آرمان شهر مهدوی

0

کتاب «آرمان‌شهر مهدوی» که به همت مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) مشهد به رشته تحریر در آمده، منتشر شد.

 

 

خانم سکینه بیک خورمیزی، در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد پیرامون کتاب آرمان شهر مهدوی  گفت:این کتاب شرح دعای معروف امام زمان (عج) است که با فراز «اللّهم ارزقنا توفیق الطّاعة» آغاز می‌گردد  که در طی سلسله جلسات مختلف در مدرسه علمیه خدیجه بیان شده است  .

وی ادامه داد:یکی از اهداف ائمه معصومین(ع) که خود مفسر قرآن بوده‌اند، جهت‌دادن به دعاهای مسلمین است؛ چرا كه مؤمنان با توجه به درجات ایمانی و آرمانی خویش، درخواست‌هایشان نیز متفاوت است. در این راستا دعاهای فراوانی با فرازهایی بلند و عمیق به دست ما رسیده است که راهنمایی برای سردرگمی‌های نفسانی تمام بشریت است

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد دراین باره ادامه داد: برخي از اين دعاها به انسان مي‌آموزد كه چگونه با خداوند ارتباط برقرار كرده و با چه بياني نيازهاي واقعي خود را از خداوند طلب كند. برخي نيز در پي جهت‌دادن به آرزوها در راستاي كمالات انساني است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، دربارة سند این دعا یادآور شد: که این دعا که در مفاتیح‌الجنان مرحوم محدّث قمی ذکر شده، عالمان و محدثان بزرگ و مورد اعتمادی از پیشینیان آن را نقل نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به شیخ تقی‌الدین کفعمی(۸۴۰ – ۹۰۵ق) صاحب کتاب «المصباح»، و کتاب «بلدالامین» و سید‌بن‌ طاووس (م664 ق) صاحب کتاب «مهج‌‌الدعوات» اشاره نمود.

وی درادامه درباره مضمون این دعا گفت:این دعا دارای محتوایی بسیار عمیق و برنامه‌ای آموزنده برای ایجاد یک شهر آرمانی و مدینة فاضله‌ای است که با ادبیاتی زیبا و سراسر ادب در پیشگاه الهی، خواستار نیازهای ضروری مؤمنان آخرالزمان است كه اين نيازها، فراتر از نيازهاي مادي است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه در ادامه به ویژگی های اخلاقی این دعا اشاره کرد و افزود: اين دعا كه مي‌توان آن را يك برنامه تربيتي و اخلاقي براي رسيدن به آرمان‌هاي انساني دانست، هم به جنبة مادي زندگي انسان اهميت داده و هم جنبة معنوي آن را در نظر مي‌گيرد.

وی درباره اهمیت این دعا و تأثیر آن براعمال  انسان اشاره کرد و ادامه داد: رعايت نكات مطرح شده در اين دعا مي‌تواند زمينه را براي رسيدن به جامعه‌اي مهدوي فراهم كند. در چنين جامعه‌اي، و بهتر است بگوییم «آرمان‌شهر مهدوی»، لازم است به خواسته‌های امام عصر(عج) و تلاش در جهت این که زندگی در مسیر برآورده شدن این اهداف هماهنگ شود، جامعه عمل بپوشانيم.

 

 

نویسنده کتاب آرمان شهر مهدوی درباره بخش های مختلف این کتاب گفت: در این کتاب در بیست‌و‌شش فراز، که در حقیقت بیست‌و‌شش درس مهم اخلاقی برای جامعه آرمانی است، به شرح و توضیح این حدیث می‌پردازد.

گفتنی است کتاب «آرمان‌شهر مهدوی» به قلم سکنیه نیک مدیر مدرسه علمیه خدیجه شهر مشهد نوشته شده است و انتشارات نسیم رضوان همزمان باهفته پژوهش  با شمارگان 2000 نسخه و در قطع رقعی با 136 صفحه چاپ و به قيمت 5000 تومان روانه بازار كتاب کرد .

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!