اگر مضطرانه برای ظهور حضرت دعا کنیم خداوند باقیمانده مدت غیبت را خواهد بخشید

1

خبرگزاری فارس: اگر مضطرانه برای ظهور حضرت دعا کنیم خداوند باقیمانده مدت غیبت را خواهد بخشید

این وظیفه همه ما است که برای وجود مقدس آقا امام زمان (عج) برای سلامتی و ظهورشان، برای برطرف شدن موانع ظهور ایشان عاجزانه دعا کنیم و مهمترین خواسته ما هم باید همین باشد. چون قیمت هر کسی به نوع دعاها و در خواست‌های او است.

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، محمد شجاعی از اساتید اخلاق و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری خیریه منتظران منجی همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، توصیه‌هایی را برای احیای این شب عزیز که جایگاهی به بلندی شب‌های قدر دارد، داشته است که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

 

شب میلاد مسعود آقا امام زمان (عج) است، شب نیمه شعبان، شبی که همه انبیای الهی این شب را به احیا گذرانده‌اند و در اسلام هم سفارش زیادی به آن شده است.

شب نیمه‌شعبان، بعد از شب‌های قدر ماه مبارک رمضان به عنوان شب قدر معرفی شده است. حتی در دعاهای امشب هم بعضی از دعاها و از کاری که در شب قدر ماه مبارک رمضان وارد شده،‌ آمده است و در دعا آمده که امشب هم خداوند تبارک و تعالی، تقدیراتی را تحکیم می‌کند. 

در این شب عزیز مهم‌ترین وظیفه، تکلیف و مهم‌ترین عبادت‌ها، دعای برای مهم‌ترین نیاز انسانیت یعنی ظهور متخصص معصوم و حجت، وظیفه خداوند است و دعا برای برطرف شدن بزرگ‌ترین مشکل انسانیت یعنی محرومیت از متخصص معصوم و خلیفه خداوند است. 

خداوند متعال در قرآن کریم با تأکید می‌فرماید: «قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ»؛ ای پیامبر! به همه اعلام کن که اگر دعای شما نباشد پروردگارم به شما هیچ اعتنایی نمی‌کند.

انسانی که وجودش و همه دارایی‌ها و اوصافش از حق تعالی است و حیاتش لحظه به لحظه از ناحیه خداوند تبارک و تعالی به او اعطاء می‌شود و هیچ چیز از خودش ندارد و مالک هیچ چیز نیست، عجز مطلق، فقر مطلق، ضعف مطلق در مقابل قدرت مطلق، عزت مطلق و قوت مطلق هست اگر استکبار از دعا داشته باشد و از دعا کردن، سر باز بزند و دعا نکند، اگر به ذلت خودش مُشْرف نباشد اگر به نیازهای خودش واقف نباشد و استمداد از خداوند تبارک و تعالی نکند خداوند او را به حال خودش وا می‌گذارد و او را با اوهام و خیالات خودش رهایش می‌کند.

این وظیفه همه ما است که برای وجود مقدس آقا امام زمان (عج) برای سلامتی و ظهورشان، برای برطرف شدن موانع ظهور ایشان عاجزانه دعا کنیم و مهمترین خواسته ما هم باید همین باشد. چون قیمت هر کسی به نوع دعاها و در خواست‌های او است؛ گاهی اوقات، انسان درخواست‌های حسی و خیالی، گیاهی و حیوانی، متعالی و عقلانی و انسانی دارد و قیمت هر کس به نوع دعایی است که می‌کند.

تا انسان به اضطرار نرسد به اجابت هم نخواهد رسید. امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید: «عِنْدَ تَنَاهِی الشِّدَّةِ تَکُونُ الْفَرْجَةُ»؛ فرج و گشایش زمانی رخ خواهد داد که انسان شدتش به اوج برسد.

درباره دعای برای وجود مقدس امام زمان (عج) که خود ایشان هم بسیار تأکید کرده‌اند برای ما به عنوان کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم حضرت صادق (ع) فرمودند که بنی‌اسرائیل بعد از اینکه 400 سال از طرف خدا مورد غضب قرار گرفتند و 230 سال، نکبت و گرفتاری و مشکلات را تحمل کردند وقتی این تحمل‌ها برایشان ناممکن شد، همگی چهل شبانه‌روز به درگاه الهی استغاثه کردند، دعا کردند تا خدا موسی و هارون را برای آنها فرستاد و 170 سال از عذاب آنها برطرف شد.

امام صادق‌ (ع) فرمودند: اگر شما شیعیان همانند بنی‌اسرائیل مضطرانه برای ظهور مولایتان و برای فرج دعا کنید خداوند مدت غیبت را بر شما خواهد بخشید.

مسئله اساسی این است که چرا تا کنون ما به اضطرار نرسیده‌ایم؟! چرا هنوز مردم ما مانند بنی‌اسرائیل احساس نیاز به وجود مقدس امام زمان (عج) نکرده‌اند؟ وجود مقدس حضرت مهدی (عج) اگر ظهور کنند تمام مشکلات دنیایی مردم حل خواهد شد، هیچ فقری، هیچ بیماری، هیچ غصه‌ای، هیچ قتلی، هیچ نکبتی در زندگی انسان نخواهد بود و زندگی دنیایی او صدها برابر پیشرفته خواهد شد از آنچه که دارد.

با ظهور امام زمان (عج) انسان در زندگی معنوی به هدف خلقتش نائل خواهد شد. آنچه که ما در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم: «وَ اَسْئَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنیِ الْمَقامَ الْمَحْمُود لَکُمْ عِنْدَاللّهِ» ما را به همان مقام پسندیده‌ای که شما اهل بیت (ع) نزد خداوند دارید، برساند از خدا می‌خواهیم که ما را در دنیا و آخرت با شما قرار دهد این اوج مقام انسانیت است، معیّت و همراهی با محمد و آل‌محمد(ص) در دنیا و آخرت این همان چیز است که اگر امام زمان (عج) باشد ما را به آن خواهد رساند. اگر حضرت مهدی (عج) باشد آنچه را که خداوند از هزاران اسمش به انسان عطا کرده، در وجود هر انسانی شکوفا خواهد شد و هر انسانی به مقام ولایت و ولی الهی خواهد رسید.

Loading

1 COMMENT

  1. سرور گرامی خانم هاجر چنارانی نماینده ی محترم شهرستان نیشابور و شهر فیروزه.
    اینکه آرزو کردید 29 اردیبهشت 96 آقای روحانی سرنگون گردد به نظر من اگر خدای نخواسته این آرزوی شما تحقق یابد مسلماً به ضررمان خواهد شد زیرا وی در چهار سال ریاست جمهوری اش راه تعامل با غرب را هموار کرده و تا حد زیادی شرایط سرمایه گذاری ی خارجی را فراهم ساخته که اگر در چهار سال پیش رو نیز رویه اش را ادامه دهد قطعاً اقتصاد کشورمان را به مقصد مطلوبی خواهد رساند پس از شما خواهر عزیز انتظار دارم تا این حد بدبین نباشید و بیشتر نسبت به آینده امیدوار باشید. با آرزوی موفقیت شما، محمد رضا کیانفر 09365476322

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!