شباهت‌هاي انفجارهاي 11 سپتامبر آمريكا و روسيه

0

هفته‌نامه امريكن‌فري‌پرس با بيان اينكه قرباني كردن مردم يك كشور توسط دولت آن امكان‌پذير است، به بررسي اتفاقات رخ داده در 11 سپتامبر سال 2001 آمريكا و انفجارهاي سپتامبر 1999 روسيه پرداخت.

 

 

 

 

“رالف فوربس”، نويسنده و تحليل‌گر هفته‌نامه “امريكن‌فري‌پرس”، با تلاش براي اثبات نقش داشتن دولت آمريكا در حوادث 11 سپتامبر، مقاله‌اي منتشر كرده و در آن تصريح مي‌كند كه قرباني كردن مردمان يك كشور توسط دولت، اتفاقي است كه پيش از 11 سپتامبر هم رخ داده بود و باورپذير است.
فوربس در ابتداي گزارش خود با يادآوري واقعه 11 سپتامبر سال 2001، مي‌نويسد: درست در هشتمين سالگرد تخريب برج‌هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني در نيويورك، حقايق جديدي بدست آمد كه آمريكا را در بهت و حيرت فرو برد. در واقع مشخص شد كه مقامات بلندپايه آمريكايي اقدام به بمب‌گذاري در ساختمان‌هاي فرو ريخته در روز 11 سپتامبر، كرده بودند. اتفاقي كه با قرباني كردن هزاران نفر، ترس و دلهره‌اي از يك تروريسم بدون تفكر را در مردم ايجاد كرد تا زمينه‌اي براي توجيه حمله عليه يك كشور كوچك اسلامي و بدست آوردن نفت آن، ايجاد كرده ‌ و از سوي ديگر بهانه‌اي باشد تا يك ساز و كار پليسي غيرقابل بحث در آمريكا بوجود آيد.
اين گزارش حاكيست: محققان و رسيدگي‌كنندگان بيشماري توانسته‌اند تا حقايق بسياري را افشا كنند كه اثبات مي‌كند روايت رسمي از حوادث 11 سپتامبر چيزي نيست جز يك نوع تئوري توطئه بسيار ضعيف و غيرقابل قبول؛
نويسنده اين گزارش در ادامه تاكيد مي‌كند: با وجود تمام شواهدي كه از دست داشتن دولت آمريكا در حوادث 11 سپتامبر وجود دارد، همچنان ميليون‌ها آمريكايي هستند كه از پذيرفتن اين حقيقت كه وقايع 11 سپتامبر يك “اقدام داخلي” بوده است، خودداري مي‌كنند. اين در حالي است كه تئوري توطئه باصطلاح هواپيماربايي، چيزي بيشتر از يك عمليات “پرچم دروغين” نيست كه با جعل يك سري شواهد از قبل كار گذاشته شده و دروغ‌هاي دولتي، عملي شده است.
نويسنده با بيان اين مطلب كه بسياري از مردم نمي‌خواهند بپذيرند كه دولت‌ها براي ايجاد زمينه جنگ،‌ اقدام به قرباني كردن مردمانشان مي‌كنند، افزود: شايد پذيرفتن اين واقعيت كه دولت آمريكا اقدام به قرباني كردن مردمان اين كشور كرده براي آمريكايي‌ها دشوار و وحشتناك باشد اما با بيان نمونه‌اي از چنين اقداماتي كه توسط دولت كشور ديگري اتفاق افتاده، مي‌توان امكان‌پذير بودن چنين وقايعي را پذيرفت. در حقيقت سپتامبر 1999، يعني دو سال قبل از 11 سپتامبر 2001، 11 سپتامبر مشابهي، در روسيه به وقوع پيوست.
اين گزارش مي‌افزايد: در آن زمان، موجي از ترور در روسيه پيچيده بود و يك مجموعه از ساختمان‌هاي آپارتماني، همانند برج‌هاي دوقلوي نيويورك، با ابزارهاي غول‌پيكر انفجاري، منفجر شده و نزديك به 300 نفر كشته شدند.
فوربس يادآور مي‌شود: در حالي كه ‌رسانه‌هاي روس، “تروريست‌هاي چچن” را عامل اين جنايات معرفي مي‌كردند اما چنين ادعاهايي چندان منطقي به نظر نمي رسيد. زيرا جنگ چچن در سال 1996 به پايان رسيده بود و “بوريس يلتسين” نيز سال 1997، توافقنامه‌ صلحي را امضا كرد كه خودمختاري چچن را به رسميت مي‌شناخت. در واقع چچن هر آنچه را كه مي‌خواست، بدست آورده بود و دليلي براي تحريك و برافروختن روسيه وجود نداشت. با اين وجود تنش و هيجان ناشي از انفجارها اجازه نمي‌داد تا كسي معقولانه و منطقي فكر كند.
بنابراين گزارش، “گنادي سلزنيوف” (Gennadiy Seleznuov)، رئيس‌ مجلس دوماي روسيه، 13 سپتامبر اعلام كرد: “من گزارشي دريافت كرده‌ام كه شب گذشته يك ساختمان آپارتماني در ولگودنسك (Volgodonk) منفجر شده است.” اما اين در حالي بود كه ساختماني كه شب قبل از آن منفجر شده بود، در مسكو قرار داشت و ساختماني كه رئيس‌ دوماي روسيه انفجار آن را اعلام كرده بود، سه روز بعد از آن يعني در 16 سپتامبر، منفجر شد.
فوربس با تاكيد بر اينكه مقامات دولتي روسيه از قبل در مورد انفجارها مي‌دانستند، ادامه مي‌دهد: همين امر موجب شد تا يكي از نمايندگان مجلس دوما، از رئيس اين مجلس سوال كند كه وي چگونه سه روز قبل از وقوع انفجار، از آن خبر داشته است؟ طرح اين سوال موجب شد تا ميكروفن نماينده سوال كننده، قطع شود.
نويسنده اين گزارش با بيان شباهت‌هاي حملات رخ داده در روسيه و آمريكا مي‌نويسد: بياد آوريد پس از آنكه “ديك چني”، معاون رئيس‌جمهور آمريكا خطاب به كنگره گفت كه برج شمالي فروريخته است، سناتور ” جيم ترافيكانت” با اشاره به اينكه برج شمالي در زمان سخنان چني هنوز فرونريخته بود، سوال مي‌كند كه چگونه چني، پيش از وقوع انفجار برج شمالي، از فروپاشي آن خبر داشته است؟
فوربس تاكيد مي‌كند: طرح اين سوال موجب شد تا ترافيكانت به زندان بيافتد و دولت با طرح اتهامات دروغين عليه وي، كوشيد تا او را ساكت كند.
اين گزارش همچنين يادآور مي‌شود كه اتفاق حيرت‌انگيز مشابه ديگري هم در 22 سپتامبر سال 1999 در روسيه به وقوع پيوست كه البته اين نقشه با هوشياري ساكنين استان “ريزان”، واقع در 120 مايلي (193 كيلومتري) مسكو، خنثي شد. ماجرا از اين قرار بود كه ساكنين استان ريزان متوجه افرادي شدند كه كيسه‌هاي بزرگي را به طبقه زيرين يك ساختمان آپارتماني حمل كردند و سپس با سرعت از آن محل دور شدند. همين امر موجب شد تا مردم با پليس محلي تماس بگيرند و در نتيجه پليس نيز موفق به كشف 100 كيسه 45 كيلويي شد كه حاوي ماده انفجاري “آردي‌اكس” (RDX) كه يكي از قدرتمندترين مواد انفجاري غيرهسته‌اي است، بوده و به يك چاشني و تايمر متصل شده بودند.
نويسنده اين گزارش ادامه مي‌دهد: نيروهاي امنيتي استان ريزان، پس از كشف مواد منفجره‌اي كه در طبقه زيرين يك ساختمان آپارتماني كار گذاشته شده بودند، همچنين موفق شدند تا دو مظنون را در اين رابطه بازداشت كنند كه هر دوي آنها داراي كارت شناسايي “اف‌اس‌بي” (FSB)،‌ پليس فدرال روسيه، بودند.
اما نكته جالب توجه اين است كه مسئولين اف‌اس‌بي در مسكو بلافاصله پس از دستگيري دو مظنون به تلاش براي بمبگزاري در استان ريزان، خواستار آزادي اين دو مامور شدند.

 

فارس

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!