والت ديزني و صهيونيسم بين الملل

0

به نظر مي رسد چنگال امپراطوري كمپاني هاي بزرگي همچون “والت ديزني ” تيزتر و قويتر از گذشته شده است. به طوريكه فيلم هاي كارتوني آن امروزه سوغات خانه كودكان معصوم هر ملت و فرهنگي شده است.

 

والت ديزني و صهيونيسم بين الملل

 

 

تداوم سياست دولت آمريكا مبني بر كنترل نكردن صنعت ارتباطات نه تنها منجر به افزايش رقابت نشده، بلكه سبب ادغام شركت‌هايي شده كه با به وجود آوردن غول‌هاي رسانه‌اي, محصولات چند ميليارد دلاري توليد مي‌كنند. اين غول‌هاي رسانه‌اي با سرعت به رشد خود ادامه مي‌دهند و طي دهة 1990 به لحاظ گستردگي تقريباً سه برابر شده‌اند.مي توان به شهروندان آمريكايي گفت كه هرگاه تلويزيون تماشا مي‌كنيد ـ چه از شبكة محلي يا از شبكة كابلي و ماهواره‌اي ـ ، هرگاه در خانه يا سينما به تماشاي يك فيلم مي‌نشينيد، هر گاه به راديو يا موسيقي گوش مي‌دهيد, هرگاه روزنامه، مجله يا كتابي مي‌خوانيد, مطمئن باشيد كه آن محصول به واسطة يكي از اين ابر كمپاني‌هاي رسانه‌اي تهيه يا پخش شده است.

يكي از مهم ترين كمپاني هاي توليد فرآورده هاي فرهنگي در آمريكا ، ابر رسانه والت ديزني است.دومين غول بزرگ رسانه‌اي با درآمد 23 ميليارد دلاري در سال 1997, شركت والت ديزني است.در حالي كه اسم اين كمپاني هنوز فيلم‌هايي همچون “سفيدبرفي “، والت ديزني را به ياد ما مي‌آورند, اين كمپاني تحت مديريت “ايسنر ” به توليد بخش عظيمي از فيلم‌ها كه به اصطلاح “ويژة افراد بزرگسال ” است, روي آورده است.

ميكي موس مايكل ايسنر

شما مي توانيد اين ابر رسانه را با انيميشن ميكي ماوس،در ذهن بياوريد.زيباي خفته، سفيد برفي و هفت كوتوله و …. از ديگر شخصيتهاي ماندگار در ذهن كودكان جهان است. هم اكنون مايكل ايسنر (M.Eisner) رئيس و مدير اجرايي اين شركت، يهودي و با گرايش هاي صهونيستي است. امپراتوري ديزني, تلويزيوني Tachstone, و تلويزيون Buena Vista و نيز شبكه‌هاي كابلي با مجموع 100 ميليون مشترك را در بر مي‌گيرد. در حوزة فيلم‌هاي سينمايي, گروه تصاوير متحرك والت‌ديزني, وابسته به استوديو والت ديزني, توسط “جوزف اروس ” كه يك يهودي است اداره مي‌شود. “والت ديزني پيكچرز “، ، “تاچ استون ” و “كاروان ” شركت‌هاي فيلم‌سازي وابسته به اين گروه هستند. “روس ” شركت “كاروان پيكچرز ” را در ژانويه 1993 راه‌اندازي كرد و هدايت آن را به همكار يهودي خود “راجر برنبائوم ” سپرد. شركت “ميراماكس فيلم ” نيز متعلق به ديزني است و توسط برادران وينستين: هاروي و باب اداره مي‌شود. اين دو برادر فيلم‌هاي بسيار مبتذلي همچون “بازي گريه‌دار ” “كشيش ” و “بچه‌ها ” را ساخته‌اند. در سال 1995 كپماني والت ديزني(waltdisney) نوزده ميليارد دلار براي به كنترل در آوردن شبكه ABC پرداخت. اين كار ديزني را به بزرگترين غول رسانه اي تبديل كرد و فردي كه ديزني را رهبري مي نمود ، يعني مايكل ايسنر (M.Eisner)را به قدرتمندترين مرد رسانه هاي جهان مبدل ساخت. او از يهوديان با گرايش شديد صهيونيستي در آمريكا است. اين شبكه داراي ده ايستگاه تلويزيوني در بازارهاي بزرگي همچون نيويورك, شيكاگو, فيلادلفيا, لس‌آنجلس, سان فرانسيسكو و هوستون است. علاوه بر اين موارد, اين شركت 225 ايستگاه تلويزيوني ديگر در ايالات متحده داشته و بخشي از سهام چندين شركت تلويزيوني اروپايي را نيز در اختيار دارد. استفن بارنشتين رئيس و مدير اجرايي شبكة كابلي ESPN وابسته به ABC يهودي است. اين شركت همچنين بخشي از سهام شبكه‌هاي تلويزيوني كابلي A-E, Lifetime را در اختيار دارد؛ هر كدام از اين شبكه‌ها 67 ميليون مشترك دارند. شبكة راديويي ABC , 26 ايستگاه راديويي AM و FM در شهرهاي بزرگي همچون نيويورك, واشنگتن و لس‌آنجلس و نيز بيش از 3400 ايستگاه ديگر را در اختيار دارد. اگرچه ABC/Capital Cites بيشتر يك شركت راديو تلويزيوني است, امّا تنها در سال 1997 در حوزة چاپ و نشر درآمدي بالغ بر يك ميليارد دلار داشته است. اين شركت مالك هفت روزنامه, انتشارات Fairchild (پوشاك بانوان), انتشارات Chilton (لوازم اتومبيل) و گروه نشر Diversified است.

طي اولين روز از رياست ايسنر ديزني – اولين روز چه باور كنيد و چه نكيند وي دستور داد كه فيلمي درباره ي حادثه هاي پيچ وتاب دار جنسي در يك خانواده يهودي عادي درلس آنجلس بسازند. اين اولين فيلم از اين دست بود امّا آخرين آنها نخواهد بود. در واقع آيسنر با ديزني كاري را انجام داد كه خلاف اهداف اوليه اين شركت بود. او ديزني را به ابزار ديگري براي ايجاد ابتذال شديد در آمريكا تبديل كرد. شركت محبوب كودكان دهه 60 و 70 ميلادي به صورت بي پروا به توليد آثار غير اخلاقي نامناسب براي كودكان پرداخت.

هيچ گونه مثال بهتري از نمونه هاي كارهايي كه تحت نظر ايسنر در شركت ديزني توليد شده وجود ندارد.در واقع در سال 1967 هنگامي كه ديزني مرد ، هنوز شركت ديزني حقيقي كه با خط مشي وي كاري كرد و فيلم انيميشني مبتني بر مجموعه داستانهاي كتاب جنگل كيپلينگ (Kipling) توليد كرد. اين فيلم يك فيلم مبتني بر سنت هاي ديزني بوده كودكان را شاد و خوشحال مي كرد و ايشان را شستشوي مغزي نمي داد.امّا در سال 1994 آقاي ايسنر نسخه جديدي از اين فيلم را توليد نمود. در اين نسخه كه در آن انگيزه هاي سياسي به صورت واضحي روشن بود، شخصيت هاي زنده به جاي تصاوير اينميشين حضور داشته و اعمال منافي عفت عمومي انجام مي دادند. او نمي خواهد توجهات آمريكايي ها را به مفاصد خود جلب نمايد. او داستان هايي را با مضامين جنسي روانه بازاي كند و در آن داستان ها به دنبال اهداف خويش است.

اين ها حقايقي از تسلط يهودي‌ها بر رسانه‌هاي آمريكايي است. تسلط صهيونيستها بر رسانه‌هاي جمعي آمريكا، مهم‌ترين حقيقت زندگي, نه تنها در آمريكا بلكه در سراسر جهان است. تسلط يهودي‌ها بر رسانه‌ها به شكل نامحسوسي تعيين كنندة سياست خارجي ايالات متحده است. صهيونيستها با در اختيار داشتن كنترل رسانه‌ها, در واقع كنترل روح و ذهن كودكان آمريكايي, كه سازندة آتيه اين كشور هستند, را نيز در دست دارند. آن‌ها همجنس بازي را شيوه‌اي طبيعي و قابل قبول در زندگي آمريكا جلوه داده‌اند. در واقع يكي از عواقبي كه تسلط صهيونيستها بر رسانه‌ها در آمريكا به دنبال داشته, حس ابتذال بي اخلاقي و احترام به اقليت زرسالار صهيونيست است.

به نظر مي رسد چنگال امپراطوري كمپاني هاي بزرگي همچون “والت ديزني ” تيزتر و قويتر از گذشته شده است. به طوريكه فيلم هاي كارتوني آن امروزه سوغات خانه كودكان معصوم هر ملت و فرهنگي شده است. كارتون هايي كه مرزهاي بين طفوليت و بزرگسالي را درنورديده و دوران كودكي را كه در گذشته با حفظ حريم‌ها و مرزهايي با دوران بزرگسالي، تحقق پيدا مي‌كرد، به زوال كشانده است. مضامين موجود در اين كارتون ها به گونه اي است كه انگار محتواي دنياي بزرگسالان را بدون استفاده از هر گونه نظام مرزگونه خاصي ـ آن گونه كه در مورد متون مكتوب شاهد آن بوده‌ايم ـ به كودكان عرضه مي‌نمايد. پيش‌تر بزرگسالان اسرار زندگي خود را ـ همچون اسرار اجتماعي، سياسي و … كه براي كودكان خود نامناسب تلقي مي‌نمودند ـ با استفاده از نظام‌هاي رمزگونه مكتوب، از دسترس آنها دور نگه مي‌داشتند، اما هم اينك، محصولات رنگارنگ كمپاني ديزني همه اين اسرار را به طور همزمان و در كمترين زمان ممكن به هر فردي و با هر فرهنگي منتقل مي‌نمايد. كودكان ما علاقه دارند كه بدانند سرنوشت “شرك “چه مي شود و يا اينكه سيندرلا و پري دريايي بالاخره با محبوب خود ازدواج خواهند كرد يا خير؟ در چنين اوضاعي، وقتي كودكان در سطح شهر و كوچه خيابان، بر سر در رستوران يا سوپر ماركت و بر روي برچسب تبليغاتي و كيف و مداد و دفتر مدرسه، تصاوير مختلف “شرك ” را مي بينند، چندان عجيب نيست كه هميشه چشم به راهش باشند تا با برنامه هايي جديد به ديدارشان بيايد. فلذا در چنين فضايي است كه جامعه‌پذيري كودك بدون هيچ گونه كنترل و نظارتي، صورت مي‌پذيرد. كودكان ما تحت تاثير فرهنگ غالب اين انيميشن ها رشد ميكنند و قطعا چنين چيزي بر نگرش و شخصيت آنان موثر خواهد بود. به اين ترتيب ديزني به دومين خريد بزرگ در تاريخ اقتصاد آمريكا تبديل مي شود و ميزان سود حاصل از فروش محصولاتش در ميان 5 اثر اول دنيا شناخته مي شود.شايد ارايه اين گزارش شما را به ياد پروتكل هاي عقلاي صهيون بياندازد كه در آن راه به بندگي كشاندن اقوام مختلف توسعه فساد اخلاقي و جنسي از طريق رسانه ها است.

به هر حال در سال 2005 مايكل آيزنر جاي خود را به فرد ديگري داد.البته اين به معناي پايان كار يهوديان با گرايش صهيونيستي در ديزني نيست.به جاي او روبرت ايگرRobert A. “Bob ” Iger يهودي با گرايش صهيونيستي بر جاي نشسته است.و حكايت هم جنان باقي است….

نويسنده:سيد حسين زرهاني

منبع: تبيان

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!