پشت درهای بسته بیلدربرگ چه می‌گذرد؟ + فیلم

0
13910308000340_photoa.jpg

برگزاری اجلاس گروه ۸ و پس از آن اجلاس سران ناتو در آمریکا و همچنین انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، اما و اگر های بسیاری را در مورد نقش و اهمیت نشست ۲۰۱۲ گروه بیلدربرگ که در چند روز آینده برگزار خواهد شد به وجود آورده است.

 

 

 

 

اجلاس 2012 گروه بیلدربرگ در بحبوحه بحران مالی جهان، اعتراضات دنیای عرب، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و موضوع هسته‌ای ایران از اهمیت خاصی برخوردار شده است چرا که سردمداران بیلدربرگ در این نشست با چالش‌های فراوانی روبرو هستند و باید برای آنها چاره اندیشی کنند.

بیلدربرگ چیست؟ اعضای این گروه را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ اهداف و برنامه‌های جهانی این گروه چیست؟ چرا نشست سالیانه بیلدربرگ به صورت سری و پشت درهای بسته برگزار می‌شود؟ آیا بیلدربرگ برنامه‌های جهانی سالانه طبقه ممتاز را دیکته می‌کند؟ چرا نشست بیلدربرگ همانند سال 2008 که اوباما به ریاست جمهوری رسید مجدداً در همان مکان برگزار خواهد شد؟ چرا اجلاس گروه 8 و سران ناتو درست پیش از نشست بیلدربرگ به وقوع پیوست؟ آیا ارتباطی بین این 3 نشست وجود دارد؟ آیا بیلدربرگ تعیین کننده رئیس جمهورهای آمریکاست؟ آیا بیلدربرگ دستور کار جهان در سال 2012 را تعیین خواهد کرد؟ چرا 3 اجلاس بسیار مهم و حساس بین‌المللی در کمتر از یک ماه در آمریکا برگزار می‌شود؟ آیا این نشست‌ها به برنامه هسته‌ای ایران مربوط می‌شود؟ این‌ها سوالاتی است که در این گزارش به آنها پرداخته خواهد شد.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردم جهان اسم «بیلدربرگ» (Bilderberg) را هم نشنیده باشند. حتی بسیاری از افرادی که مطالعه بسیار زیادی دارند یا بسیاری از تحصیل‌کردگان، سیاست‌مداران و فعالان نیز از وجود چنین انجمنی که نام بیلدربرگ را بر آن نهاده‌اند بی‌خبرند. دلیل این امر را باید از بیلدربرگی‌ها پرسید که علیرغم نفوذ و قدرتی که در هدایت امور جهان دارد، فعالیت‌ها، اهداف، برنامه‌ها و حتی خود اسم بیلدربرگ را بیش از نیم قرن با کمک رسانه‌ها و نشریات غربی، در پس سایه‌ها پنهان نگه داشته است.

هتل بیلدربرگ در کشور هلند

بیلدربرگ نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً سری و محرمانه در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا برگزار می‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماماً انتصابی هستند و تعدادشان به 120 تا 140 نفر می‌رسد. تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای جهان هستند. بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند. علت انتخاب نام بیلدربرگ برای این انجمن سری، برگزاری اولین گردهمایی و نشست در سال 1954 در هتلی به این نام در کشور هلند بود. رسانه‌ها و نشریات این انجمن را به خاطر نام مکانی که اولین بار گرد هم آمده‌اند گروه بیلدربرگ نامیده‌اند اما شاید نام واقعی آن با آنچه که رسانه‌ها بیلدربرگ می‌گویند فرق داشته باشد.

در واقع بیلدربرگ نه دولت است، نه مجلس و نه یک سازمانی سیاسی مانند سازمان ملل و نه یک سازمان اقتصادی مانند اوپک. نامش را «کلوپ» گذاشته‌اند تا مشخص گردد بیلدربرگ هیچ تشکیلات یا سازمان رسمی ثبت شده با چارت سازمانی و شرح وظایف حزبی معینی نیست، اما بزرگ‌ترین کنفرانسی است که سالانه با حضور قدرتمندترین افراد در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، بانکداری، نظامی و نیز غول‌های رسانه‌ای، تحت شدیدترین مراقبت‌های امنیتی برگزار می‌گردد.

در این کنفرانس بزرگ، هیچ طرح و پیشنهادی مطرح نمی‌گردد، هیچ لایحه‌ای به مذاکره گذاشته نمی‌شود و هیچ تصمیمی اتخاذ و مصوبه‌ای صادر نمی‌گردد!؟ بلکه سیاست‌ها، تصمیمات و مصوبات اخذ شده در بالاترین رده‌ی سلطه، یعنی «طبقه ممتاز»، جهت اجرایی کردن آنها در سرتاسر جهان به منظور تحقق «نظم نوین جهانی» به شرکت کنندگان دیکته می‌شود.

اولین اجلاس بیلدربرگ از 29 تا 31 مه 1954 در هتل «بیلدربرگ» متعلق به پرنس «برنهارد» ولیعهد هلند برگزار شد. موفقیت نخستین نشست باعث شد که سازمان دهندگان آن در پی طرح ریزی برای برگزاری سالانه اجلاس «بیلدربرگ» باشند. شرکت کنندگان عمدتا بانکداران بزرگ، متخصصان جنگی، سران رسانه های تأثیرگذار و پرمخاطب، وزیران کلیدی، سرمایه گذاران بین‌المللی و رهبران سیاسی اروپا و آمریکای شمالی هستند. بر اساس اسناد موجود از اعضای فعال بیلدربرگ می‌توان به سران رسانه‌هایی چون «لو فیگارو»، «اکونومیست»، «تایمز»، «هرالدتریبیون» و…، افرادی چون دونالد رامسفلد وزیر جنگ سابق آمریکا، «دیوید راکفلر» میلیاردر و غول نفتی جهان، «هنری کیسینجر» از وزیران اسبق خارجه آمریکا، «پل ولفو ویتز» رئیس مستعفی بانک جهانی، دیک چنی معاون بوش، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بین‌المللی اشاره کرد.

با این حال گمانه‌زنی‌ها درباره لیست مدعوین وجود دارد. «جیم تاکر»،‌ خبرنگار آمریکایی که به سبب افشاگری‌هایش درباره بیلدربرگ مشهور است اعضای شرکت کننده در این اجلاس را یک گروه سری از جنایتکارانی که متشکل از سرمایه‌داران بین‌المللی و مقامات بلندپایه دولت‌های اروپایی و آمریکای شمالی هستند، خوانده است. وی دلیل سکوت خبری رسانه‌ها به خصوص رسانه های اصلی امریکایی درباره این اجلاس را شرکت مقامات ارشد این رسانه‌ها از جمله «واشنگتن‌پست»، «نیویورک تایمز» و «لس‌آنجلس تایمز» عنوان می‌کند. این نشان می‌دهد که تمامی این رسانه‌ها بر خلاف شعاری که درباره‌ی استقلال و غیر وابسته بودن خود به دولت‌ها را می‌دهند به شدت به سیاستمداران و دولت‌ها و جریان‌های قدرت و ثروت، وابسته بوده و در حقیقت آنها هستند که خط مشی‌های این رسانه‌ها را مشخص می‌سازند.

عدم انتشار مفاد مذاکرات این جلسه، سبب گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی قدرت و حوزه‌ی نفوذ این گروه شده است. اغراق‌ها و بزرگ‌نمایی‌ها در این باره به حدی پیش رفته که بیلدربرگ را «دولت سایه» ی جهان نامیده‌اند. رازآلود بودن گروه بیلدربرگ سبب شده گروهی آن را با مجمع فراماسونرها مقایسه کنند. چنان که بسیاری افراد، قدرت این گروه را در حد تغییر کردن مقاماتی چون مارگارت تاچر (نخست وزیر سابق انگلیس) و یا روی کار آوردن بیل کلینتون و حتی اوباما می‌دانند.

 

محافظت شدید اطلاعاتی از این اجلاس به طور خاص صورت می‌گیرد. یعنی عدم درز هیچ نوع گزارشی از مدعوین و مفاد مذاکراتی که طی آن انجام می‌شود. گفته می‌شود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعاتی کشوری که میزبان بیلدربرگ است کار حفاظت از این اجلاس را بر عهده دارند.

هتل وست‌فیلد ماریوت در شانتیلی ویرجینیا محل نشست 2008 و 2012 بیلدربرگ

«بیلدربرگ» که نشست سال گذشته خود را در هتلی در سوئیس تشکیل داد، امسال تصمیم دارد مکان شصتمین نشست خود را مجدداً در آمریکا در هتل «وست‌فیلد ماریوت» ویرجینیا برگزار کند. این گروه به منظور انجام جلسات خود از 31 ماه می تا سوم ماه ژوئن برای سومین به شهر شانتیلی در ایالت ویرجینیا باز می‌گردد. آخرین جلسه‌ای که این گروه در این شهر داشته است مربوط به سال 2008 می‌شود. سالی که بنا بر شواهد و مدارک، اوباما با تصمیم بیلدربرگ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شد.

اما چرا این نشست مهم است و موضوعات احتمالی مورد بحث در آن چه خواهد بود؟

دنیای کنونی با بحران بزرگی روبرو شده است و چرخ‌های ماشین بزرگ بیلدربرگ نظیر ناتو، گروه 8، اتحادیه اروپا و آمریکا… دیگر به درستی نمی‌چرخند و قدرت رهبری خود را از دست داده‌اند و نیاز به باز تعریف برنامه‌ها و راهبردهای خود دارند. برگزاری نشست سران ناتو گروه 8 پیش از بیلدربرگ دلیل بر همین امر است که می‌توان از آن برای پیش مقدمه اجلاس مهم‌تر بیلدربرگ دانست. بیلدربرگ در نشست خود بر موضوعاتی نظیر امنیت، انرژی، غذا، اقتصاد، بانکداری و موضوع برنامه هسته‌ای ایران خواهد پرداخت. در واقع انتخاب روزهای 18 و 19 ژوئن برای دور بعدی مذاکرات ایران با 1+5 نزدیک به 2 هفته پس از نشست بیلدربرگ حاکی از آن است که تصمیم‌گیری‌های طبقه ممتاز بر سر برنامه هسته‌ای ایران در همین اجلاس 2012 بیلدربرگ گرفته خواهد شد.

از دیگر موضوعات مهمی که در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد، موضوع ریاست جمهوری مجدد اوباما یا رئیس جمهور بعدی این کشور خواهد بود. هر بار که اجلاس بیلدربرگ برگزار می‌شود مدت کوتاهی پس از آن اتفاق‌های مهم و عجیبی به وقوع می‌پیوندد. انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا و ناجی! دنیا یکی از این اتفاقات بود. اکنون پس از گذشت چهار سال و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیلدربرگی‌ها در همان هتلی که اجلاس 2008 را برگزار کردند، دور هم جمع خواهند شد و درباره آینده آمریکا، رئیس جمهور بعدی، دکترین وی، شعارها و راهبردهایش تصمیم خواهند گرفت.

در اجلاس 2008 بیلدربرگ که از 5 تا 8 ماه ژوئن در شانتیلی ویرجینیا برگزار شد، اوباما و هیلاری کلینتون برای چندین ساعت از نظرها پنهان شدند و هیچ کس از موقعیت مکانی آنها هیچ خبری نداشت. حتی رسانه‌ها نیز سکوت کامل خبری کردند. درست 2 روز بعد یعنی 7 ژوئن هیلاری کلینتون از ادامه رقابت در کمپین ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید و حمایت خود را از اوباما برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. آیا بیلدربرگ پیشنهادی به هیلاری داد تا وی از ادامه رقابت کنار بکشد و راه را برای ریاست جمهوری اوباما هموار کند؟ آیا وعده آنها ریاست بر وزارت امور خارجه آمریکا بود؟

برای آشنایی هر چه بیشتر با بیلدربرگ و برنامه‌های جهانی آنان و همچنین دخالت این گروه در انتخابات 2008 آمریکا و همچنین یافتن پاسخ سوال‌هایی که با مطالعه این مطلب در ذهن خطور می‌کند، می‌توانید فیلمی را که در ادامه آورده شده است مشاهده کنید.

 

دانلود فیلم بیلدربرگ 2008 و نقش آن در انتخاب اوباما در انتخابات آمریکا

با این حال به نظر می‌رسد آنچه که اجلاس 2012 بیلدربرگ را نسبت به دوره‌های قبل متمایز می‌سازد، مذاکرات حساس غرب و ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران و سناریوهای احتمالی نتایج آن خواهد بود. باید منتظر اطلاعاتی که در حین برگزاری اجلاس بیلدربرگ درز خواهد کرد ماند تا مشخص شود بیلدربرگی‌ها چه برنامه‌ای برای سال 2012 در نظر گرفته‌اند و چه اتفاقاتی پس از این اجلاس در جهان روی خواهد داد.

 

منبع : فارس

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!