شناخت روزهای هفته در طب الرضا(ع)

0
روزی که انسان باید به دنبال روزی برود کدام است؟
در این روز حضرت آدم (ع) به زمین فرستاده شد و قبض روح شد و اگر ساعات استجابت دعا را درک کنند دعا حتما مستجاب می شود و به طور کلی روز عبادت است و همه کائنات نگرانند که در این روز ، قیامت برپا شود.

وعده صادق :
روز شنبه :
روز خلق جنیان ، مکر و خدعه ، روز خرید و فروش و شستشوی لباس ، روزی که انسان باید به دنبال روزی برود .

روز یکشنبه :
خلق آدم و خوبی ها ، روز باغبانی و خانه سازی است . حجامت در این روز شفای هر دردی ذکر شده است و معصومین (ع) حجامت می نمودند .

روز دوشنبه :
روز خلق چارپایان ، خشکی ، دریا ، روز سفرکردن ( بعد از ظهر) ، روز رفع حوائج ، روزی که پیامبر حجامت می کرد و آغاز تقدیر شدن اعمال نزد امام زمان (ع) است ، چون پیامبر اکرم در این روز رحلت فرمودند روز حزن مسلمین است .

روز سه شنبه :
روز دعا و جنگ و شروع کارهاست ، در روز سه شنبه حجامت و پانزدهم و هفدهم و چهاردهم و بیست و یکم هر ماه شفای هر دردی حجامت است .

روز چهارشنبه :
روز خلق پرندگان ، روز خلق جهنم و درندگان وحشی ، روز شروع کارها و مداوا کردن بیماری ها ، روزی که نوره کشیدن ایجاد برص می کند .

روز پنجشنبه :
روز خلق آسمان ، بهشت و ملائکه می باشد . روز گرفتن ناخن ، طلب ارزاق و قضای حوائج شخصی ، روز بالا رفتن اعمال و عرضه ی آن به امام زمان (ع) است . از عصر پنج شنبه غسل جمعه مستحب است . حجامت اول روز در آخرین پنجشنبه هر ماه علاج همه ی دردها است در پنجشنبه که مصادف است با ( 15 – 17 -21 ) حجامت نمودن از طغیان خون جلوگیری می کنند ( علاج فشار خون است ).

شب جمعه :
احیاء آن استحباب دارد ، امام صادق (ع) انار میل می نمود . از عصر پنجشنبه آمادگی برای انجام نماز جمعه می باشد . در یک ششم بعد از نیمه شب آن دعای فرزندان یعقوب مستجاب شده است .

روز جمعه :
روز قیام صاحب زمان است . شش ساعت بعد از روز، خلقت حضرت آدم اتفاق افتاده است ، گرفتن ناخن و سبیل در این روز باعث می شود در همه ی هفته از جذام و درد انگشتان پیشگیری شود . کشیدن نوره ( داروی نظافت ) در این روز به طور مداوم باعث برص می شود . صبح آن حمام کردن و غسل جمعه و عصر آن جهت خطبه ی ازدواج تاکید شده است ، روز سفر رسول خدا ( بعد ازظهر) بوده است .

امام صادق (ع) حجامت در زوال (ظهر) روز جمعه را منع فرموده اند اگر حجامت در غیر این ساعات انجام شود باید همراه خواندن آیة الکرسی باشد . حجامت در این روز تب را از بین می برد.

در این روز حضرت آدم (ع) به زمین فرستاده شد و قبض روح شد و اگر ساعات استجابت دعا را درک کنند دعا حتما مستجاب می شود و به طور کلی روز عبادت است و همه کائنات نگرانند که در این روز ، قیامت برپا شود . صبح آن مخصوص دعای ندبه و عصر آن دعای سمات و صبح و ظهر آن زیارت عاشورا و جامعه وارد شده است .

حضرت سجاد فرموده اند : هر که صبح جمعه ناشتا انار بخورد تا چهل صباح دل او نورانی می شود و وسوسه ی شیطان از او دور می شود و گناه نمی کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!