اثبات وجود حضرت ولی عصر در “دارالسلام در احوالات حضرت مهدی”

0

مقدمه ‘دارالسلام در احوالات حضرت مهدی’در اثبات وجوب وجود معصوم(ع) است که پس از آن ویژگی امام زمان تشریح می‌شود؛ سپس به تفصیل درباره غیبت صغری و غیبت کبری صحبت می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان؛ موضوع مهدویت و اندیشه ظهور و قیامِ حضرت ولی عصر یکی از مهمترین مسائل اعتقادی اسلامی است. اوضاع آشفته و اسف ناک جهان، جنگ های سرد و گرم، مسابقات تسلیحاتی، صف آرایی قدرتمندان و تولید و تکثیر سلاح های جنگی و هسته ای مردم را به وحشت انداخته و نسل بشر را تهدید به نابودی می کند.
طغیان غارتگران بین المللی، محرومیت روزافزون طبقات ضعیف، استمداد گرسنگان جهان، فقر و بیکاری، تنزّل اخلاق انسانی، بیرغبتی نسبت به امور دینی، رویگردانی از قوانین الهی، افراط در مادّیگری و رونق مظاهر فساد و شهوتپرستی، وجدان های زنده و دل های حساس را پریشان، و روشن بینان آگاه جهان را مضطرب کرده است. در این میان مسلمانان آگاه – به ویژه شیعیان – از یأس و ناامیدی دوری گزیده و به عاقبت و سرنوشت بشر خوشبین هستند.
آنان در انتظار روز موعود اسلام، روزی که حاکمیت در آن زمان، از آنِ امام معصوم است، روزشماری می کنند. چنین امید و انتظاری را – که از آیات قرآن و روایات متواتر قطعی نشأت گرفته – حرکتِ عظیم مردم مسلمان ایران – که به رهبری حضرت امام خمینی قدس سره آغاز و به تشکیل نظام مقدّس جمهوری اسلامی منجر گردید، و پس از رحلت آن بزرگوار، به دست پُر توان مقام معظم رهبری حضرت آیت اللَّه خامنه ای – دامت برکاته – هدایت می شود – تقویت نموده و در سراسر جهان زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(ع) خواهد بود.
کتاب “دار السلام” با توجه به نوع نگارش و تألیف آن – امید و وابستگی شیعیان را به امام عصر شفّاف تر و بادوام تر می کند.
مؤلّف این کتاب با آن روحیه تقوا و اخلاص و تتبّعی که داشت، سعی نموده با بیان معجزات، کرامات، مکاشفات، رؤیاهای صادقه و همچنین با بیان آیات و روایات، شیرینی و لطافت خاصّی به مطالب کتاب بدهد، و رابطه بین امام زمان(ع) و خواننده را بسیار گرم و صمیمی نماید، تا آنجا که مطالعه کننده هنگام مطالعه برخی از داستان ها و مطالب، خود را در حضور آن حضرت احساس می کند.


مقدمه این کتاب در اثبات وجوب وجود معصوم(ع) است که پس از آن ویژگی امام زمان تشریح می‌گردد؛ سپس به تفصیل درباره غیبت صغری و غیبت کبری صحبت می‌شود. در این بخش اشخاصی معرفی شده‌اند که با امام زمان (عج) ملاقات کرده‌اند. بخش پایانی در باب علامات ظهور و حکایات مربوط به آن است.
شایان ذکر است، “دار السلام در احوالات حضرت مهدی” نوشته آیت الله شیخ محمود عراقی میثمی در 858 صفحه ازسوی انتشاران مسجد مقدس جمکران روانه بازار نشر شد.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!