در منطقه دارد. در بخشی از این خبر آمده است: «سلطنت هاشمی در اردن کلیدی و متحدی با ارزش در جنگ علیه افراطیون خشن است و به طور چشمگیری به ثبات در منطقه کمک می‌کند. اردن به دلیل تهدیدات فعالیت‌های تروریستی داخلی، تلاش‌های ضدتروریستی بسیاری را رهبری کرده است. اردن یک رهبر منطقه‌ای برای امنیت و آموزش ضدترور و میزبان اصلی ابتکارات برای توسعه توانایی‌های امنیتی است. موقعیت استراتژیک اردن، دید نوسازی و ایجاد امنیت پیشرفته، به این کشور نقش منطقه‌ای می‌دهد و باعث افزایش وسعت نفوذ آن می‌شود. برنامه‌های نظامی ما و کمک‌های اقتصادی، برای ادامه نوسازی اردن و رهبری در منطقه برای این کشور حیاتی است».
سال 88، وزیر سابق اطلاع‌رسانی اردن در مواجهه با فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران اجرایی و فرهنگی حج سال 1388 مبنی بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در مراسم حج و پرهیز مقامات سعودی از اهانت به شیعیان و مقدسات آنان طی انجام این مراسم سیاسی– عبادی ادعا كرد: « اطلاعاتي در دست داريم كه نشان می‌دهد ايران قصد دارد با ارسال نيروهاي بسيج و سپاه پاسداران به حج، مراسم امسال را بر هم بريزد و آن را به مكاني براي دادن شعار عليه آمریکا و اسرائیل تبديل كند».

در حدود 2 سال پیش، شخصی به نام « ناوه» که فرماندهی ستاد مرکزی ارتش اسرائیل را برعهده داشت، در جمع حدود 50 دیپلمات خارجی و خبرنگار و در یک مرکز مطالعاتی طی یک سخنرانی عنوان کرد، مطابق برنامه‌های فراماسونري جهاني، شخص «ملک عبدالله اردن» آخرین پادشاه اردن و نخستین پادشاه امپراتوری جدید در خاورمیانه خواهد بود و از این به بعد به جای کشور کوچک اردن، امپراتوری بزرگی به پادشاهی«ملک عبدالله دوم » را خواهیم دید. به عبارتی شاهد پادشاه فعلی اردن در كنار و زير سايه امپراتوري بزرگ و جهاني بني‌اسرائيل به مركزيت اورشليم خواهیم بود و اين سرسپرده بزرگ فراماسونري جهاني، مزد خود را به واسطه افزايش قلمرو، از ماسون ها خواهد گرفت!
به گفته منابع موثق خبری، اردن سالانه 60میلیون دلار کالا از اسرائیل از طریق 1800 وارد‌کننده به داخل کشور وارد می‌کند و پس از مصر دومین وارد‌کننده کالاهای اسرائیلی در بین کشورهای عربی است. همچنین بر اساس گزارش مدیریت آمار مرکزی اسرائیل، حجم صادرات کالاهای اسرائیلی به 16 کشور عربی بالغ بر 1/2 میلیارد دلار و حجم واردات اسرائیل از 6 کشور عربی 18/1 میلیارد دلار بوده است که باز هم اردن پس از مصر در مرتبه دوم قرار دارد. همچنین روزنامه السبیل چاپ اردن بتازگی در گزارشی مفصل آشکار کرده است بازارهای اردنی مملو از محصولات کشاورزی اسرائیلی است !
سال پیش بود که بعد از پیروزی یک بر صفر تیم‌ملی فوتبال اردن مقابل تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیای سال 2011 میلادی، بعد از اینکه تیم‌ملی فوتبال اين كشور، توپ را وارد دروازه ایران کرد، فریادهای الله‌اکبر گوینده تلویزیون اردن بالا رفت و بلافاصله بعد از بازی نیز تصاویری از مانور موشکی ایران! در شبکه اول تلویزیون اردن نشان داده شد و در طی آن این پرسش مطرح شد که آیا ایران تنها به منظور دفاع از مقاصد صلح‌آمیز هسته‌ای به رزمایش موشکی دست می‌زند؟!
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین الیوم، اردن اجازه فرود مخفیانه پروازهای شرکت آرکیع اسرائیل را به بندر عقبه می‌دهد مشروط بر آنکه این پروازها در تاریکی شب انجام شود.
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت درباره نقش ایران در منطقه می‌گوید: «من از زاویه‌ای متفاوت به این موضوع نگاه می‌کنم. عده‌ای هستند که ادعا می‌کنند ایران نقشي منفی در منطقه بازی می‌کند، من می‌گویم به ایران اجازه داده شده تا این نقش را بازی کند و زمینه‌ای را که ایران برای ایفای این نقش از آن استفاده می‌کند همان ظلمی است که در واقع در حق فلسطینیان و قدس اعمال می‌شود. چنانچه این اوراق از روی میز برداشته شود تاثیر و نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه از خلال حزب‌الله و حماس در غزه متلاشی و تماما محو خواهد شد». ملک عبدالله دوم در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کنید رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را درک می‌کند، گفته است: «یقینا من از درک پرزیدنت اوباما نسبت به این موضوع بسیار مطمئن و خرسندم. این موضوع را سال گذشته در خلال دیداری که با او داشتم به اطلاعش رساندم و به‌طور واضح وزیر خارجه آمریکا خانم کلینتون و ژنرال جونز و سناتور میچل هم  این موضوع را درک می‌کنند».
نگاهی بر موارد بالاست که نشان می‌دهد؛ اردن و پادشاهی آن تا چه حد برای منطقه و بویژه منافع جمهوری اسلامی ایران خطرناک است. مطمئنا ایادی استعمار و امپریالیزم غربی درصددند تا در راستای نقشه‌های شوم فراماسونری جهانی برای منطقه و تحقق استراتژی خاورمیانه بزرگ؛ با تطهیر چهره ملک عبدالله دوم، او و کشورش را به عنوان نسخه جایگزین اسرائیل و خط حمله خود در منطقه تقویت و جانبداری کنند تا آنجا که اخیرا آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورهای غربی که هر از گاهی در قطعنامه‌ها و سخنرانی‌هایشان در شورای امنیت، ایران و سوریه و جبهه مقاومت را به سیاست‌های جنگ‌طلبانه در برابر اسرائیل متهم می‌کردند، در برابر حملات رادیکالی (البته صوری و ایذایی) ملک عبدالله علیه اسرائیل سکوت می‌کنند و واکنشی نشان نمی‌دهند. شاید بی‌جهت نبوده است که حضرت امام خمینی‌(ره) آن زمان که خبر درخواست پادشاه وقت اردن را در فرودگاه پاریس شنیدند او را به محضر خود نپذیرفتند.

روزنامه وطن امروز- یادداشت روز -مهدی امامقلی

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!