ایجاد امت واحده، هنرنمایی امام معصوم(ع) در آخرالزمان

0

مدیر موسسه موعود گفت: امّت واحده، نخستین بار پیش از زمان حضرت نوح(ع) ایجاد شد و پس از آن به خاطر تفرقه افکنی شیطان هرگز دوباره تشکیل نشد تا آنکه این امّت واحده وعده داده شده تنها به دست امام عصر(ع) بنا شود.

 

نودمین نشست از سلسله نشست های ماهانه مؤسسه موعود پنجشنبه 27 فروردین با موضوع “شبکه های اجتماعی، آرمگدون در سرزمین مجازی” و حضور روح الله مؤمن نسب و اسماعیل شفیعی سروستانی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

مهندس مؤمن نسب در ابتدای این نشست با بیان اینکه یهودیان صهیونیست دست از کشورگشایی بر خاک سرزمین ها برداشته و منطقه کشورگشایی خود را تغییر داده اند، گفت: منطقه جدیدی که یهودیان در پی فتح آن هستند، اذهان مردم جهان است؛ آن هم به وسیله شبکه های مجازی با تسخیر ذهن ها، ایجاد تردید، ایجاد وهم، ایجاد دلبستگی به مادّیات، از بین بردن اندیشه و…

وی این عمل یهودیان را مشابه نبرد آرمگدون دانست و بیان داشت: آرمگدون، در یک جمله “نبرد ناآشکار بسیار مصیبت بار میان نیروهای خیر و شرّ در آخرالزّمان” است، در تعریف آرمگدون در کتاب ها و مقاله های متعددی که مطالعه کردم، این نکته حائز اهمّیت بود که در آنها بیان شده بود که نبرد آرمگدون در سرزمینی اتفاق می افتد که بشر شناخت درستی از آن ندارد، به این معنی که غربیان متوجّه شدند که روی زمین با مردمی که دارای هدف و آرمان هستند، قادر به جنگیدن نیستند؛ بنابراین زمین و جغرافیای جنگشان را عوض کردند. آنها فهمیدند که می بایست مردم را از اجتماعاتشان جدا کرد و در محیطی بازسازی شده بر اساس استاندارد فرهنگ خودشان، محاصره و خنثی نمود.

مؤمنی نسب با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در واقع به خاطر آنکه هر انسان را به مثابه “یک جزیره تک افتاده و تنها” در می آورد، در واقع شبکه ای غیر اجتماعی است، خاطرنشان کرد: با ورود افراد به شبکه های مجازی، ارتباط واقعی آنها با جهان واقعی دچار اختلال می شود.

این پژوهشگر حوزه رسانه افزود: کاربران شبکه های اجتماعی به افراد دیگر با دیده تردید نگریسته و در بدبینی و اوهامی فرو می روند که سازندگان یهودی شبکه های اجتماعی خواستار آن هستند.

وی قلمرو تردید و بدبینی را در خانواده، در میان اعضای خانواده و در جامعه، در میان اقشار مختلف جامعه، مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم دانست و افزود: با ایجاد شکّ و تردید، تسخیر اذهان اتّفاق می افتد و از طریق تسخیر اذهان، تسخیر دلها و با تسخیر دلها، تغییر رفتار در افراد رخ می دهد. این تغییر رفتار به گونه ای است که خود فرد نیز متوجّه آن نمی شود؛ چرا که به مرور زمان و با برنامه ریزی بلندمدّت اتّفاق می افتد.

مومنی نسب ادامه داد: چنانچه در آماری که از سوی مؤسّسات آمریکایی ارائه شده، آمده است؛ با بررسی کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی و کاربرانی که در شبکه های اجتماعی عضو نبوده اند، به این نتیجه رسیده اند که کسانی که در شبکه های مجازی عضو هستند، 218% بیشتر در فضای حقیقی مرتکب زنا شده اند، این به این خاطر است که در فضای مجازی قبح بسیاری از مسائل غیراخلاقی برای کاربر شکسته می شود و انجام آن در فضای حقیقی راحت می گردد.

این پژوهشگر با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی بر امور فردی و اجتماعی افراد، آمار حیرت آوری از کاربران این شبکه ها ارائه کرد و اظهار داشت: بیش از ۶۸% طلاق‌های ثبت ‌شده در ۱۵۰ کشور دنیا به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکه‌های‌ اجتماعی بوده و بیش از 56% طلاق ها به خاطر اعتیاد یکی از زوجین به فیلم های پرنوگراف بوده است، همچنین بر اساس آمارهای بین المللی 60% دختران و 90% پسرانِ کاربران اینترنتِ زیر 18 سال در جهان، به  دور از چشم والدین، به سراغ پخش زنده فیلم های غیراخلاقی رفته اند و 71% نوجوانان تحت تاثیر اینترنت، دور از چشم والدین به سراغ رفتار جنسی می روند.

وی در ادامه این آمارها گفت: همچنین 12% سایت های کلّ دنیا، پورنوگراف و حاوی فیلم و تصاویر وقیح و ضد اخلاقی هستند و  420 میلیون صفحه پورنوگرافی سالانه به فضای اینترنت اضافه می شود به طوریکه در سال 2014 بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نتیجه پورنوگرافی در گوگل جستجو شده است، در آمارها آمده است؛ در کشور آمریکا به ‌تنهایی ۶۰۰ میلیون سایت پورنوگرافی وجود دارد. آقای اوباما در پیام نوروزی ‌اش گفته در ایران تنها ۵ میلیون صفحه اینترنتی فیلترشده است و این نشان می دهد که کاربران ایرانی نیز به راحتی به این صفحات دسترسی دارند.

مومنی نسب با بیان اینکه  89% محتوای نرم افزارهای تلفن همراه، محتوای غیراخلاقی دارند و تمامی اینها در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار می گیرند، اظهار داشت: این آمارها نشانگر فساد بسیار بالا در جهان است که در تأیید همان تسخیر ذهن، تسخیر دل و تغییر رفتار افراد در جهان به آن اشاره کردم. انسان هایی که اینچنین تسخیر شده اند، در خدمت غرایزشان در می آیند و تسلط بر چنین انسان هایی بسیار ساده است.

اسماعیل شفیعی سروستانی، سردبیر ماهنامه ی موعود، در ادامه سخنان مؤمنی نسب، با نگاهی فرهنگی، تاریخی، بحث آرمگدون را به سرانجام رساند.

وی تصریح کرد: امّت واحده، نخستین بار پیش از زمان حضرت نوح(ع) ایجاد شد و پس از آن به خاطر تفرقه افکنی شیطان هرگز دوباره تشکیل نگشت تا آنکه این امّت واحده وعده داده شده توسط خداوند، تنها و تنها به دست حضرت صاحب الامر (ارواحنا له الفداء) بنا گردد.

شفیعی سروستانی با اشاره به نحوه تشکیل امّت واحده در آخرالزمان گفت: حضرت علی(ع) در سخنی که گویی همین امروز بیان شده است می فرمایند: “ای مردم هم اکنون آنچه می باید ظاهر شود واقع  گشته و موقع دیدن آشوب هایی که از آن آگاهی ندارید فرارسیده است. بدانید! کسی که از ما (فرزندشان حضرت مهدی(عج)) آن آشوب ها را درک کند در تاریکی آن فتنه ها با چراغی روشن (نور امامت) راه خواهد رفت و به روش نیکان رفتار نماید. او در آن وضع بحرانی، بندی را بگشاید و اسیری را آزاد کند و جمعیت گمراهان را پراکنده سازد و پراکندگی حق جویان را گردآورد.”

مدیر موسسه موعود خاطرنشان کرد: در این روایت، حضرت، اشاره به یکی از هنرهای امام می کنند؛ اینکه در عصر پر بلا و فتنه و آشوب، امام معصوم(ع) پراکنده ها را جمع و تجمّع ها را می پراکند. یعنی تجمعی که علیه مظلومان اتفاق می افتد، در بی خبری مردم، امام(ع) از هم می پراکند و درست در بی خبری مردم، امام(ع)، پراکندگی مردم مظلوم را گرد می آورد. یعنی یکی یکی مظلومان و محرومان گرد هم می آید بی آنکه بدانند چه کسی آنها را گرد آورده و رفته رفته جماعتی پراکنده می شوند بی آنکه بدانند چه کسی آنها را پراکنده ساخته است.

وی ادامه داد: نهایت این جمع شدن مؤمنان پراکنده، در زمان ظهور اتّفاق می افتد. هرچند این عمل رفته رفته نیز رخ می دهد و افراد معیّن و اموزش دیده و مستعدّ برکشیده و جمع می شوند؛ در روایات آمده است که یاران امام، مانند ابر پائیزی آنها  (مومنان) را گرد می آورند؛ تا جایی که در هنگام ظهور امام، برخی از رختخوابشان ربوده می شوند و در جایی گرد می آیند و با امام در آنجا بیعت می کنند و با بیعت آنان اوّلین اردوگاه قیام کنندگان با امام(عج) ایجاد می شود. از این تجمّع، رفته رفته و با تشکیل دولت کریمه به دست امام عصر(عج)؛ امّت واحده شکل می گیرد.

شفیعی سروستانی گفت: در بین فاصله ی زمانی طولانی بین تشکیل دو امّت واحده، شیاطین قصد دارند که از هر طریق، مانع ایجاد تحقّق وعده ی خداوند شوند.

مدیر موسسه موعود با ترسیم این مانع، افزود: “یکی از عوامل مهمّ ایجاد خلل و فُرَج در میان مردم، که سبب ساز پراکندگی آنان شد، ابلیس و جنود ابلیس بودند که در میان مردم رخنه کردند. هر چه از زمان نوح(ع) گذشت و به وقت ظهور کبری نزدیک شد، ابلیس در کار مؤمنان رخنه پیش آورد تا حدّاقل تجمّع را مانع شود. حالا بازگردید به همان تاثیرات شبکه های اجتماعی در دور کردن انسان ها از جماعتشان، ابلیس در واقع ابزار و فنون را به تدریج در کار گرفت تا دیگر جمعی از میان مؤمنان به وجود نیاید؛ بلکه جمع منکران و مبغضان به وجود بیاید، لذا راز تشتّت مردم به ویژه پراکندگی مؤمنان بازمی گردد به اینکه ابلیس اجازه تجمّع نمی دهد و نیز هر چه جلوتر برویم بر میزان گسل ها و شکاف ها افزوده خواهد شد.

وی اظهارداشت: تنها راه جمع شدن مؤمنان دورافتاده از هم، پیوستن آنها به پدران مشترک و قدرتمندشان، یعنی محمّد و آل محمّد(ص) است. چنانچه در روایات نیز حضرت محمّد(ص) و حضرت علی(ع) پدران امّت معرفی شده اند و همچنین فرد دور افتاده از امام(ع)، “یتیم” خوانده شده است.

سخنران با اشاره به دورماندگی یتیمان از پدران خود و در نتیجه تفرّق آنان، بیان داشت: “ابلیس می داند راز تجمّع مؤمنان، این است که آنان به کسی متوسل شوند که راز تجمّع است؛ یعنی مؤسّس امّت واحده، حضرت مهدی(عج). ایشان کسی هستند که حضرت رسول اکرم(ص)، درباره شان فرمودند: “من و علی(ع) پدران این امّت هستیم.” این جمله یعنی رسول اکرم(ص) و حضرات معصومان(ع)، پدران این امّت هستند و سپس حضرت رسول (س) فرمودند: “لعنت خداوند بر کسی باد که عاقب والدین شود.” می خواهم عرض کنم که ظهور و بروز پراکندگی اقوام و ملل و مستضعفان و مؤمنان به این بازمی گردد که عاقّ والدین شده اند. اگر عاقّ نشده بودیم، اینهمه پراکندگی در میانمان نبود و اگر آن پدر را پیدا کنیم، ساده ترین نتیجه اش نجات از تفرّق است.

 

شبستان

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!