وقتي كه امام زمان(عج) شيعيان بحرين را نجات دادند

0

هستيم. اما بحرين حالت ويژه‌تري را به خود اختصاص داده و در كنار تمام صحنه‌هاي زيباي قرائت دعاي فرج امام زمان(عج) در ميدان لؤلؤ ، اينك بحرين شرايط مظلومانه‌تري را به خود گرفته و تمام شيعيان و مسلمانان واقعي در بحرين شرايط سختي را تجربه مي‌كنند.

 اما اين شرايط، به گونه‌اي ديگر مسبوق به سابقه است و آن هنگامي است كه پادشاه بحرين مي‌رفت تا با دسيسه وهابيون زمانه خود، شيعيان بحرين را به شهادت برساند اما با عنايت مستقيم امام زمان(عج) شيعيان بحرين نجات يافتند.

اين واقعه كه با عنوان قضيه انار در روضه‌هاي مرحوم كافي معروف است، حكايت از حضور يك ناصبي متعصب و دشمن اهل بيت پيامبر(ص) به عنوان وزير حاكم وقت بحرين دارد كه از هيچ دسيسه‌اي جهت ضربه زدن به شيعيان كوتاهي نمي‌کرد و در مهمترين دسيسه‌اش، اناري را خدمت حاكم ارائه مي‌كند كه با حك شدن برجسته مطالبي خلاف عقايد شيعيان بر روي آن و جلوه دادن آن به عنوان معجزه الهي و دليلي بر بطلان شيعيان، حاكم را قانع مي‌نمايد كه در صورت عدم پاسخ مناسب شيعيان در برابر اين واقعه يا شيعيان مطيع خواسته‌هاي آنها شده يا كشته شوند.

بزرگان شيعيان بحرين نيز با احضار حاكم و با مشاهده اين انار، مضطرب و از حاكم سه روز مهلت مي‌خواهند. سپس با تشكيل جلسه و انتخاب سه نفر از پرهيزكارترين افراد، قرار را بر اين مي‌گذارند كه هر شب يك نفر به بيابان رفته و تا صبح به عبادت مشغول و از خداوند به وسيله امام زمان(عج) ياري بخواهند. بعد از آنكه نفر اول و دوم تا صبح عبادت مي‌كنند و نتيجه‌اي نمي‌گيرند نوبت به محمد ابن عيسي بحريني مي‌رسد و در همان شب امام زمان (عج) به داد شيعيان بحرين مي‌رسند و با برداشتن پرده از اين راز براي محمد ابن عيسي بحريني و اشاره به اين موضوع كه انار مذكور قبل از رشد كامل در قالبي سفالين با مطالب حك شده و موهوم روي آن به اين شكل ظاهر گشته و با دادن آدرس دقيق مكان اختفاي قالب سفالين در منزل وزير ناصبي و نيز خبر از وجود دود و خاكستر در درون انار، اين توطئه را از سر شيعيان بحرين دور مي‌سازند.

اما پاسخ امام زمان(عج) به سوال محمد ابن عيسي بحريني مبني بر علت تاخير دو روزه در حل اين مشكل نيز قابل توجه است. ايشان در برابر سوال وي مي‌فرمايند: تقصير خودتان است كه پس از سه روز به داد شما رسيدم؛ چرا كه خودتان از حاكم سه روز فرصت خواستيد. اگر در همان مجلس حاكم، مرا صدا مي‌زديد و مي‌گفتيد يا صاحب الزمان! همان جا راه حل را به شما مي‌نماياندم.

جهان نیوز

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!