معنای فتنه از زبان رهبر معظم انقلاب

0

دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانی که خیال می کنند می توانند میان نظام و میان مردم جدایی بیاندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای از فتنه سال ۸۸ به عنوان جلوه‌ای از توطئه دشمنان یاد کرده و فرمودند: فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند؛ بیاورند برای فریب دادن مردم، اما ناکام شدند.

هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است. شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله‌ با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت – همان طوری که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند – یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه این است که این مردم بیدارند، هشیارند.

دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانی که خیال می کنند می توانند میان نظام و میان مردم جدایی بیاندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است.

امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن کسانی که با همه‌ وجود نظام جمهوری اسلامی را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته‌اند، در درجه اول خود مردمند، دشمنان ما این را بفهمند.

سردمداران دولت های مستکبر – و در راس آنها آمریکا – علیه ملت ما حرف می زنند، توطئه می کنند، گاهی شعار می دهند، گاهی اظهارات مزورانه می کنند، گاهی صریحا دشمنی می کنند، گاهی در لفافه می برند، اینها همه برای این است که تحلیل درستی از مسایل ایران و شناخت درستی از ملت ایران ندارند. ملت ما ملت بیداری است، ملت هشیاری است.

من می خواهم توصیه کنم، تاکید کنم؛ ملت باید این همت را حفظ کند. ما امسال گفتیم همت مضاعف، خوشبختانه در سرتاسر کشور نشانه‌های همت مضاعف در کارهای گوناگون دیده می شود.

مسوولان کشور، بزرگان، مدیران عالی‌رتبه در بخش های مختلف کارهای خوبی می کنند. خیلی خوب، این همت مضاعف کار لازمی است اما همت مضاعف فقط مال امسال نیست؛ همت مضاعف باید به طور مستمر وجود داشته باشد.

ملت عزیز ما باید آنچنان حرکت کند و آنچنان قله‌هائی را فتح کند که دشمنان از دست یافتن بر سرنوشت این ملت بکلی مایوس شوند. باید دشمن را مایوس کنید. وقتی دشمن مایوس شد، یک ملت از شر او خلاص خواهد شد.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم استان گیلان‌(هشتم دی ۱۳۸۹)

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!