ساخت مسجدی به دستور امام زمان عجل الله (روایتی از یک معجزه)

0
sabour.jpg

مسجد صبور مسجد كوچكي در منطقه قديمي بحرين است كه شيخ محسن صبور آن را بنا كرده است. معجزه اين مسجد، اين است كه هيچ نوع سقفي را قبول نمي كند. بسياري از مردم سعي كرده اند كه سقف از سيمان يا شاخه هاي خرما يا انواع ديگر پوشش ها بر آن بسازند، ولي باز روز بعد ديده اند كه سقف خراب شده است.

 

 

 

_به گزارش وعده صادق_مسجد صبور مسجد كوچكي در منطقه قديمي بحرين است كه شيخ محسن صبور آن را بنا كرده است. معجزه اين مسجد، اين است كه هيچ نوع سقفي را قبول نمي كند. بسياري از مردم سعي كرده اند كه سقف از سيمان يا شاخه هاي خرما يا انواع ديگر پوشش ها بر آن بسازند، ولي باز روز بعد ديده اند كه سقف خراب شده است.

مسجدي در بحرين سقفش را باز نگهداشته تا زماني كه حضرت مهدي (عج) ظهور كند. از علامت هاي ظهور، قضيه مسجد صبور در روستاي زنج است. شيخ البجلي شخصي را ديده است كه آثار هيبت و شكوه و جلال در او آشكار بوده و در خرابه اي نماز مي خواند. به او مي گويد: بفرماييد مسجد و آنجا نماز بخوانيد.

فرمود: نه اين در اصل مسجد است. به اهل روستا دستور بده كه اين مسجد را بنا كنند.

به او گفت: تو كيستي؟

فرمود: من صاحب الأمر هستم.

پس دامن او را مي گيرد و دستش را مي بوسد. امام به او مي فرمايد: فرمود: اين كا را انجام بده. و خود نقشه مسجد و حدودش را مي كشد.

شيخ البجلي مي گويد: مولاي من! اگر براي بناي مسجد پولي از مردم روستا طلب كنم، آنها مرا متهم به جمع آوري صدقه براي خودم مي كنند. علامتي كه با آن اين تهمت را از خود دفع كنم، چيست؟

فرمود: اين مسجد هيچ سقفي را قبول نمي كند، تا زماني كه من غايبم.

پس مسجد را بنا كردند و سعي كردند سقفي بر آن نهند، ولي هر بار سقف فرو مي ريخت.

تا آنكه دولت، شيعيان را به دروغ متهم كرد و پليس بر مسجد گماشت و آن را سقفي بسيار محكم نهادند تا شايد بتوانند اين كرامت را دفع كنند و به گمان خود، دروغ شيعيان را ثابت نمايند.

نگهبانان را بر آن گماشتند تا هيچ كس سقف را ويران نكند، ولي شب خواب بر آنها غلبه مي كند و صبحگاه مي بينند كه سقف مسجد از جا كنده شده و به طرف ديگر واژگون شده است؛ مانند در قوطی اي كه در آن را برگردانده باشند.

و اين مسجد تا به امروز بدون سقف مانده است تا ظهور حضرت حجّت (عج).     

 

منبع :  کتاب « مائتان و خمسون علامة حتی ظهور الامام مهدی (عج) تالیف سید محمد علی حسنی طباطبایی، صفحات 128 – 129

 

مترجم : فاطمه محمدی -وعده صادق

 

 

 

 

 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!