فساد گسترده در دربار ‘خائن الحرمین’!

0

حداقل حقوق یک نوزاد خانواده سلطنتی در عربستان 10000 دلار در ماه است که مطابق تلگراف سری یکی از سفارتخانه های غربی یک سوم دارایی های هرگز در بودجه گنجانده نمی شود و از جیبهای شاهزادگان سر در می آورد اما خاندان سلطنتی همچنان تکثیر می شوند.

 

 

 

 

 

 

فساد دربار آل سعود مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت ، فسادهای عمده مالی ، بی بند و باری های جنسی و اخلاقی شاهزادگان عربستانی به اندازه ای است که همه شهروندان عربستانی نیز نسبت به آن آگاهی پیدا کرده اند .

 نتایج بررسی های موسسات بین المللی نشان می دهد که طی سال های اخیر ، بسیاری از شاهزادگان سعودی علی رغم محروم نگه داشتن مردم عربستان ، برای تسهیل در زندگی خود با توسل به شیوه های غیر قانونی سعی در ایجاد یک زندگی رفاهی برای خود دارند که همین امر هم موجبانتشار گزارشات فراوانی از شیوع فساد و بی بند و باری شدید در این خاندان شده است .دراین نوشتار سعی شده به صورت موجزگوشه هایی از ابعاد فساد خاندان سعودی و شاهزاد گان خوشگذران عرب را بازگو نماید .

فساد اقتصادی و اداری مهمترین رکن یک شاهزاده عرب :

نتایج بررسی موسسه اقتصادی ریاض نشان می دهد نشان می دهد 68 درصد سرمایه گذاران در عربستان سعودی برای تسهیل اقدامات خود به شیوه های غیرقانونی و فساد مانند رشوه دادن ، دلالی و فریبکاری متوسل می شوند .

براساس نتایج این بررسی، حدود 56 درصد سرمایه گذاران داخلی معتقدند که بخش تجاری ضعیف و مانع سرمایه گذاری است.نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد میزان سرمایه گذارانی که شیوه برخورد کارمندان دولت را مانع سرمایه گذاری می دانند ، 25 درصد نسبت به سال 2005 افزایش یافته و به 64 درصد رسیده است.

پیش از این نیز گزارش های زیادی درباره رواج فساد در دستگاههای دولتی عربستان سعودی و رسیدگی نشدن به آنها از جمله در پرونده سیل دو سال اخیر در شهر جده و ارتباط شاهزادگان سعودی با این پرونده منتشر شده بود.

از رهنمود های وهابیت در رابطه با حجاب تا شرابخواری خادم الحرمین :

امروز بسیاری از کارشناسان امور مذهبی بزرگ ‌ترین مشکل دنیای اسلام را تحرکات وهابیت عربستان می دانند ، فرقه ای که فتوای علمای آن ناشی از تاثیرات عناصر اسرائیلی در میان بزرگان عربستان است .

با نگاهی گذرا به اندیشه افراطی وهابیت، در ابتدا به نظر می ‌رسید که این اندیشه نه تنها تلاش کرده احکام و اصول اسلامی در زمینه های مختلف و به ویژه در برخورد با زنان را رعایت کند، بلکه یک گام نیز از این مسأله فراتر رفته است ، و با محدوده کردن زنان در فضای اجتماعی سعی دارد آنان را از بی بند و باری های جامعه منع کند .

اما تصاویری که چندی پیش در برخی رسانه های جهان از وضعیت حجاب در عربستان پخش شد نشان داد واقعیت این امر چیز دیگری است ، پخش این تصاویر نشان دهنده این امر بود که دولتمردان آل سعود که در زمره اصلی ترین رهبران سیاسی وهابیت به شمار می ‌روند، زنان خود را مجبور به پایبندی به احکام و اصول اسلامی و یا حتی وهابی نمی دانند و زنان و دختران خاندان حاکم آل سعود مجبور نیستند مانند دیگر زنان عربستان سعودی که اکثرشان صورت خود را با پوشیه (نقاب) می‌پوشانند، رفتار کنند ؟!

با مشاهده برخی تصاویر منتشر شده از دختران و زنان وابسته به خاندان آل سعود به راحتی می‌ توان فهمید که بیشتر آنان نه تنها به اصول و به اصطلاح ارزش‌های اندیشه وهابیت پایبند نیستند، بلکه حتی به اصول دین مبین اسلام نیز التزام ندارند .

بی حجابی ، برهنگی در مهمانی ها ، تعدد زوجین درزنان و…. از نمونه های کوچک بی بند و باری ها و فساد جنسی زنان و دختران وابسته به بنیان گذاران سختگیر ترن مذهب جهان می باشد که با توجه به این شرایط به نظر می رسد در تعالیم وهابیت هنگامی که مولودی در خاندان حاکم بر عربستان متولد می شود از تمامی اصول فارق است چه رسد به پایبندی به دستورات اسلام !

شرب خمر حلال در پشت دیوار های قصر آل سعود :

پشت دیوارهای کاخ شاهزادگان سعودی شرب خمر و استعمال مواد مخدر موضوعی عادی است موضوعی که اگر یک شهروند عادی خارج از کاخ، مرتکب آن شود، با مرگ یا مجازات شدید روبرو می شود.شاهزادگان سعودی حشیش مصرف می کنند و عاشق کوکایین هستند هر چه بخواهند از این مواد برای خود تهیه می کنند، زیرا بازرسی از آنها صورت نمی گیرد.

رسانه‌های دیداری جهان نیز در پایان یک نشست در نیویورک صحنه‌ای را نشان دادند که واقعاً شرم‌آور و حیرت‌انگیز است .این صحنه نشان می‌داد ملک عبدالله پادشاه عربستان در حالی که جام شراب خود را به جام شراب بوش می ‌زد آن را می‌نوشید!

رسوایی اخلاقی نوه پادشاه سعودی:

دستگاه قضایی اسپانیا چندی پیش اعلام کرد پرونده یک شاهزاده سعودی به اتهام تجاوز به یک زن جوان بار دیگر به جریان افتاد.بر اساس رای دادگاه بالئارس، پرونده تجاوز به یک زن 20 ساله اسپانیایی توسط”الولید بن طلال” در ماه اوت 2008 ، بار دیگر باز شد.

پیش تر در ماه مه 2010 قاضی این پرونده به علت نبود شواهد کافی برای محکومیت متهم، پرونده شاهزاده الولید، نوه ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی را مختومه اعلام کرده بود.

اما دادگاه محلی بالئارس بسته شدن پرونده را رد کرد و خواستار به جریان افتادن دوباره آن شد.

بر اساس حکم قاضی جدید پرونده، پس از انجام مراحل قانونی، از مقامات عربستان سعودی خواسته می شود متهم را تحویل مراجع قضایی اسپانیا قرار دهند تا رسیدگی به پرونده از سر گرفته شود.

وقتی ملک فهد ملکه زیبایی را از شوهرش دزدید !

در سال 1985 میلادی ملک فهد در شهرحلب از ملکه زیبایی سوریه ” حسناء وفائی”خوشش می آید و علی رغم اینکه وی اعلام می دارد که متاهل است ، تقاضای همخوابگی با وی را می دهد که با برخورد منفی این زن روبه رو می شود و درست به همین دلیل چند هفته بعد “وفائی ” ناپدید و به طور مخفیانه به کاخ فهد در عربستان منتقل می شود .

تولد نوزاد های 10000 دلاری آل سعود و خطر فروپاشی :

حداقل حقوق یک نوزاد خانواده سلطنتی در عربستان 10000 دلار در ماه است که مطابق تلگراف سری یکی از سفارتخانه های غربی یک سوم دارایی های هرگز در بودجه گنجانده نمی شود و از جیبهای شاهزادگان سر در می آورد اما خاندان سلطنتی همچنان تکثیر می شوند.

فاضل جلبی مدیر مرکز مطالعات انرژی در لندن و از نزدیکان سابق خاندان آل سعود معتقد است : شرایط کنونی حاکم بر جامعه عربستان مانند چهل سال قبل نیست و این بریز و بپاشها قابل قبول نیست ،این فساد و اسراف به مثابه هیزم جنبشهای مخالف است.

بر این اساس شرایط در داخل خاندان سلطنتی به گونه ای پیش می رود که جنگ و درگیری میان آنها حتمی است، زیرا این زندگی مرفه شاهزادگان به شدت احساسات مردمی را برانگیخته است.اینکه شاهزاده ای به جای اینکه چند ساعت منتظر پرواز باشد هواپیمای چند میلیون دلاری اجاره کرده است.

به نظر می رسد با وجود شرایط کنونی ، نزاع درونی خاندان سلطنتی از تحرکات مخالفان هم برای موجودیت سیستم حاکم خطرناکتر است و قبل از آنکه بهار عربی آل سعود را نابود کند عطش فساد داخلی در میان شاهزادگان این خاندان را خواهد بلعید .

منبع : پایگاه خبری تحلیلی محدوده به نقل از ندای انقلاب

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!