حال و روز منطقه «الخیلانیه» پس از جنایت داعش/ ترس و وحشت حربه جدید حامیان تروریست‌ها برای جولان در عراق + نقشه میدانی و عکس

0
photo_2020-07-11_18-47-12.jpg
photo_2020-07-11_18-47-12.jpg

حملات در استان دیاله پس از جنایت داعش در منطقه «الخیلانیه» ادامه دارد و تروریست‌ها با وحشت آفرینی و ایجاد ناامنی درصدد هستند مردم را مجبور به ترک خانه‌های خود کنند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در حومه شمال شرق شهر «مقدادیه» در مرکز استان دیاله به منطقه «الخیلانیه» هجوم آوردند و «علی فضاله الکعبی» بزرگ عشیره «بنی کعب» را اسیر کردند و به قتل رساندند.

تروریست های داعش پس از این قتل ناجوانمردانه، یک بمب را به جسد شهید شیخ «علی فضاله الکعبی» متصل و زمانی که اعضای خانواده وی برای دریافت پیکر به منطقه مورد نظر رسیدند در اقدامی وحشیانه و جنایت کارانه بمب را منفجر کردند.

در جریان این جنایت ۵ تن از اعضای خانواده شهید «علی فضاله الکعبی» به شهادت رسیدند و  ۴ تن دیگر هم زخمی شدند؛ این عملیات تروریستی موجی از ترس و اضطراب را در میان اهالی منطقه «مقدادیه» به وجود آورده است.

همزمان با جنایت تروریست ها در منطقه «الخیلانیه» ، گروهی از نیروهای عراقی برای تامین امنیت منطقه به سرعت اعزام شدند و عملیاتی را برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند که همچنان در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی عملیات گسترده را با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش از سه محور در حومه منطقه «الخیلانیه» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهر بعقوبه علیه تروریست های داعش آغاز کردند.

نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند یک مقر عناصر تروریستی داعش را کشف و منهدم و چند تله انفجاری را خنثی کنند؛ جست و جوی منطقه به منطقه نیروهای عراقی برای شناسایی تروریست ها متوقف نشده و تا بازگشت کامل امنیت ادامه دارد.

به گزارش مشرق، رشته کوه های حمرین در مرکز استان دیاله بر بخش های مهمی اشراف کامل دارند و به محل مناسبی برای جولان عناصر مخفی داعش تبدیل شده اند و نقطه مبداء بیشتر حملات تروریست ها علیه مناطق مسکونی به شمار می آیند.

به گفته منابع میدانی، در برخی از مناطق استان دیاله میان نیروهای عراقی و پیشمرگه کُرد خلاء امنیتی به وجود آمده و بی توجهی طرفین به این مسئله باعث شده تروریست های داعش متوجه و از این فرصت استفاده و در این مناطق قدرت نمایی کنند.

از منطقه «جلولاء» در شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، نیروهای اطلاعات بسیج مردمی عراق در یک رصد دقیق میدانی موفق شدند تحرکات گروهی از عناصر مخفی داعش را شناسایی کنند که قصد داشتند به منطقه «الغایه» حمله و مردم این روستا را قتل عام کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان توپخانه پس از دریافت مختصات تجمع از نیروهای اطلاعات به سرعت مواضع تروریست ها را هدف قرار داد و عملیات گروهک تروریستی داعش برای ایجاد ناامنی گسترده در منطقه در همان گام نخست ناکام ماند.

به گزارش مشرق، پس از عملیات یگان توپخانه، نیروهای زمینی با انواع سلاح های سبک و سنگین وارد عمل شدند و پس از درگیری نفس گیر موفق شدند عناصر تروریستی داعش را مجبور به عقب نشینی کنند؛ در جریان درگیری ها ۲ تن از رزمندگان عراقی زخمی شدند.

منطقه راهبردی جلولاء در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران واقع شده که از محور شمال شرقی به منطقه خانقین و سپس مرز خسروی و از محور غربی به دریاچه حمرین متصل می شود؛ جاده ایران- بغداد نیز از جنوب منطقه جلولاء می گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از ۲۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه خبر می رسد، رزمندگان عراقی با کمک نیروی هوایی ارتش عملیات گسترده ای را از دو محور در حومه روستاهای «المخیسه و ابوکرمه» در منطقه مهم و راهبردی «حوض الوقف» برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

این عملیات بعد از حملات مستمر چند هفته اخیر عناصر مخفی داعش علیه نیروهای امنیتی و ساکنان حومه روستای المخیسه صورت می گیرد؛ در جریان حملات تروریست ها شماری از نیروهای عراقی به همراه تعدادی از اهالی شهید و زخمی شدند.

یک منبع میدانی که از نزدیکی تحولات را در استان دیاله دنبال می کند در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: افزایش تحرکات عناصر تروریستی داعش در مناطق مختلف دیاله با حمایت برخی جریان های داخلی و خارجی صورت می گیرد.

این منبع میدانی با بیان این که حامیان تروریست ها به دنبال بیشتر کردن ناامنی ها و ایجاد وحشت در میان ساکنان هستند، گفت: مردم در مناطق مختلف استان دیاله از نیروهای حشد الشعبی حمایت می کنند و همین مسئله تروریست و حامیان آنان را عصبانی کرده است.

وی افزود: عناصر تروریستی داعش نمی توانند سناریوی استان صلاح الدین (قتل عام مردم و متهم کردن حشدالشعبی) را در استان دیاله اجرا کنند چرا که مردم با نیروهای حشد همراه هستند و به همین دلیل به صورت آشکار جنایت می کنند تا شهروندان را در هراس و نگرانی فرو ببرند.

این منبع میدانی تصریح کرد: هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش با افزایش ناامنی ها و جنایت به ویژه در نقاطی که با خلاء امنیتی مواجه هستند، قصد دارند مردم را مجبور به تخلیه و ترک خانه های خود کنند تا راه را برای نفوذ و جولان بیشتر در استان دیاله باز شود.

به گزارش مشرق، مناطق غربی استان دیاله از جمله «مطیبیجه» که با شرق استان صلاح الدین هم مرز هستند از جمله نقاطی به شمار می آیند که متروکه و محلی مناسب برای رشد عناصر گروهک تروریستی داعش تبدیل شده اند.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!