حرکت نامناسب برخی از وبسایت های خبری در قبال یک مقاله

0

متاسفانه تعدادی از وبسایت های خبری که بدون توجه جدی به مقوله ی فرهنگ سازی، تنها به جلب مخاطب و افزایش تیترهای خبری خود فکر می کنند و می توان آنها را وبسایت های زرد نامید، در راستای سیاست های ضعیف و غیر فرهنگی خود، به درج اخباری پیرامون این مقاله مبادرت ورزیده اند. ابتدا متن این خبر را که ظاهراً اولین بار از سوی سایت « پارسینه » منتشر شده است، ملاحظه فرمایید:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در حدود چند روز قبل و با توکل به خداوند متعال، مقاله ی « شاه اردن از زاویه ای دیگر » با دیدگاه استراتژیک نسبت به کشورهای منطقه و با تاکید بر مسئله ی سفیانی در عالم مجازی وب انتشار یافت تا ان شاء الله توجه مردم عزیز و مسئولان را به سمت خطری که ثبات منطقه را تهدید می نماید، جلب نماید. این مقاله که به بررسی شباهت شاه اردن با سفیانی توصیف شده در روایات پرداخته است و ضمن بیان این شباهت، خوانندگان را نیز به احتیاط در این زمینه دعوت نموده است، به طرز ناجوانمردانه ای از سوی برخی وبسایت های خبری مورد بی حرمتی واقع شده است.

 

متاسفانه تعدادی از وبسایت های خبری که بدون توجه جدی به مقوله ی فرهنگ سازی، تنها به جلب مخاطب و افزایش تیترهای خبری خود فکر می کنند و می توان آنها را وبسایت های زرد نامید، در راستای سیاست های ضعیف و غیر فرهنگی خود، به درج اخباری پیرامون این مقاله مبادرت ورزیده اند. ابتدا متن این خبر را که ظاهراً اولین بار از سوی سایت « پارسینه » منتشر شده است، ملاحظه فرمایید:

 

“سفیانی” همان ملک عبدالله پادشاه اردن است

به گزارش خبرنگار پارسینه اخیراً در برخی محافل مذهبی و سیاسی این نظریه بطور جدی مطرح و تبلیغ می شود که مصداق “سفیانی” در احادیث آخر الزمانی، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن هاشمی است، برخی از منبری های مشهور تهران نیز حامی این نظریه هستند و آن را ترویج می کنند.

در روایت‌های متعددی از ائمه اطهار(ع) یکی از نشانه‌های حتمی ظهور امام مهدی (عج)، خروج سفیانی ذکر شده است. وی از تبار ابوسفیان می‌باشد و دارای صورتی سرخ، پوستی سفید و چشمانی زاغ می‌باشد. او از شهرهای روم (شاید مراد اروپای فعلی باشد) بپا می‌خیزد و بر گردن صلیب دارد.

همچنین در برخی از روایات اسلامی همچون نسخهٔ خطی ابن حماد، به وجود دو سفیانی اشاره شده‌است. سفیانی اول پس از استیلا بر سرزمین شام در جنگ عراق در برابر سپاه ایران شکست می‌خورد و در اثر جراحاتی که به او وارد می‌شود در راه بازگشت به شام کشته می‌شود و سفیانی دوم که همان سفیانی اصلی است را جانشین خود قرار می‌دهد.ملک عبدالله تنها پادشاه عربی است که دو رگه است،پدر او ملک حسین، پادشاه سابق اردن بود و مادر عبدالله، شاهزاده مونا الحسین آنتونیت آوریل گاردینر (تونی آوریل گاردینر) در اصل، زادهٔ انگلیس بود.گفتنی است خاندان هاشمی در اردن ادعا می کنند نسب آنان به پیامبر اسلام (ص) می رسد و از این رو عنوان “هاشمی” را برای خود انتخاب کرده اند. »

 

همانگونه که در خبر فوق ملاحظه فرمودید، این خبر تیتر نامناسبی دارد:

“سفیانی” همان ملک عبدالله پادشاه اردن است.

حال آن که این حقیر در پیش درآمد مقاله ی « شاه اردن از زاویه ای دیگر » از کسانی که قصد انتشار این مطلب را دارند، درخواست نمودم تا حتی تیتر این مقاله را به صورت نامناسب و به گونه ای که قطعیت در آن موجود باشد، بیان ننمایند: «در هر حال این مقاله بعد از مدت ها پیش روی خوانندگان عزیز قرار گرفته است. از خوانندگان عزیز درخواست می کنیم که در صورتی که تمایل به تکثیر این مقاله داشتند و یا در صورتی که خواستند به آن لینک دهند، حتماً مقاله را به همراه پیش درآمد، مقدمه، و به صورت کامل انتشار دهند. در غیر این صورت، مولف مقاله از این امر رضایت نخواهد داشت. نکته ی دیگر این که عزیزان از درج هرگونه تیتر جنجالی، توهین آمیز و نامناسب خودداری نمایند و از هر حرکتی که خدای ناکرده منجر به توقیت (وقت تعیین کردن برای ظهور) و قطعی دانستن مصادیق ظهور گردد، خودداری فرمایند.

 

متاسفانه برخی پایگاه های خبری به جای انتخاب تیتر مناسب برای خبر مذکور، تیتری نامناسب و حاکی از قطعیت به کار برده اند که این مسئله ناقض درخواست مولف مقاله ی اصلی می باشد. همچنین مولف مقاله قبلاً از عزیزانی که قصد انتشار مقاله ی مذکور را دارند، درخواست نموده بود تا این مقاله به همان فرم اصلی و بدون کم و کاست به همراه ضمیمه، انتشار دهند، که به لطف خدا اکثر وبلاگ نویسان محترم، این رویه را رعایت نمودند؛ اما متاسفانه، برخی از وبسایت های خبری به گوشه هایی از مقاله اشاره کردند و از انتشار آن به صورت کامل یا معرفی آن به نحو مناسب خودداری نمودند.

 

جالب این که در خبر ذکر شده در وبسایت های مذکور، اطلاعاتی غلط و بی پایه و اساس نیز پیرامون سفیانی ذکر شده است که خوانندگان تازه وارد را به جای علاقمند کردن و توجه دادن به موضوع، از موضوع اصلی منحرف و دلزده می نماید. همچنین این سایت ها اشاره ای به اسنادی که شباهت شاه اردن را با سفیانی روایات نشان می دهند، ننموده اند که این حرکت آنان موجب شده است تا برخی از خوانندگان، تصور کنند شباهت ذکر شده، تنها یک ادعای صرف و خرافی و بدون شواهد و مدارک می باشد.

 

وبسایت « وعده ی صادق » گلایه ی شدید خود را از این حرکت نامناسب تعدادی از وبسایت های خبری اعلام نموده و از وبسایت های مذکور درخواست می نماید تا با درج خبر تکمیلی ، اشتباه خود را جبران نمایند. وبسایت های خبری اشاره شده، اگر می خواهند خدمتی به جامعه ی مهدوی کشور انجام دهند، بهتر است مقاله را به صورت کامل و همراه با اسناد موجود در آن منتشر نمایند تا جامعه ی مهدوی کشور از خطرات تحرکات اردن در منطقه ی خاورمیانه آگاه شوند و شباهت پادشاه این کشور را با سفیانی روایات در نظر بگیرند تا در صورت بروز تحرکات جدید از سوی وی، غافلگیر نگردند.

به امید این که بصیرت و آگاهی رسانه های فرهنگی کشور، بیش از پیش ارتقاء یابد.

خادم الامام (عج) – وعده ی صادق

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!