بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند …) -بخش پایانی

0

در ضمن باید این نکته را گوشزد نماییم که همان طور که از اسم مقاله پیداست، « وعده ی صادق » باخت خود را می پذیرد (بنا بر دلایل فوق) و معتقد است که « ردپا کلیپ » نیز به همین دلایل بازنده است (هر چند که برادر گرامی جناب آقای « قنبریان » اصرار بر برنده بودن بودن خود دارد.)

 

 

 

 

قسمت قبلی

 

 

بازی دو سر باخت!

 

از اولین روزهای انتشار فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست »، بارها در قالب پاسخ به نظرات و برای مقطعی کوتاه در « فروم بیداری اندیشه »، به صورت کلی و مختصر، به رویه ی نامناسب انتقادات مطرح شده در فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » اشاره گردید و خطرات و مشکلاتی که این مستند با رویه ی نامناسب انتقادی خود ممکن بود در جامعه ی مهدوی کشور ایجاد نماید و ممکن به ایجاد دو دستگی و بدبینی در بین علاقمندان به مباحث دشمن شناسی گردد، پیشاپیش تذکر داده شد.

 

متاسفانه سکوت چند ماهه ی « وعده ی صادق » در این خصوص بی نتیجه بوده و دوستان « ردپا کلیپ » بر انتشار انتقادات خود مطابق رویه ی قبلی اصرار ورزیدند که این حرکت دوستان موجب بروز برخی نگرانی ها و اختلافات در بین مخاطبان گردید که بعضاً با تماس مستقیم از طریق ایمیل، این ابهامات مرتفع گردید، اما ادامه ی این رویه منجر به مشکلات بیشتری گردید که نگارش مقاله ی اجباری « بازی دو سر باخت! » حاصل این فعل و انفعالات بود.

 

مع الاسف اگر ارایه ی انتقادات مذکور (بر فرض صحت آنان)، در جوی آرام و به دور از هیاهو و جنجال و همراه با رعایت احترام صورت می گرفت و به صورت دیدگاهی مکمل، نه دیدگاهی متضاد و مخالف بیان می گردید و به صورتی وسیع رسانه ای نمی شد، می توانست بسیار مفید بوده و به صورت دو دیدگاه مکمل، تبدیل به « میدان دو سر برد! » شود.

 

این دیدگاه های مختلف می توانست همچون دیدگاه های مختلف دو دانشجوی همکلاسی، دو طلبه ی هم حجره ای و یا دو افسر نظامی، در فضایی آرام مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و نکات مشترک و مکمل آن ها ارایه گردد، نه این که موارد اختلاف آن مورد تأکید قرار گرفته و با ایراد تهمت و اتهام نسبت به « وعده ی صادق » همراه گردد.

 

دو افسر و فرمانده نظامی نیز در اتاق فرماندهی و اجلاس مشترک، اختلاف نظرهای خود را بیان می کنند حتی ممکن است درگیری فکری شدیدی نیز در این میان پیدا کنند، اما آن چه که در صحنه ی نبرد عینیت می یابد، اشتراک نظر آن ها و دیدگاه مشترک آن ها است و میدان جنگ جایی برای اختلاف نظر آن ها تیست.

 

وبسایت ها و وبلاگ ها و کلاً عالم « وب » نیز میدان « نبرد » است و جنگی که در این عرصه جریان دارد نیز « جنگ نرم » است. هر تحرکی که توسط نیروهای خودی در عالم « وب » صورت می گیرد، توسط دوست و دشمن رصد می گردد! بنابراین اختلاف نظر گروه های خودی در وهله ی اول نباید در عالم وب بروز کند؛ چرا که موجب اختلاف و درگیری و تحلیل نیروهای خودی و تقویت دشمن می گردد. تنها هنگامی می توان اختلاف ها را علنی نمود که یکی از گروه ها دچار انحراف شدید شده، یا خطری بزرگ سایر گروه ها را تهدید نماید و یا تذکرات و انتقادات صحیح غیر علنی، موثر واقع نشود. (به همین دلیل است که علی رغم این که در طی 1 سال اخیر، برخی افراد و وبسایت های خودی پا روی دم وبسایت « وعده ی صادق » گذاشته اند، فعلاً « وعده ی صادق » در عالم رسانه ای، به مقابله با آن ها نپرداخته است!)

 

متأسفانه برخلاف توصیه ها، هشدارها و درخواست های وبسایت « وعده ی صادق »، دوستان « ردپا کلیپ » این هشدارها را نادیده گرفته اند و حتی در مواردی برادر گرامی جناب آقای « قنبریان » تحدی نمودند!

 

با توجه به ادامه ی این روال و پس از گذشت حدود 6 ماه از انتشار فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » و پس از نادیده گرفتن این توصیه ها و هشدارها، « وعده ی صادق » به منظور جلوگیری از آثار سوء ناشی از تخریب و نقد یک جانبه ی ارایه شده از سوی وبسایت « ردپا کلیپ »، مبادرت به انتشار مقاله ی « بازی دو سر باخت! » نمود تا از یک سو به برخی شبهات جناب اقای « قنبریان » پاسخ دهد و مانع از آثار مخرب برخی از شبهه های ناصحیح شود از سوی دیگر مانع بروز وقایع مشابه در آینده و از سوی سایر گروه های خودی گردد.

 

« وعده ی صادق » نام این مقاله را « بازی دو سر باخت! » نهاد. زیرا:

 

الف) به دلیل « ضعیف السند » بودن احادیث مربوط به « دجال »، تفوق و برتری هیچ گروهی بر دیگری ممکن نیست. زیرا هر دو دسته روایات مورد استناد هر یک از گروه ها، « ضعیف السند » بوده و اتکای دو گروه بر این نکات ضعیف، موجب عدم نتیجه گیری قطعی در این زمینه می گردد.

 

ب) انتقادات دو گروه نسبت به یکدیگر، نقاط اشتراک بی شمار دو گروه را تضعیف کرده و نقاط مورد اختلاف را برجسته تر می نماید.

 

ج) احادیث « دجال » علاوه بر « ضعف سندی »، « تناقضات » بسیاری در دل خود جای داده اند که این تناقض ها در ظاهر روایات، حتی ادعاهای هر یک از گروه ها را نیز نقض می نماید. برای مثال در روایات ذکر شده است که « دجال » از هر آبی عبور می نماید، آن آب (دریا، رود و …) تا قیامت خشک می گزدد ». از سوی دیگر در تعدادی از روایات نیز ذکر شده است که « دجال بر همه ی نقاط عالم قدم می گذارد ». همچنین در عمده ی روایات « صحیح السند » ذکر شده است که « دوران پس از ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (که قبل از قیامت می باشد)، دورانی پر آب، حاصلخیز و پرباران خواهد بود ». حال اگر ظاهر روایات را در نظر بگیریم، چون « دجال » از همه ی نقاط دنیا می گذرد و قدمگاه او نیز خشک خواهد  پس باید تمام رودها، دریاها و اقیانوس ها تا قیامت خشک گردند! حال آن که دوران عصر ظهور (پیش از قیامت)، دوره ای پر آب و  علف می باشد و با آن چه در مورد خشکی آب ها تا قیامت بر اثر عبور « دجال » گفته شد، تناقض دارد!!!

 

بدین ترتیب روایات مربوط به « دجال » به خودی خود نیز با یکدیگر تناقض دارند که استفاده ی هر یک از گروه ها از یک بخش از این تناقض ها، به پیچیده تر شدن موضوع و سردرگمی مخاطب می انجامد.

 

د) برخی از مطالب، اصولاً ظرفیت مطرح شدن به صورت عمومی را ندارند! برای مثال شاید بسیاری از محققان و مخاطبان تحصیلکرده و اهل مطالعه، بتوانند نکات ظریف پیرامون روایات « دجال » را دریابند، اما برخی دیگر ممکن است حتی با ملاحظه ی این نکته که « روایات دجال » همگی « ضعیف السند » باشند، نسبت به اصل موضوع نیز دچار ضعف، تردید، شک و دودلی شوند و به کل از بررسی موضوع منصرف شوند. به همین دلیل ارایه ی این اختلاف نظرها به صورت علنی ممکن است به ریزش مخاطبان دو طرف منجر شود.

 

ه) جدال و پافشاری بیش از حد بر سر نظرات خود، ممکن است موجب بدبینی مخاطبان نسبت به طرفین این مجادله شود و مخاطبان تصور کنند که طرفین بحث، هر یک افرادی خودخواه و انحصارطلب هستند. این مسئله موجب آسیب به هر دو گروه خواهد شد.

 

و) مهمترین مسئله این که مجادله ی هر دو گروه به صورت وسیع و علنی در عالم رسانه ای، موجب اتلاف وقت دو گروه شده و در کار هر دو گروه، وقفه ایجاد می نماید. برای مثال، قرار بود از آبان ماه امسال، « وعده ی صادق » وارد فاز جدیدی از نبرد « علمی » علیه دشمن شود که متاسفانه، این « بازی دو سر باخت! » مانع آغاز گشایش این جبهه گردید.

 

البته دلایل اطلاق عنوان « بازی دو سر باخت! » به مقاله ی حاضر، بسیار بیشتر از موارد ذکر شده بود که به منظور پرهیز از طولانی تر شدن بحث، از بیان آن ها خودداری می نماییم. اما نکته ی مهم این که بسیاری از مخاطبین فهیم وبسایت، خوشان نیز به درستی این وجه تسمیه پی برده اند و در بخش نظرات نیز بر لزوم اتمام این گونه مباحث تأکید ورزیده اند؛ اما متأسفانه و از روی ناچاری مجبور به ادامه ی  تا اتمام آن شدیم تا شاید درسی برای موارد مشابه در آینده باشد تا حتی الامکان گروه های خودی، اختلاف نظرهای خود را چندان برجسته و رسانه ای ننمایند و وقت گروه های خودی را در این راه هدر ندهند. (البته ما ابتدائاً این خطر را به برادران « ردپا کلیپ » گوشزد کردیم، اما متأسفانه اصرار آنان بر رویه ی قبلی خود منجر به نگارش این مقاله شد.

 

در ضمن باید این نکته را گوشزد نماییم که همان طور که از اسم مقاله پیداست، « وعده ی صادق » باخت خود را می پذیرد (بنا بر دلایل فوق) و معتقد است که « ردپا کلیپ » نیز به همین دلایل بازنده است (هر چند که برادر گرامی جناب آقای « قنبریان » اصرار بر برنده بودن بودن خود دارد.)

 

البته قبل از اتمام پلان های حاضر نیز پاسخی فوری و عجولانه به برخی از پلان های فعلی داده شده است و احتمالاً پس از اتمام مقاله نیز پاسخ های مشابهی داده خواهد شد که البته « وعده ی صادق » بنا بر پاسخگویی مجدد به این پاسخ ها را ندارد؛ هر چند که برای همین سخنان جدید « ردپا کلیپ » نیز پاسخ های درخوری وجود دارد.

 

برای مثال، جناب آقای « قنبریان » و وبسایت « ردپا کلیپ » به منظور جمع و جور کردن مسئله ی « عدم ورود طاعون و دجال » به « مکه و مدینه » و در پاسخ به این نکته که همان گونه که مطابق اسناد علمی و تاریخی، « طاعون » توانسته است به « مکه » و « مدینه » راه یابد، بنابراین « دجال » نیز می تواند به « مکه » و « مدینه » راه یابد (که البته این تناقضات نیز به ضعف روایات مربوطه و وجود راویان جاعلی همچون « باهریره » در سلسله ی روایات نامبرده مربوط می شود)!

 

اما آقای « قنبریان » برای توجیه این تناقض ذکر کرده اند که منظور از این « طاعون » همان « طاعون » یا « بیماری همه گیر » نزدیک ظهور است که نمی تواند وارد « مکه » و مدینه شود!!! ایشان برای تقویت این ادعا، بیان کرده اند که بر طبق روایت « به مكه فرار كنيد كه آن بهترين شهري است كه مردم به آن فرار كنند … »، بنابراین « مکه » و « مدینه » از امنیت خوبی در « آخرالزمان » برخوردارند؛ به همین دلیل از نظر آقای « قنبریان »، آن « طاعونی » که وارد « مکه » نمی شود، همان « طاعون » آخرالزمان است!!!

 

اما باید خدمت عزیزان متذکر شوم که برخلاف ادعای جناب آقای « قنبریان »، « مکه » و « مدینه » در عصر آخرالزمان و نزدیک ظهور، شهرهای ناامنی می باشند که روایات زیر نیز به این مسئله اشاره دارند:

 

« از جمله نشانه هاى فرج ، حادثه اى است كه بين حرم مكه و مدينه رخ مى دهد، پرسيدم : آن حادثه چيست ؟ فرمود: تعصب قبيله اى بين دو حرم بوجود مى آيد و فلانى از خاندان فلان پانزده رئيس قبيله را بقتل مى رساند. »

 

« … براى قيام قائم نشانه ها و علاماتى است ، نخست محاصره كوفه بوسيله خندق و كمين … و به اهتزاز درآمدن درفش ها پيرامون مسجد بزرگتر (احتمالاً مسجدالحرام)، در اين پيكار كشنده و كشته شده هر دو در آتش دوزخ خواهند بود. »

 

« زمانى بر مسلمانان فرا مى رسد كه در ماه رمضان صدايى شنيده ميشود و در ماه شوال سكوت نسبى برقرار است و در ذيقعده قبيله ها با يكديگر تمايل و دوستى نشان مى دهند و در ماه ذيحجه اموال حجاج به يغما و غارت مى رود و ماه محرم چه محرمى. »

 

لینک منبع فوق

 

 

همچنین شهادت « نفس زکیه » در چند هفته قبل از ظهور در شهر « مکه » و « مسجد الحرام » و قتل و غارت سپاه « سفیانی » در بحبوحه ی ظهور در شهر « مدینه » و حتی جسارت لشکریان « سفیانی » نسبت به « مسجد النبی » در شهر « مدینه »، کاملاً نشان دهنده ی ناامنی و فراگیر بودن جو دهشت و خوف در « مکه » و « مدینه »، اندکی قبل از ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد!

 

از سوی دیگر، روایات دیگری نیز وجود دارند که استثنایی برای محل های درگیر در « طاعون » آخرالزمان ذکر نکرده اند:

 

« حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قيام نمي کنند مگر آنکه ترس همه را فرا گرفته باشد، زلزله ها زياد شده باشد، فتنه ها و بلاها دامن مردم را گرفته باشد، و طاعون همه را مبتلا کند. » (الغيبة نعماني، ص 235)

 

به همین دلیل ادعای آقای « قنبریان » در مورد این که منظور از « طاعون » در روایات مربوط به « عدم ورود طاعون و دجال » به « مکه » و « مدینه »، « طاعون » آخرالزمان است، قرینه ی کافی و ادله ی مناسبی ندارد.

 

همچنین ایشان ادعا کرده اند که آن « طاعونی » که وارد « مکه » و « مدینه » نمی شود، « طاعون » همزمان و هم عصر با « دجال » است، نه « طاعون » سایر زمان ها!!! چرا که « و » بین « دجال » و « طاعون » در روایات نامبرده، نشانه ی همزمانی و هم عصری « دجال » و « طاعون » نامبرده است!!!

 

این ادعای ایشان دو اشکال عمده برای خود ایشان ایجاد می نماید:

 

الف) اگر طبق ادعای جناب آقای « قنبریان »، « دجال » و « طاعون » آخرالزمان هم عصر باشند، پس ایشان تلویحاً اذعان کرده اند که « دجال » آخرالزمان نیز همزمان با این « طاعون »، و قبل از « ظهور » حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واقع می گردد! چرا که طبق روایات معتبر و متواتر، « طاعون » آخرالزمان نیز همچون سایر بلایای آخرالزمان، « قبل از ظهور » حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به وقوع می پیوندد! بنابراین اگر طبق ادعای جناب آقای « قنبریان »، « طاعون » روایات نامبرده و « دجال » همزمان باشند، پس باید پذیرفت که مسئله ی « دجال » نیز قبل از ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به وقوع می پیوندد!!!

 

این ها همه در حالی است که در فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست »، آقای « قنبریان » ادعا نموده بودند که مسئله ی « دجال » مربوط به « بعد از ظهور است، نه قبل از آن »!!! جالب این که این ادعای همزمانی « دجال » و « طاعون » نامبرده، کاملاً در تقابل و تضاد با نظر قبلی آقای « قنبریان » است که مسئله ی « دجال » را بعد از ظهور دانسته اند و حتی با این ادعا بر سر مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » کوبیده اند!

 

ب) اگر طبق ادعای آقای « قنبریان »، مقصود از عبارت « طاعون » در روایاتی که ذکر می کنند « طاعون و دجال وارد مکه و مدینه نمی شوند »، همان « طاعون » آخرالزمان است که در بحبوحه ی ایام نزدیک به ظهور به وقوع می پیوندد، با این ادعا دست بنده را نیز برای توجیه در مورد مسئله ی « دجال » باز می گذارند! زیرا همان گونه که آقای « قنبریان » مسئله ی ورود « طاعون » به « مکه » و « مدینه » را در زمان « صدر اسلام » و نیز « اپیدمی » قرن 14 میلادی نادیده گرفته و مقصود از « طاعونی » که وارد « مکه » و « مدینه » نمی شود، را همان « طاعون » آخرالزمان و معاصر « دجال » دانسته اند، بنده نیز به همان طریق می توانم ادعا کنم که مقصود از « عدم ورود دجال » به « مکه » و « مدینه »، « عدم ورود دجال » نه در شرایط « فعلی »، بلکه در همان زمانی است که بلایا و کشتار و « طاعون » آخرالزمان به وقوع می پیوندد!!!

 

با این اوصاف بنده نیز می توانم بگویم که مسئله ی وجود « دلارهای آمریکایی » در « مکه » و « مدینه » که نمادهای ماسونی بر روی خود دارند، و یا وجود « ابراج البیت » در شهر « مکه » که دارای نمادهای ماسونی است در عصر حاضر، ارتباطی با قضیه ی شباهت « فراماسونری » با « دجال » ندارد!!! چرا که ممکن است تا چند سال آینده، و با بروز اختلافات داخلی « خاندان آل سعود » در حجاز از یک سو، و تبعات بحران اقتصادی دنیا از سوی دیگر، « دلار » از صحنه ی اقتصاد عربستان برچیده شود و نیز در حین درگیری های سرزمین حجاز و در اثر درگیری های نظامی ناشی از آن، « ابراج البیت » با نمادهای « ماسونی » موجود درآن، همگی تخریب شده و اثری از آن ها نماند. با این حساب بنده نیز می توانم « ادعا » کنم که در چندین سال بعد و در بحبوحه ی بلایای آخرالزمان، « فراماسونری » و نمادهای « ماسونی » نیز به همان ترتیبی که عرض نمودم، از « مکه » و « مدینه » برچیده شود!!! اگر این گونه شود، بنده نیز می توانم ادعا کنم که « فراماسونری » نیز همچون « دجال » روایات، در نزدیکی ظهور، وارد « مکه » و « مدینه » نمی شود!!!

 

بدین ترتیب، همان گونه که آقای « قنبریان » مسئله ی عدم ورود « طاعون » به « مکه » و « مدینه » را نه مربوط به گذشته و حال، بلکه مربوط به آینده و نزدیک به ظهور می دانند، بنده نیز می توانم مسئله ی عدم ورود « فراماسونری » را به « مکه » و « مدینه » و شباهت آن را به « دجال » از این حیث، نه مربوط به گذشته و حال، بلکه مربوط به آینده بدانم!!!

 

با توجه به این مطالب، به نظر می رسد که توجیه آقای « قنبریان » در مورد « عدم ورود دجال و طاعون » به « مدینه » و « مکه »، به راحتی قابل رد بوده و حتی می تواند تأثیرات بدی بر روی سایر ادعاهای ایشان بگذارد.

 

البته  در باب سایر ادعاهای آقای « قنبریان » درباره ی « شجره ی طیبه » و … نیز که در پاسخ به پلان های اولیه ارایه کرده اند، پاسخ های بسیار محکم و دقیقی و دارد که ورود به آن ها و پاسخ متقابل به آن ها، بسیار وقت گیر بوده و این « بازی دو سر باخت! » را طولانی تر و فرسایشی تر می نماید.

 

به همین دلیل، این آخرین مقاله ی « وعده ی صادق » در پاسخ به « ردپا کلیپ » بوده و با توجه به « بازی دو سر باخت! » بودن این مجادله، از پاسخ به ادعاهای جدید « ردپا کلیپ » در پاسخ به این مقاله خودداری خواهد نمود. زیرا « حرف، حرف می آورد » و این مجادله ی کلامی تا ابدالدهر تمامی نخواهد داشت.

 

از سوی دیگر، « وعده ی صادق » برادر گرامی جناب آقای « قنبریان » را به اندکی درنگ، صبر، و پرهیز از مطلق نگری دعوت می نماید؛ شاید همانطور که ایشان صراحتاً و ابداً فریب بودن و غیرواقعی بودن اعمال « کریس آنجل » را قبول نداشتند، اما شواهد محکم و مستند و قوی، فریب و حقه بودن اعمال « کریس آنجل » را نشان دادند (به گونه ای که حتی خود کریس آنجل نیز برخی از حقه های خود را رو نمود!)، ممکن است نظریه ی ایشان نیز ناصحیح و نظریه ی دیگران صحیح باشد. بنابراین به این برادر عزیز توصیه می گردد که ابداً و صرحتاً سایر نظرات را غلط نشمارند!

 

« وعده ی صادق » مجادله ای را که آغاز کننده ی آن « ردپا کلیپ » بود، پاسخ گفت و این پاسخ خود را به عنوان حق طبیعی خود در مقابله با شبهات مطرح شده تلقی می نماید؛ اما پاسخ متقابل را به این پاسخ خود، مورد توجه قرار نداده و به مجادله، ادامه نخواهد داد، زیرا که از آن تنها بوی ضرر استشمام می نماید.

 

 

 

یک کامنت آشنا و جالب از « ردپا کلیپ »

 

« سلام.

به همه دوستان عزیز توصیه میکنم که زود جبهه گیری نکنن.

همه صبر کنیم تا پلانها تمام بشه بعد پاسخ آقای قنبریان را هم بخوانیم بعد یکی از نظریه ها را بپذیریم.

به نظر نویسندگان سایت ردپا کلیپ این نقدونظرهای بین استاد خادم الامام وقنیریان باعث پویایی موضوع میشه.

دعامیکنم که همگی درجبهه امام عصر باشیم نه دجال!!! این مهمتره! »

 

لینک منبع فوق

 

همه ی ما این کامنت اشنا را در زیر هر یک از پلان های مقاله ی فعلی ملاحظه کرده ایم! به نظر بنده، این کامنت  حاوی نکات جالبی در دل خود است.

 

در این کامنت، باز هم ملاحظه می کنیم که برادران « ردپا کلیپ » اشاره به پذیرفتن « یکی از دو نظریه » نموده اند، در حالی که به نظر « وعده ی صادق » حذف کامل هیچ یک از دو نظریه، صحیح، عقلانی و مناسب نیست؛ بلکه حتی اگر جمع بندی حاصل شد، نهایتاً احتمال یکی تقویت و احتمال دیگری تضعیف خواهد گردید و به دلیل « ضعف سندی » احادیث « دجال » و تناقضات موجود در آن، نمی توان به صورت قطعی و یقینی، یکی از دو نظریه ی « فردیت » یا « جریان بودن » « دجال » را قبول و دیگری را به طور کامل  کرد.

 

از سوی دیگر باید به برادران « ردپا کلیپ » یادآوری کرد که این « وعده ی صادق » نبود که « رویارویی » با « ردپا کلیپ » را آغاز کرد، بلکه متاسفانه این « ردپا کلیپ » بود که بعد از 5 سال از انتشار مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان »، فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » را نه به عنوان فیلمی مکمل و یاری کننده ی مقاله ی نامبرده، بلکه فیلمی تقابلی و توام با ایراد اتهام به مولف مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » و حائز نکاتی منفی در مورد مقاله  ی مذکور، در اینترنت منتشر نمود.

 

جالب این که کامنت مربوط به تبلیغ فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » چنین بوده است:

 

« سلام

نظریه مشهور: فراماسونری دجال آخرالزمان است

ولی ما می گوئیم نیست (البته در خباثت این جریان شکی نیست)

حتما مستند “فراماسونری دجال آخرالزمان نیست” را دانلود کنید

حرفی نو

منتظر نقدهای شما هستیم

هدف ما فقط روشن شدن این موضوع است

یا حق »

لینک منبع فوق

 

بدین ترتیب حتی تبلیغ فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » با نفی مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » کلید خورد که این موضوع یکی از موارد برخورد و رفتار نسنجیده ی دوستان « ردپا کلیپ » می باشد.

 

اصولاً « وعده ی صادق » در طی 5 سال اخیر تنها به ارایه ی نظریات خود مشغول بوده و کاری به نظریات متفاوت دیگران نیز نداشت. در این بین تنها در موارد بروز خطر همچون قضیه ی انحراف « عبدالله هاشم »، سریع عمل کرده و به لطف خدا موجب جلوگیری از انتشار این انحراف گردید.

 

در هر حال، باید توجه داشت که ابتدا « ردپا کلیپ » انتقاد توأم با تقابل خود را آغاز نمود! و در حال حاضر نیز این مقاله پاسخی به فیلم « ردپا کلیپ » می باشد. بنابراین درباره ی این مقاله ی شبه مناظره ی تحمیلی باید گفت که 1 بار « ردپا کلیپ » به « وعده ی صادق » تاخته است و 1 بار نیز به واسطه ی این مقاله، « وعده ی صادق » به « ردپا کلیپ » پاسخ داده است و در عرصه ی مناظره، فعلاً بی حساب شده ایم!!! قطعاً پاسخ بعدی « ردپا کلیپ » مناظره و مجادله ی جدیدی را آغاز کرده و « وعده ی صادق » حق خود را برای پاسخ جدید، محفوظ می داند و قطعاً برای ادعاهای جدید « ردپا کلیپ » نیز پاسخ خواهد داشت؛ اما با توجه به « بازی دو سر باخت! » دانستن این گونه مجادلات و ورود « وعده ی صادق » به جبهه ی جدید علیه دشمن (که از بهمن ماه إن شاء الله آغاز شده و حداقل تا یک سال ادامه خواهد داشت)، از پاسخ دادن به « ردپا کلیپ » در راند جدید!!! خودداری خواهد نمود.

 

اما این قسمت نظر « ردپا کلیپ »: « به نظر نویسندگان سایت ردپا کلیپ این نقدونظرهای بین استاد خادم الامام وقنیریان باعث پویایی موضوع میشه. » حرفی کاملاً درست بود، اگر از ابتدا انتقادات و شبهات و سوال های موجود در ذهن دوستان « ردپا کلیپ » و آقای « قنبریان » و نظریه ی ایشان با توجه به اهداف، پایه ها و فروض مشترک دو دیدگاه، به صورت « نظریه ای « تکمیلی »، یا « موازی » و نه نظریه ای « متقابل »، ارایه می گردید و از ایراد اتهام و طعنه خودداری می گشت؛ این مسئله، می توانست باعث پویایی موضوع شود، نه این که مانند وضعیت فعلی موجب تحیر و سردرگمی برخی دوستان و بدبینی برخی دیگر از عزیزان گردد.

 

البته این قسمت از کامنت: « دعامیکنم که همگی درجبهه امام عصر باشیم نه دجال!!! این مهمتره! » کاملاً مورد تأیید و تصدیق ما است و مهمترین مسئله، حضور در لشکر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقابله با « دجال » آخرالزمان (حال هر جریان یا فردی می خواهد باشد) است و همگی امیدواریم این آرزو برایمان محقق شود.

 

اما باید به دوستان عزیز « ردپا کلیپ » یادآوری نمود که همین که این بزرگواران نیز معتقدند که مسئله ی اصلی حضور در لشکر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، پس به چه دلیل این همه هیاهو بر سر نظرات متفاوت دو وبسایت به راه انداختند و در فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » انواع تهمت ها را نثار ما کردند؟!! از این عزیزان بزرگوار درخواست می کنیم که خود نیز به این بخش از سخن و نظر خود وفادار بوده و وفادار نیز بمانند تا إن شاء الله جبهه ی مشترک ضد « دجال » آسیب نبیند.

 

 

 

جمع بندی

 

1) روایات مربوط به « دجال » همگی روایات « ضعیف السندی » هستند که می بایست همواره با احتیاط و اما و اگر به آن نگریست و هیچ فردی نمی تواند با قطع و یقین، ادعاهای خود را بر مبنای این روایات بیان کند.

 

2) علاوه بر ضعف سندی موجود در روایات مربوط به « دجال »، « تناقضات » آشکاری در بین روایات مربوط به « دجال » وجود دارد که حتی گهگاه در بین جملات موجود در یک « روایات » نیز به چشم می خورد.

 

3) علی رغم « ضعف سندی » و « تناقضات » موجود در روایات مربوط به « دجال »، به دلیل خطر زیادی که وجود « دجال » برای مسلمین و سایر ملل جهان داشته و دارد، محققان و دانشمندان علوم دینی، با تکیه بر قاعده ی عقلی و منطقی « دفع خطر احتمالی عقلاً واجب است »، به بررسی روایات مربوط به « دجال » پرداخته اند؛ چرا که حتی اگر احتمال وجود « دجال » را 1 درصد هم در نظر بگیریم، بزرگی فتنه ی وی مطابق روایات، به حدی است که ارزش بررسی و مطالعه را دارد. البته این مطالعات و دیدگاه ها، باید نظرات خود را به صورت احتمالی و نه قطعی بیان کنند.

 

4) برخلاف سایر نشانه های ظهور همچون « سفیانی »، « خراسانی »، « یمانی » و … که اختلاف نظر چندانی پیرامون « فرد » و « انسان » بودن آن ها در بین محققین وجود ندارد، از گذشته های دور پیرامون « فرد » بودن یا « جریان » بودن « دجال » وجود داشته است.

 

5) « ضعف سندی » روایات مربوط به « دجال » از یک سو و « تناقضات موجود » در دل این روایات از سوی دیگر، موجب شده است تا وزنه ی برخی از روایات به سمت « جریان » بودن « دجال » و وزنه ی برخی دیگر از روایات، به سوی « فرد » بودن « دجال » سنگینی نماید. به همین دلیل، جمع بندی کلی پیرامون روایات « دجال » ممکن نبوده و هر یک از این دو « نظریه »، طرفداران زیادی دارد.

 

6) به دلیل این که جمع بندی نهایی بین روایات « ضعیف السند » و « متناقض » پیرامون « دجال » در مورد « فرد » بودن یا « جریان » بودن « دجال » ممکن نیست، به همین دلیل، نظریه ی هیچ گروهی نتوانسته است بر گروه دیگر تفوق و برتری یابد و هنوز هر دو این نظریه ها، طرفداران بسیاری در بین علما و محققین بزرگ « حوزه » و « دانشگاه » دارد.

 

7) مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » در حدود 6 سال قبل تألیف گردید و با رویکردی مبتنی بر اسناد و مدارک، به بیان خباثت های « فراماسونری جهانی » پرداخت. در این مقاله و تنها در بخش کوچکی از آن « حدود 30 صفحه »، به بررسی شباهت های اعجاب آور « فراماسونری » با « دجال آخرالزمان » پرداخته شد.

 

8) همان گونه که در متن مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » نیز ذکر شده است، دیدگاه ما درباره ی شباهت « فراماسونری » با « دجال آخرالزمان »، لزوماً نظریه ای جدید و تازه وارد نبوده و در راستای نظریه ی محققان بزرگی است که قایل به « جریان » بودن « دجال » و وجود توصیفات « سمبلیک » و « نمادین » پیرامون وی، بوده و هستند. محققان بزرگی که در میان آن ها، نام های بزرگی همچون « آیت الله العظمی شهید سید محمد صدر »، « آیت الله العظمی مکارم شیرازی »، « کامل سلیمان » و … به چشم می خورد که در کتب و نوشته های خود، « تمدن استکباری غرب و شرق » را همان « دجال » دانسته اند. تعبیری که کاملاً با نظر این حقیر همسو و هم جهت است؛ چرا که « فراماسونری جهانی » همان « تمدن استکباری » با همه ی جزییات و ظرایفش می باشد.

 

9) در همان مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان »نیز ذکر گردید که بحث شباهت « فراماسونری » با « دجال آخرالزمان » به عنوان یک « احتمال قوی » بیان شده است، نه یک مسئله ی « قطعی »! به همین دلیل در رابطه با عدم قطعی پنداشتن این مطالب نیز به مخاطب هشدار داده شده بود. (اصولاً اظهار نظر قطعی پیرامون « دجال » با توجه به « ضعف سندی » و « تناقضات » موجود در روایات « دجال » عاقلانه نیست!)

 

10) مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » علی رغم موثر و مفید بودنش، کامل نبوده و به همین دلیل تلاش گردید تا در قالب مقالات تکمیلی همچون « جهان در سیطره ی دجال، ایران جزیره ی امید »، « یوگا، پرستش شیطان » و … نواقص موجود در مقاله تکمیل گردد و إن شاء الله سایر نواقص نیز در مقالات آتی، مورد بررسی قرار گرفته و به لطف خدا رفع خواهند شد.

 

11) در طی چند سال اخیر نیز نظراتی متفاوت با وبسات « وعده ی صادق » در مورد « دجال » در برخی رسانه ها مطرح گردیده بود که با توجه به زبان مناسب و بیان مطلوب آن ها و عدم وجود شواهدی از تهمت و تخریب در آن ها (به متن رجوع فرمایید)، « وعده ی صادق » از موضع گیری در قبال آن ها خودداری نمود، چرا که این نظرات متفاوت، به صورت کلی قابل رد نبوده و « وعده ی صادق » به عنوان نظرات موازی و تکمیلی، به آنان احترام گذارد.

 

12) متاسفانه فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست »، با زبانی نامناسب و با شیوه ای ناصحیح و با در نظر نگرفتن مصالح جبهه ی خودی در عرصه ی جنگ نرم، به انتقاد از مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » پرداخت که سوای وارد نبودن بسیاری از انتقادات مطرح شده در فیلم مذکور، با ایجاد برخی شبهات، موجب بروز تردید، دو دلی و شک در دل تعدادی از مخاطبان محترم عرصه ی « دشمن شناسی » گردید.

 

13) علی رغم صبر و سکوت « وعده ی صادق » در قبال این حرکت نسنجیده ی وبسایت « ردپا کلیپ » و جناب آقای « قنبریان »، و هشدار پیرامون مضرات و مخاطرات انتشار فیلم مذکور با سبک و سیاق مورد استفاده قرار گرفته، و تلاش برای جلوگیری از رسانه ای نمودن اختلاف نظرها با درج چند پست کوتاه از سوی این جانب در فروم « بیداری اندیشه »، متاسفانه اصرار برادران وبسایت « ردپا کلیپ » در انتشار فیلم مذکور به همان ترتیب، موجب ادامه ی اختلافات و پراکندگی ها گردید که « وعده ی صادق » مجبور گردید، برخلاف میل باطنی اش، به پاسخ به برخی شبهات موجود در فیلم و برخی حواشی آن بپردازد.

 

14) نام مقاله ی « وعده ی صادق »، « بازی دو سر باخت! » انتخاب گردید؛ چرا که « وعده ی صادق » از همان ابتدا این مجادله را به ضرر هر دو طرف می دانست. زیرا این امر موجب به هدر رفتن وقت گرانبهای دو طرف بحث و مخاطبان آن ها شده، نقاط اشتراک دو طرفه را تضعیف نموده و نقاط اختلاف را تقویت می نمود، موجب بی اعتمادی مخاطبان به دو طرف می شد، برخی از مطالبی که نباید آشکارا بیان می شدند، در دسترس نامحرمان قرار می داد و …

 

15) علی رغم « بازی دو سر باخت! » دانستن مجادله ی پیش آمده، « وعده ی صادق » به منظور پیشگیری از به هدر رفتن دستاوردهای مثبت حاصل از مقاله ی « فراماسونری دجال آخرالزمان » و مقالات مرتبط با آن، مجبور به نگارش مقاله ی اجباری و تحمیلی « بازی دو سر باخت! » گردید تا در کوتاهترین و مختصرترین حالت ممکن، به برخی از شبهات موجود در فیلم مذکور پاسخ دهد. (این درحالی بود که در برنامه ی کاری امسال وبسایت « وعده ی صادق » بنابر این امر قرار گرفته بود که ان شاء الله از آبان ماه 1390، جبهه ی جدید علیه دشمن گشوده شود که با تحمیل این مقاله ی اجباری، آغاز گشایش این جبهه تا بهمن 1390 به تعویق افتاد.)

 

16) مقاله ی « بازی دو سر باخت! » اولین و آخرین مقاله ای خواهد بود که در پاسخ به « ردپا کلیپ » نگاشته شده است و « وعده ی صادق » به مقالات آتی که از جانب برادران وبسایت « ردپا کلیپ » و آقای « قنبریان » نگاشته خواهد شد، پاسخ نخواهد داد. چرا که معتقد است این « بازی دو سر باخت! »، تا همین جای کار نیز وقت دو طرف و مخاطبان را تلف کرده است و به وقت اضافه نیز کشده شده است!!!

 

17) متاسفانه علی رغم این که اختلاف چندانی در جهت گیری عملی دو نظریه ی مطرح شده از سوی « ردپا کلیپ » و « وعده ی صادق » وجود ندارد، متاسفانه، اصرار برادران « ردپا کلیپ » در بزرگنمایی اختلافات، موجب بروز پراکندگی، اختلاف و اتلاف وقت همه ی دوستان گردید.

 

18) « وعده ی صادق » معتقد است که حذف قطعی یا قبول قطعی هیچ یک از نظرات پیرامون « دجال » ممکن نیست و حتی ادعا در مورد « رد قطعی » یک نظریه یا « قبول قطعی » نظریه ی دیگر، صحیح، عقلانی و سنجیده نیست. به همین دلیل « وعده ی صادق » در مورد نظریات متفاوت و حتی معارض با خود، با دیده ی « رد قطعی » یا « قبول قطعی » نمی نگرد و تنها در حد « احتمال ضعیف تر » و « احتمال قوی تر » به آن ها نگاه می کند! بنابراین انتظار پذیرش صد در صد یا رد صد در صد تمام محتویات این مقاله یا مقالات مرتبط با مسئله ی « فراماسونری » و « دجال » را از سوی مخاطبان محترم ندارد.

 

19) « وعده ی صادق » امیدوار است تا دوستان همراه و همکار، از تجربه ی تلخ این بازی « دو سر باخت! » (که البته با درایت دوستان « ردپا کلیپ » می توانست تبدیل به « بازی دو سر برد » شود!)، استفاده کرده و مانع از بروز وقایع مشابه در آینده گردند. دوستان و برادران محترم با مشاهده ی وقایع به وجود آمده در این خصوص باید درس گرفته و بدانند که عرصه ی « وب »، میدان جنگ نرم است و درگیری نیروهای خودی با یکدیگر، موجب فرسایش و آسیب همه ی دوستان خواهد شد. در این میان حتی اگر انتقاد صحیحی نیز مطرح باشد، باید به صورتی کاملاً دوستانه، دور از چشم نامحرمان و در جوی کاملاً آرام و به دور از جنجال بیان شود، مگر این که انحرافی بزرگ و غیرقابل اغماض در گروه های خودی پیش آید که در این موارد باید به صورت علنی به همه هشدار داد.

 

 

 

سخن آخر

 

مقاله ی حاضر به صورتی کاملاً تحمیلی و اجباری نگاشته شد تا از گسترش آثار مخرب فیلم « فراماسونری دجال آخرالزمان نیست » بر دستاوردهای چند سال اخیر عرصه ی دشمن شناسی جلوگیری نماید. البته « وعده ی صادق » برادران « ردپا کلیپ » را در زمره ی دوستان و همراهان به شمار می آورد و اصولاً به همین دلیل است که نسبت به حرکت نسنجیده ی رسانه ای برادران « ردپا کلیپ » اعتراض و گلایه دارد، وگرنه تکلیف دشمنان کاملاً مشخص بوده و نیازی به توضیح ندارد.

 

در این مقاله، تلاش شد تا در کوتاهترین و مختصرترین حالت ممکن به بخشی از شبهات فیلم مذکور پاسخ داده شود. همچنین به صورتی بسیار بسیار مختصرتر، اشکالات و ایرادات موجود در برخی از نظریات آقای « قنبریان » پیرامون « دجال » مطرح گردید. اما همان گونه که در جای جای این مقاله شد، به دلیل « ضعف سندی » و « تناقضات » روایات مربوط به « دجال » نتیجه گیری قطعی پیرامون « دجال » ممکن نیست. به همین دلیل « وعده ی صادق » نظریه ی خود را به صورت یک « احتمال قوی » بیان کرده و می کند. از برادر گرامی جناب آقای « قنبریان » نیز انتظار می رود که با علم به این موضوع، از « رد قطعی » یک نظریه و « قبول قطعی » نظریه ی دیگر خودداری نمایند.

 

باز هم تأکید می گردد که مسئله ی اصلی در این میان، شناختن « دجال » نیست، بلکه حضور در لشکر مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقابل « دجال » مهم است.

 

به امید این که همگی از یاران حقیقی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و از دشمنان « دجال » باشیم. (إن شاء الله)

 

 

 

کاری از: خادم الامام (عج)    (آبان ماه الی بهمن ماه 1390)

وعده صادق

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!