انتظار، بايدها و نبايدها

0
n00053125-t.jpg

 

 

 

كتاب “انتظار، بايدها و نبايدها” با هدف پاسخگويي به پرسش‏ها و ابهام‏هاي موجود در زمينه فرهنگ انتظار از يك سو و تبيين بايسته‏هاي ترويج و تبليغ اين فرهنگ ازسوي ديگر فراهم آمده است و از اين رو در فصل اول آن مباحث مختلف مرتبط با فرهنگ انتظار، همچون مفهوم، ضرورت و فضيلت انتظار، وظايف منتظران و نقش سازنده انتظار به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته است و در فصل دوم آن نيز مهم‏ترين بايدها و نبايدهايي كه شايسته است مراكز، مؤسسات و نهادهاي فرهنگي، تبليغي، تحقيقي و… در زمينه ترويج و تبليغ فرهنگ و باور مهدوي مورد توجه قرار دهند، بررسي شده است.

سرتیتر فصل اول این کتاب انتظار در تفكر شيعه می باشد که شامل مطالبی همچون:”مفهوم انتظار” ضرورت انتظار” فضيلت انتظارچرا اين همه فضيلت؟”وظايف منتظران ” شناخت حجت خدا و امام عصر عليه‏السلام” پيراستگي از بدي‏ها و آراستگي به خوبي‏ها” پيوند با مقام ولايت”كسب آمادگي براي ظهور حجت حق”ارتباط با فقها و مراجع تقليد” دعا براي تعجيل فرج” نقش سازنده انتظار” از زاويه مفهوم انتظار و از زاويه متعلَّق انتظار می باشد.

عنوان فصل دوم این کتاب” بايدها و نبايدهاي ترويج انتظار” می باشد که در سرآغاز آن چنین آمده است: امروزه در كشور ما كم‏تر مركز علمي، آموزشي و فرهنگي ديده مي‏شود كه در آن محفل، انجمن، كانون، گروه يا نشريه‏اي با هدف تبليغ و ترويج باور مهدوي و يا تحقيق و پژوهش در اين زمينه شكل نگرفته باشد. اما حساسيت‏ها و ظرافت‏هاي باور مهدوي، از يك‏سو، و آسيب‏هايي كه ممكن است در اين ميان از سوي دشمنان دانا يا دوستان نادان متوجه اين باور شود، از سوي ديگر، ضرورت توجه به رسالت‏ها و وظايف مبلغان و مروّجان باور مهدوي را دو چندان ساخته است. با توجه به آنچه گفته شد در اين فصل تلاش شده كه ضمن تبيين مهم‏ترين بايدها و نبايدهاي ترويج فرهنگ انتظار و ارائه راهكارهايي براي تعميق و گسترش هرچه بيشتر اين‏گونه فعاليت‏ها، برخي از آسيب‏ها و آفت‏هايي كه فعاليت‏هاي تبليغي و ترويجي در حوزه مباحث مهدوي را تهديد مي‏كنند، نيز بررسي شود.

کتاب انتظار، بايدها و نبايدها با شمارگان ۴۰۰۰ جلد به قلم ابراهيم شفيعى سروستانى و از سوی مؤسسه فرهنگى موعود و مركز پژوهش‏هاى اسلامى صدا و سيما منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانى: قم، بلوار امين، مركز پژوهش‏هاى اسلامى صدا و سيما مراجعه نمایند و یا با رایانامه IRC@IRIB.COM مکاتبه نمایند. شماره تماس این مرکز ۲۹۳۵۸۰۳ و ۲۹۱۰۶۰۲ با پیش شماره ۰۲۵۱ می باشد.

 

منبع: آینده روشن

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!