رهبر انقلاب در جمع شركت كنندگان كنگره شعر بيداري اسلامي : بيداري اسلامي تاريخ را تغييرخواهد داد

0

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامي، حركت بيداري اسلامي را تاثيرگذار و سرنوشت ساز براي امت اسلامي دانسته و تصريح كردند: اين حركت نشان دهنده يك حادثه بزرگ تاريخي است كه تحولي عظيم در امت اسلامي بوجود خواهد آورد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، همزمان با ايام ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص)و هفته وحدت، شركت كنندگان در كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي دوشنبه شب با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
در اين ديدار كه در فضايي صميمي و آكنده از احساسات ناشي از انقلاب هاي منطقه و بيداري اسلامي، برگزار شد، ابتدا شاعراني از تونس، مصر، يمن، بحرين، لبنان، سودان، عراق، سوريه، عربستان، كويت و جمهوري اسلامي ايران اشعار عربي خود را در وصف پيامبر اعظم(ص)، بيداري اسلامي و انقلاب هاي منطقه، فلسطين و قدس شريف و همچنين سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايستادگي ملت ايران، قرائت كردند.
سپس رهبر انقلاب اسلامي در سخناني با اشاره به نقش تاثيرگذار و برانگيزاننده اشعار برجسته و داراي مضامين والا تاكيد كردند: شعراي امت اسلامي بايد با اشعار پرمحتواي خود، در حادثه عظيم بيداري اسلامي، نقش آفريني كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه محتواي اشعار مربوط به بيداري اسلامي، بايد بصيرت امت اسلامي را تعميق دهد، افزودند: در محتواي اشعار بيداري اسلامي به جهت گيري ها و اهداف عالي اين تحول بزرگ، راه هاي منتهي به اين هدف عالي، و دشمنان و موانعي كه آنها ايجاد مي كنند، توجه ويژه و خاص شود.
ايشان خاطرنشان كردند: در اشعار، بايد به نقش دين، ايمان به خدا و معارف قرآني در بيداري اسلامي نيز اهتمام جدي شود زيرا هر نهضتي كه متكي به اعتقاد ديني شود، آسيب نا پذير و ماندگار خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي حادثه بيداري اسلامي را تاثيرگذار و سرنوشت ساز براي همه امت اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: اين حركت، يك بيداري حقيقي و همچنين اسلامي و نتيجه عبرت هاي فراوان، درك هاي عميق و همت هاي والاي ملت هاي عرب در طول ساليان متمادي است و به همين دليل نام «بهار عربي» براي اين حركت عظيم، ناقص است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: اين حركت، تمام شدني نيست و ادامه خواهد داشت و تاريخ امت اسلامي به اذن پروردگار، تغيير خواهد كرد.
ايشان افزودند: اين حركت، نشان دهنده يك حادثه بزرگ تاريخي است كه تحولي عظيم در امت اسلامي بوجود خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: شعراي امت اسلامي بايد در چنين حادثه بزرگ و سرنوشت سازي نقش ايفا كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامي در اشعار بيداري اسلامي افزودند: تلاش هاي گسترده اي در جريان است تا با استفاده از ايجاد تفرقه ميان مسلمانان، حركت عظيم بيداري اسلامي، شكسته و متوقف شود اما امت اسلامي بايد بر عوامل مذهبي، قومي و سياسي تفرقه غلبه كند و راه هاي ايجاد اختلاف را ببندد.
ايشان همچنين با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقاي هنر شعر، خاطرنشان كردند: بايد با استفاده از الفاظ و قالب هاي مستحكم و از نظر هنري در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوي سروده شود تا براي ساليان متمادي ماندگار و تاثيرگذار باقي بماند.
در اين ديدار آقاي دكتر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در سخناني با اشاره به ضرورت گفتمان سازي و غنابخشي ادبيات بيداري اسلامي به عنوان مانعي در مقابل به انحراف كشيده شدن انقلاب هاي منطقه گفت: بر همين اساس كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي با حضور 77 شاعر از 10 كشور برگزار شده است.
وي برگزاري اين كنگره را در راستاي همايش بين المللي بيداري اسلامي و همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي و گامي در جهت اهداف جنبش بيداري اسلامي دانست.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!