حمله عناصر تکفیری لشکر جهنگوی به عزاداران حسینی/ ۱۱ نفر شهید و زخمی شدند + تصاویر

0

 

همزمان با دهه سوم ماه محرم، چند تروریست تکفیری با حمله به یک مجلس عزاداری شیعیان در محله ناظم آباد شهر کراچی پاکستان، پنج نفر از آنان را شهید و تعدادی را هم زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ تروریست‌های مسلح با حمله به مجلس عزای حسینی در منطقه ناظم آباد شهر کراچی پاکستان ۵ نفر از آنان را به شهادت رسانده و تعدادی را نیز زخمی کردند.

«ظفر رحبوت» از مسئولان بیمارستان شهید «عباسی» کراچی با اعلام اینکه ۶ تن نیز در این حادثه مجروح شده‌اند گفت یکی از جان‌باختگان زن بوده است.

وی گفت مهاجمان بعد از این اقدام، از صحنه متواری شده‌اند.

این حمله همزمان با دهه سوم ماه محرم روی داده و افراد مسلح موتورسوار پس از به رگبار بستن شرکت کنندگان در این مجلس عزاداری، به سرعت از محل متواری شدند.

گزارش رسانه‌های پاکستان حاکی است هنگام برگزاری مجلس عزاداری که ویژه بانوان بوده؛ آقایان مقابل درب محل برگزاری مجلس ایستاده بودند که هدف قرار گرفتند. به گفته شاهدان عینی هیچ نیروی امنیتی برای محافظت از شرکت کنندگان در این مجلس، در محل حضور نداشته است.

به گزارش خبرنگار ابنا از پاکستان چهار نفر از شهدا با هم فامیل هستند. یکی از شهدا پسرش و دو شوهر خواهرش نیز در این حادثه به شهادت رسیده اند.

گروه تندرو و تکفیری لشکر جهنگوی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

گروه تروریستی لشگر جهنگوی یکی از اصلی ترین عوامل کشتار شیعیان در پاکستان است.

«مراد علی شاه» سروزیر ایالت سند و «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در پیام‌های جداگانه، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

این در حالی است که دوشنبه ۲۶ مهر نیز دو فرد موتورسوار، یک بمب دست‌ساز را به سمت مسجد شیعیان در محله لیاقت‌آباد کراچی پرتاب کردند که در پی آن یک نوجوان ۱۳ ساله کشته شد. در این حمله ۱۵ تن از جمله زنان و کودکان، زخمی شدند.

سازمان ملل بارها حمله به شیعیان را در پاکستان محکوم کرده و خواستار اجرای اقداماتی فوری علیه عوامل این حمله‌ها شده است.

دیده‌بان حقوق بشر نیز با محکوم‌کردن حملات علیه اقلیت شیعه در پاکستان، دولت اسلام‌آباد را به مقابله با گروه‌های تروریستی فراخوانده ‌است.

شیعیان پاکستان چندی پیش در اعتراض به اینگونه حملات تظاهرات کردند و خواستار توجه جدی دولت و دستگاه‌های ذیربط به امنیت خود شدند.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!