چه کسانی از سرکرده “عرفان حلقه”حمایت می‌کنند؟

1

باشگاه خبرنگاران نوشت:

فضای اجتماعی کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد قارچ‌گونه عرفان‌های کاذب و جعلی بوده است؛ عرفان‌های دروغینی که طی طریق خود را بر مبنای فریب انسان‌های ساده‌اندیش و سطحی‌نگر استوار می‌کنند.

عرفان حلقه که به عرفان کیهانی نیز موسوم است، یکی از همان طریقه‌های جعلی و دروغین محسوب می‌شود که در اوایل دهه 80 توسط فردی به نام “طاهری”  بنیان گذاشته شد. 

نامبرده که مدعی فرادرمانی یا سایمنتولوژی درطبابت است، در سال 90 به جرم توهین به مقدسات، تحصیل مال نامشروع، لمس بدن بیماران مونث (بدون اینکه دارای مجوز طبابت باشد) و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است، طاهری سرکرده عرفان جعلی حلقه که خود را مفتخر به اخذ مدارک دکترای افتخاری از موسسات آموزشی مختلف می‌داند، در گرفتن مدرک دیپلم خود ناتوان بوده است و فاقد مدارک علمی و تخصصی معتبر است.

وی که در امر ترویج و تبلیغ عرفان‌های نوظهور و وارداتی، گوی سبقت را از هم‌صنفان جاعل و شیاد خود ربوده بود،در ابتدا دعوی نشرعرفان اسلامی را داشت، اما با گذشت زمان انحراف فرقه تحت مدیریتش و خصومت آن با مبانی دینی عیان شد؛ به گونه‌ای که دکتر “منصوری لاریجانی” که پیشتر مقدمه‌ای بر کتاب‌های طاهری نگاشته بود، بر انحراف و ضاله بودن اندیشه‌های وی صحه گذاشت و از این جاعل تبری جست.  

لازم به ذکر است، در کلاس‌های عرفان حلقه که با مدیریت طاهری برگزار می‌شد، علاوه بر القاء مفاهیم جعلی و دروغین پیرامون سلوک معنوی و توهین به مقدسات و ادیان، اعمال منافی عفت نیز انجام می‌شد؛ کشف‌حجاب از سوی بانوان و برگزاری مهمانی‌های مختلط و شبانه تنها بخشی از اعمال مغایر با شرع و عفتی بود که از سوی گردانندگان عرفان حلقه ترتیب داده می‌شد. 

 

پست‌های‌ مشکوک در فضای مجازی برای حمایت از یک شیاد / چه کسانی از سرکرده

 

اما با وجود اثبات انحرافی و جعلی‌ بودن عرفان حلقه و محکوم شدن مبدع آن در مراجع ذی‌صلاح قضایی، در چند وقت اخیر برخی پیام‌ها و پست‌های مشکوک و جهت‌دار در حمایت از طاهری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. 

بی شک عوامل و سرسپردگان عرفان جعلی حلقه، همچنان به نشر و ترویج عقاید ضاله و مغایر با دین “طاهری” امید دارند و در تلاش‌اند با متوسل شدن به کانون‌های به اصطلاح حقوق‌بشری، طاهری شیاد را در قالب یک نواندیش دینی و یک درمانگر معنوی که حقوق مدنی و اجتماعی‌اش تضییع شده است، جا بزنند.

ضروری است مسئولان ذی‌ربط به منظور جلوگیری از اغفال افراد به خصوص قشر جوان، نسبت به این امر حساسیت بیشتری به خرج دهند و با کاربرانی که این پیام‌های انحرافی و فریبکارانه را در شبکه‌های اجتماعی در سطح وسیع به اشتراک می‌گذارند، برخورد قاطع و قانونی را اعمال کنند.

گفتنی است، اخیرا سایتی راه‌اندازی شده است که سایت مزبور ضمن نشر و ترویج افکار ضاله و مغایر با شریعت، با اغفال و تسهیل‌ فریب کاربران به عضوگیری از میان آن‌ها به خصوص کاربران جوان می‌پردازد؛ ضروری است متولیان امر نظارت بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، هوشیاری و هوشمندی بیشتری را در این زمینه به خرج دهند.

Loading

1 COMMENT

  1. با سلام
    خسته نباشید
    اعلام اخبار و پیگیری موضوعاتی اینچنین خوب است اما آیا فکر نمی کنید که پخش عکس های خصوصی ناموس مردم از طریق سایتی که به نام آقا امام زمان مزین است کار بسیار اشتباهی است!!!
    هر چند که آنها در جمع نامحرمان عکس گرفته اند ولی بی شک نمی خواسته اند که عکسشان اینگونه پخش شود.
    آیا شما هم در گناه نشر عکس ناموس دیگران شریک می شوید؟!!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!