فرضیه فضانوردان باستانی باطل است – اهرام مصر

2
موجودات فضایی در مصر باستان

موجودات فضایی در مصر باستان

در فیلم ما و قرازمینی ها “Ancient Aliens ” اینگونه ادعا میشود :

“برای اینکه بتوانیم حجمی زیادی از این سنگهای سنگین را جابجا کنیم، باید آنها را حتما در هوا معلق کرده و بی وزن کنیم (Levitation) .وقتیکه آنها را بی وزن کردیم می توانیم آنها را در هوا به آسانی جابجا کرده و حرکت دهیم. احتمالا پس از آنکه آنها را در هوا معلق کردند با استفاده از یک سلاح لیزری مخصوص آنها را جابجا می کردند .  “

 

 

بخش قبلی

 

در فیلم بیگانه های باستانی “Ancient Aliens” اینگونه ادعا می شود:

” هرم بزرگ جیزه ( Giza ) ،مشهورترین و شگفت انگیزترین بنای عظیم ساخته شده در جهان است. سایز و وزن سنگهای عظیم الجسه ای که در ساخت این بنا استفاده شده است ما را در یک مورد کاملا مطمئن می کند ، اینکه این هرم بزرگ یکی از بزرگترین شگفتی ها و رازآمیز ترین سازه های معماری مهندسی در تمام جهان است.”

حقیقت این است که هرمهای جیزه واقعا شاهکارهای معماری و مهندسی به شمار می روند.در رابطه با ساخت آنها تئوری ها و نظریه های مختلفی عنوان شده است.در این میان نظریه ها ، هم تئوری های واقع گرایانه و زمینی وجود دارد و هم نظریه های فانتزی.

در رابطه با نحوه ساخته شدن اهرام بزرگ جیزه نظریات گوناگون و مختلفی مطرح شده است. تئوری های زیادی در این رابطه وجود دارد که با شنیدن آنها شما حیرت زده فقط نشسته و سرهای خودتان را تکان می دهید. مثلا نظریاتی شامل دیدار بیگانه های فضایی و یا استفاده از تکنولوژی شناور سازی و ضد جاذبه “levitation” برای جابجایی بلوکهای سنگی و یا استفاده از نوعی صوت و آوا که با نواختن آنها سنگها خود به خود به آسمان رفته و در هوا معلق باقی می مانند.

در رابطه با سیستم و متدی که با استفاده از آن مصری ها سنگها را برش می زده اند می توانیم با مطالعه و بررسی ابلیسکهای “Obelisk” ناتمامی که نیمه کاره رها شده اند ،اطلاعات بسیار خوب و مناسبی دریافت کنیم. [1]

اهرام مصر و موجودات فضایی

در اینجا ما یک ابلیسک 1000 تنی از سنگ گرانیت را داریم که به دلیل ایجاد یک ترک بروی آن در وسط کار نیمه کاره رها شده است. با بررسی این سنگ نیمه کاره می توانیم به خوبی متوجه شویم که سازندگان آنها چگونه در آن زمان سنگهای گرانیت و سایر سنگها را برش می زده اند.[2]

ابلیسک های مصر

اگر از پهلو به این تکه سنگ نگاه کنیم،با نگاه کردن به آثار به جا مانده ،متوجه می شویم که این تکه سنگ چگونه از معدن خود کنده شده و استخراج شده است.یک گروه از کارگران در یک ردیف کنار یکدیگر به صف ایستاده و هر کدام بخشی که مربوط به خودشان بود را با استفاده از پتک های ساخته شده با سر دئوریت می کوفتند.[3] استخراج سنگ دئوریت لازم برای اینکار در بسیاری از معدن سنگ موجود در مصر امکان پذیر بوده و از نظر تهیه آن مشکلی وجود نداشته است. [4] البته با کوبیدن هر بار این پتک ها فقط چند میلیمتر از سنگ گرانیت کنده می شود ولی نهایت در اثر استمرار کارگران فرم یک شیار بروی سنگ در برابر هر کدام از کارگران شکل می گیرد .[5]

همین کار را در سوی دیگر سنگ انجام می دهیم. با اینکار فقط تکه مختصری از سنگ در وسط باقی می ماند.در این مرحله کارگران دیلمهای قوی خود را وارد شکاف ایجاد شده کرده و با فشار لاشه سنگ را از محلی که ضعیف شده است شکسته و دو تکه مجزا تقسیم می کنند.[6]
جالب است بدانید که مردمی که مجسمه های موآی ” Moai ” را در جزیره ایستر ساختند نیز از همین روش برای تکه کردن سنگها استفاده کرده اند.

در بسیاری از سایتهای باستانی دیگر در جهان نیز که از بلوک های سنگی بزرگ استفاده شده است ،از همین روش برای استخراج سنگها استفاده شده است. پس از آنکه با استفاده از پتک ها و تیشه های دئوریت به لاشه سنگل فرم کلی آن داده شد ،از سنگهای آسیاب استفاده می شود تا آن را صیقل زده و سطح آن را پرداخت کنند.[7]

مصر باستان و فضایی ها

آنها از آسیابها و صیقل دهنده های مختلف و متنوعی استفاده می کردند که همگی آنها را می شد در مصر پیدا کرد.[8] این آسیابها دارای یک دسته و یک سطح صاف بودند که بروی سطح سنگ مورد نظر سائیده می شد. آنها برای صیقل کننده از ماسه استفاده می کردند که مابین آسیاب و سطح سنگ مورد نظر ریخته می شد. [9 ] اینکار به شکلی بسیار خوب و عالی سنگ را پرداخته و صیقل می داد.

نقد مستند ما و فرازمینی ها

مصرباستان

مواد معدنی و کانی گوناگونی که در دانه های ماسه وجود دارند که از استحکام و سختی کافی برخوردار هستند تا گرانیت را صیقل دهند.

ولی با این وجود فن دانیکن و سازندگان فیلم بیگانگان باستانی ” ما و فرازمینی ها “سعی دارند تا به مردم و بینندگان عادی خود بقبولانند که انجام چنین کاری جز توسط موجودات عجیب و غریب فرازمینی امکان پذیر نمی باشد.[10]

مصریان باستان برای برش زدن گرانیت از روشهای مختلفی استفاده می کردند که در بیشتر آنها از ماسه و مس استفاده می شد. [11]

نقد بیگانگان باستانی

بروی سطوح بسیاری از سنگهای گرانیتی موجود دربناهای باستانی مصر نشانه هایی از جای اره مشاهده می شود.  این نکته را می توان در بسیاری از معدن های سنگ باستانی که کشف شده است مشاهده کرد.حتی این آثار بروی تابوت سنگی گرانیتی بزرگ و معروفی که در هرم جیزه وجود دارد ،نیز قابل رویت است . [12]

نقد مستند بیگانگان باستانی

پایگاه حقیقت خاموش

در مورد این تابوت مشخص شده است که کسی که در حال اره کردن و برش زدن سنگ بوده است در بدو امر برش خود را با زاویه اشتباهی آغاز کرده بوده و پس از مدتی که متوجه این اشتباه شده است زاویه اره خود را اصلاح کرده است.این ماجرا سبب شده است تا اثری بسیار واضح و اشکار بروی این تکه سنگ به جا بماند.[13]

نقد مستند ما و فرازمینی ها - مصر باستان

این اره های ساخته شده از مس دارای طرح و سبک اصلی بودند. یکی از مدلهای آنان به صورت اره های دونفره بودند. چیزی شبیه به اره های الوار بری قدیمی .نوع دیگری از این اره ها اره های کوچک دستی بودند که دارای یک دستگیره چوبی بودند.[14] یک نوع اره لوله ای دیگر نیز وجود داشت که از آن برای درست کردن سوراخ در گرانیت و سایر سنگها استفاده می شده است.[15]

اهرام مصر

شکل و تصویر این نوع از اره ها را به خوبی می توانید در بسیاری از نگاره های حجاری شده مصری مشاهده کنید.[16] نکته بسیار جالب در رابطه با این اره ها این است که این نوع از اره ها نیازی به داشتن دندانه ندارند .فقط کافی است که از آنها به همراه ماسه استفاده شود.تمام کار برش را ماسه ها خودشان انجام می دهند.[17]

نقد مستند ancient aliens

بسیاری از متخصصین مصر شناسی که برروی این ابزار آلات تحقیق کرده اند  ،این متدها و روشهای برش سنگ را عملا آزمایش کرده اند. مشاهده شده که این روشها نه تنها اینکه جواب می دهند بلکه با کمک آنها برش سنگها به یک کار بسیار ساده ای نیز تبدیل می شود.[18]

البته این درست است که برش زدن گرانیت با استفاده از اره های مسی از نظر اقتصادی گران تمام می شده است.دلیل آن هم این است که مس خیلی سریع فرسوده می شود .به همین دلیل آنها تا حد امکان از همان روش پتک های و تیشه های دئوریتی استفاده می کردند و نهایتا با ماسه و آسیاب آنها را پولیش می زدند. استفاده از اره های مسی برای ظریفکاری های مورد نیاز در پروژه های ساختمانی سلطنتی استفاده می شده است. همانند مواردی مثل ساختن همان تابوت گرانیتی فرعون که در هرم جیزه وجود داردکه با اره مسی ساخته شده است.[19]

مصر باستان و موجودات فرازمینی

با اطلاعاتی که خدمت شما ارائه شد متوجه می شوید که تمام ادعاهای واهی که در طول این سریال دائما تکرار می شد بی اساس بوده و اشتباه هستند. زیرا آنها اصرار دارند تا همه باور کنند که برش زدن و کندن سنگ گرانیت فقط با استفاده از تیشه های الماسی ممکن بوده است. وقتی که اشتباه بودن این ادعای آنها به شما ثابت شد ،بعد از آن دیگرتمام آسمان ریسمانهای که می بافند  و پای فضانوردان را وسط می کشند،بی اساس  و بی معنی خواهد بود.

تازه نکته جالب در اینجاست که همه این داستان پردازی ها در رابطه با اهرام ثلاثه انجام گرفته است.مهم است که بدانید اصلا هیچکدام از سنگهای به کار رفته در ساختمان اهرام ثلاثه از جنس گرانیت نیستند. تنها قطعات سنگ گرانیتی که در این بنا استفاده شده است آنهایی است که در اتاق آرامگاه فرعون “Kings chamber” استفاده شده اند. مثلا سنگهایی که برای سقف این محل استفاده شده اند.در اهرام بیشتر سنگهایی که استفاده شده اند از جنس سنگهای آهکی و ماسه ای ” limestone,sandstone ” هستند.در واقع بیش از 85% سنگهایی که در ساخت اهرام از آنها استفاده شده اند،سنگهای ماسه ای هستند که از همان محل اهرام استخراج شده اند.[20]

نقد مستند بیگانگان باستانی

بله این موضوع کاملا اثبات شده است که اهرام دقیقا در وسط یک معدن بزرگ سنگ ماسه ای بنا شده اند.بدون شک یکی از فاکتورهایی که بر اساس آن این محل برای ساخت اهرام انتخاب شده است این معدن بزرگ سنگ بوده است.

15% سنگهای باقی مانده از جنس سنگ های آهکی و تعداد بسیار کمی نیز سنگ گرانیت بوده اند.این نوع سنگها را از مکانهایی که اندکی دورتر از این محل بوده اند به محل ساخت هرم ها منتقل کرده اند. [21] اینجا سئوال دیگری مطرح می شود:

خوب،این سنگهای سنگین را چگونه جابجا می کرده اند؟

فن دانیکن و سازندگان این فیلم ادعا می کنند که تنها راهی که برای جابجا کردن این سنگها وجود داشته است این بوده است که از شناور کردن و بی وزن کردن آنها با نوعی تکنولوژی عجیب و غریب فضایی استفاده کنیم … !

در فیلم ما و قرازمینی ها “Ancient Aliens ” اینگونه ادعا میشود :

“برای اینکه بتوانیم حجمی زیادی از این سنگهای سنگین را جابجا کنیم، باید آنها را حتما در هوا معلق کرده و بی وزن کنیم (Levitation) .وقتیکه آنها را بی وزن کردیم می توانیم آنها را در هوا به آسانی جابجا کرده و حرکت دهیم. احتمالا پس از آنکه آنها را در هوا معلق کردند با استفاده از یک سلاح لیزری مخصوص آنها را جابجا می کردند .  “

موجودات فضایی در مصر باستان

خیلی خنده دار است که کسانی چنین شیفته این داستانها می شوند . اگر واقعا مصریان باستان از تکنولوژی ” levitation ” استفاده کرده بوده اند راه مسخره ای را برای نشان دادن آن انتخاب کرده بوده اند.

در واقع تصاویر بسیار زیادی در حجاری های مصریان باستان باقی مانده است که نشان می دهد آنها چگونه از سورتمه های چوبی برای حمل کردن بلوکهای سنگی که در اهرام استفاده می شده است و حتی سنگهای 1000 تنی که ساخت ابلیسکها استفاده می شده است،استفاده می کرده اند. حمل و نقل همه آنها با استفاده از سورتمه های چوبی انجام می شده است.[22]

سورتمه چوبی در مصر باستان

مصریها حتی برای کلمه “سورتمه” از یک هیروگلیف خاص استفاده می کرده اند. [23] در واقع سه عدد از چنین سورتمه هایی نیز توسط باستان شناسان کشف شده است. [24] بر روی این سورتمه ها جاهای زیادی برای متصل کردن طناب وجود دارد.[25]

سورتمه های مصر

سورتمه مصری

اما در رابطه با طنابها:

طنابهایی که با استفاده از پاپیروس و سایر مواد ساخته شده اند در مصر پیدا شده اند.برخی از این طنابها بسیار قطور بودند و مشخص است که از آنها برای حمل اشیاء بسیار سنگین استفاده می شده است. [26]

طناب در مصر باستان

برای انتقال سنگها از قایق نیز استفاده می شده است.در واقع کانالهای آب مخصوص قایق رانی از رود نیل تا کنار محوطه ساخت اهرام کشیده شده بوده است. لذا برای آوردن سنگهایی که معادنشان در مکانهای بسیار دورتر بوده آنها را با قایق حمل می کرده اند.[27]

حمل سنگ در مصر باستان

نقد مستند ancient aliens

خوب در رابطه با ساخت خود اهرام چه چیزی می توان گفت؟ انها دقیقا چگونه ساخته شده اند؟

یکی از دلایلی که دیدگاه و نظریه فضانوردان باستانی برای خیلی ها جالب بوده و مورد توجه قرار گرفته است این است که سایر تئوری ها و نظریه هایی که در رابطه با ساخت این بنا ارائه شده اند،مشکلات جدی دارند.

خوب در رابطه با ساخت خود اهرام چه چیزی می توان گفت؟ انها دقیقا چگونه ساخته شده اند؟

یکی از دلایلی که دیدگاه و نظریه فضانوردان باستانی برای خیلی ها جالب بوده و مورد توجه قرار گرفته است این است که سایر تئوری ها و نظریه هایی که در رابطه با ساخت این بنا ارائه شده اند،مشکلات جدی دارند.

مثلا در نظریه ای که در آن از یک سطح شیبدار تکی “Single Ramp” صحبت شده است که از طریق آن باید سنگها را به طبقات مختلف اهرام برد،یک ایراد اساسی وجود دارد.اگر قرار باشد این سنگها را از طریق یک سطح شیبدار تنها بالا برد،با توجه به ارتفاع هرم،طول این سطح شیبدار باید بیش از یک مایل باشد.برای ساختن چنین سطح شیبداری به تعداد سنگی نیاز داریم که حتی از تعداد سنگهای خود اهرام نیز بیشتر است.[28]

تئوری دیگری که برای ساخت اهرام ارائه شده است استفاده از سطح شیبدار مارپیچی “SpiraRamp ” است. این تئوری نیز مشکلات خاص خود را دارد.در صورتی که فرض کنیم برای بالا بردن سنگها از سطح شیبدار مارپیچ استفاده شده باشد آنموقع برخی از لبه های این مسیر باید فقط در حد چند پا باشند.خوب این فضا خیلی کم است و نمی توان هم سنگها و هم ابزار آلات و کارگران را در آن جا داد. [29]

علاوه بر این،برای ساخت ساختاری مثل یک هرم،باید دائما هر چه بنای آن بالا و بالاتر می رود،دقت آن از نظر هندسی چک شده و بررسی شود.[30] زیرا اگر در زمان چیدن سنگها در یکی از طبقات پائینی فقط چند اینچ خطا رخ دهد ،این خطای کوچک باعث می شود تا زمانیکه به طبقات بالاتر برسیم خطای بسیار زیاد بزرگ و فاحشی روی داده باشد و شکل نهایی ما یک هرم متقارن نباشد.با استفاده از سطح شیبدار مارپیچی ” Spiral Ramp ” تقریبا غیر ممکن است که بتوانیم به چنین دقت هندسی در حین پیشرفت ساخت و ساز یک هرم برسیم.[31]

علاوه بر این هیچ مدرک و شاهدی نیز کشف نشده است که تئوری های ذکر شده در بالا را اثبات کند.به همین دلیل اکثر مردم به دنبال یافتن یک نظریه جایگزین هستند که این معما را بتواند حل کند.

در زمانیکه برای نوشتن این مقالات تحقیق می کردم به یک نظریه جدید در این رابطه برخورد کردم که به تازگی ارائه شده است و آن را قبلا نشنیده بودم.در ابتدا فقط می خواستم به صورت اجمالی و سر سری به آن نگاهی بیندازم.ولی هر چه بیشتر در رابطه با این نظریه تحقیق کردم بیشتر قانع شدم که این نظریه می تواند درست باشد.

این نظریه نه تنها از طرف مصر شناسان پیشنهاد داده شده است بلکه یک معمار معروف فرانسوی به نام ژان پییر هودین ” Jean Pierre Houdin” نیز آن را تائید کرده است. اگر تئوری ژان پییر درست باشد این تئوری نه تنها روش ساخت اهرام را به خوبی توضیح می دهد بلکه بسیاری از رازهای دیگر در رابطه با اهرام را نیز برای ما آشکار می سازد. رازهایی مثل اینکه چرا شکل راهروی سرسرای موجود در اهرام به این شکل عجیب و غریب ساخته شده است.و یا اینکه چرا برای سقف مقبره فرعون ” “King s Chamber از سنگ گرانیت استفاده شده است و اینکه چرا دو مقبره دیگر در دو طبقه مختلف دیگر در درون اهرام وجود دارد و اینکه چرا از این اتاقها و مقبره ها استفاده نشده است.

من سعی می کنم بطور خیلی خلاصه این تئوری و نظریه را توصیح دهم.ولی شما را به جد تشویق می کنم که خودتان لینکها و وب سایتهایی مربوطه را با دقت مطالعه کنید.چون این تئوری دارای خصوصیاتی است که هر فرد علاقمند به مصر و اسرار ساخت اهرام را به وجد می آورد.

برخی مراجع که میتوانید به آنها مراجعه کنید .

ایده اصلی مطرح شده در این تئوری این است که یک سطح شیبدار داخلی در درون اهرام وجود داشته است.کارگران با استفاده از این سطح شیبدار بلوک های سنگی را تا آنجایی بالا می بردند که به یکی از گوشه های هرم برسند. در این نقطه و سطح سنگها را تغییر مکان داده و به نقطه دیگری منتقل می کردند تا در اختیار یک تیم دیگر از کارگران قرار گرفته و آنها را از طریق یک رمپ و سطح شیبدار دیگر بالا بکشند.

علاوه بر این، بلوک های سنگ آهکی که صیقل خورده بودند در ابتدا در لبه ها و گوشه های بنا قرار می گرفتند تا مهندسین دقت آن را از نظر هندسی بررسی کنند و جای دقیق هر کدام را مشخص کنند و سپس با بلوکهای سنگ اهکی معمولی تر قسمتهای داخلی هرم را پر می کردند.

با این روش اتاقهای داخلی درون هرم را که مربوط به پادشاه و ملکه بودند با بالا رفتن تدریجی هرم می ساخته اند.

جالب اینجاست که این نظریه نه تنها روش ساخت هرم را به خوبی توضیح می دهد ،بلکه شواهد فیزیکی زیادی نیز در محل سایت وجود دارد که بر درستی این نظریه مهر تائید می زند. به عنوان مثال در دهه 1980 میلادی یک تیم از دانشمندان فرانسوی یک مساحی و نقشه برداری ثقل سنجی کامل ” Gravimetric Survey ” از هرم بزرگ جیزه را انجام دادند.اینکار همانند یک عکسبرداری برگ اشعه X از کل این هرم می باشد.

آنها در طی تحقیقات و بررسی های خود شواهدی از وجود چنین سطوح شیبدار داخلی را کشف کردند.[32] ولی در آن زمانی که این شواهد را مشاهده کردند هیچ ایده ای نداشتند که این الگوی مارپیچی شکل که دیده اند به چه دردی می خورده است. لذا این پرونده را به مدت 14 سال رها کردند تا اینکه در رابطه با نظریه ژان پییر و سطوح شیبدار و رمپ های داخلی او چیزهایی شنیدند.

آنها مشاهده کردند که دقیقا در درجه 7% هرم دقیقا همان جایی که ژان پپیر در تئوری پیش بینی کرده بوده است یک شکاف وجود دارد.این مکان دقیقا همان محلی است که کارگران سنگها را جابجا کرده و جهت بالا بردن سنگها را عوض کرده اند.[33]

اهرام مصر و بیگانگان باستانی

باب بریر “Bob Brier ” یک مصر شناس معروف است که با شخص ژان پییر در این زمینه همکاری کرده است. او فقط مجاز بود تا برای چند دقیقه از این شکاف نقشه برداری کند و چند عکس گرفته و اندازه گیری هایی انجام دهد.آنها متوجه شدند که فضای بزرگی در پشت این سنگها وجود دارد. آنها با استفاده از این عکس ها،مدلهای کامپیوتری از نقشه این اتاق های درونی به دست آوردند. [34]

مصر باستان و بیگانگان باستانی

تا آنجا که میدانیم تا سال 2012 هنوز این تیم منتظر بودند تا مقامان امنیتی کشور مصر به آنها اجازه لازم برای انجام یک نقشه برداری دقیق و کامل از این شکاف ها را بدهند.

ولی از همه اینها جالبتر دلیل وجود دهلیز بزرگ ” Grand Gallery” و سنگهای گرانیتی سقف مقبره فرعون هستند. من درباره هر دوی آنها با هم توضیح می دهم چون به نظر ژان پییر این دو به شکلی اساسی به یکدیگر متصل بوده و مربوط هستند .[35]

دهلیز بزرگ

اول از همه باید به این نکته توجه کنید که فرق مهم هرم بزرگ جیزه با دو هرم کوچکتر دیگر در این است که بر خلاف آن دو هرم اتاق مقبره آن در درون دل هرم قرار گرفته است.در دو هرم دیگر مقبره ها در زیر زمین و زیر هرم قرار داشته و آنها را با کندن سنگ بستر کف هرمها ساخته اند. [36] بنابر این در آن دو هرم آنها نگران این موضوع نبوده اند که هزاران تن سنگ قرا گرفته بالای آنها بروی آنها فشار وارد کرده و فرو بریزد.

نقد فرضیه فضانوردان باستانی

ولی قضیه در هرم بزرگ متفاوت است. در این هرم بزرگ مقبره درون دل هرم تعبیه شده است ، به همین دلیل طراح این هرم باید دست به خلاقیتی می زده است که توسط آن از فرو ریختن سقف مقبره توسط فشار سنگهای فوقانی آن جلوگیری کند.در هرمهای قدیمی اینکار را با ساختن این سقف به صورت شیروانی ” Apex ” انجام می داده اند. اینکار باعث می شده است که وزن بالای آن به اطراف منحرف شده و به درون مقبره وارد نشود.[37]

موجودات فرازمینی و اهرام

ولی طراح مقبره فرعون در هرم بزرگ می خواسته است که سقف این اتاق برای زیبایی بیشتر بصورت صاف باشد.باید راهی پیدا می کرده است که وزن سنگهای فوقانی را به طریقی خنثی کند.

او استادانه و هنرمندانه یک سری از بلوک های سنگی گرانیتی بزرگ را به طور یکنواخت در بالای این محفظه پخش کرده است و در بالای آن سنگها درپوشی از سنگ به صورت شیروانی قرار داده است تا وزن و فشار وارده به این سنگهای گرانیت اعمال نشود و به اطراف منحرف گردد.[38]

نقد فرضیه فضانوردان باستانی

خوب او با این طراحی که انجام داده است مشکل فشار سنگهای فوقانی به سقف مقبره را برطرف کرده است ولی این طراحی خود یک مشکل جدید ایجاد کرده است و آن مسئله این است که خود این سنگهای سنگین گرانیتی را باید چگونه به آن ارتفاع منتقل کرد؟ این سنگها برای رمپ ها و شیبها 7% داخلی خیلی سنگین بوده و نمی شد آنها را با آن رمپ ها به بالا منتقل کرد.

برای حل این مشکل ما باید به دهلیز و راهروی اصلی هرم توجه کنیم.حقیقت این است که این دهلیز از زمانی که توسط مصر شناسان کشف شده است باعث گیج شدن و سردرگمی آنان شده است.حقیقت این است که شکل و فرم این دهلیز خیلی عجیب و غریب است.در حقیقت اگر کسی می خواست یک راهرو و دهلیز از نقطه A تا نقطه B بسازد آن را خیلی ساده تر می ساخت و به این شکل عجیب نمی ساخت. چرا شکل این راهرو اینگونه است؟

نقد مستند ما و فرازمینی ها

از نظر ژان پییر این دهلیز به عنوان یک سیستم تعادل وزن بزرگ عمل می کرده است.درون آن یک واگن چوبی با سنگ پر می شده است و توسط طناب بسته شده و نیروی کافی برای حمل سنگهای بزرگ را فراهم می کرده است.این سیستم همانند یک آسانسور حمل بار عمل می کرده است.

در حقیقت شواهد و مدارک بیشماری وجود دارد که این نظریه را تائید می کند [39] و بسیاری از رازهای مربوط به دهلیز را آشکار می کند. مثلا سوراخ عجیبی در طول این راهرو و دهلیز مشاهده می شود که مشخصا برای اتصال این سیستم آسانسور چوبی و واگن آن استفاده می شده اند.

مشخصا باقیمانده هایی از گریس و روغن در این راهرو کشف شده است و حتی خراش هایی بروی سنگها نیز مشاهده می شود .مشخص است که آنها برای روانکاری بیشتر حرکت واگن پر از سنگ در این دهلیز از روغن استفاده می کردند.

سیستم بالابر چوبی به یک رمپ خارجی اضافه نیز احتیاج داشته است که شواهد وجود آن نیز کشف شده است.[40] این رمپ اضافه پس از اتمام ساخت مقبره جمع شده و بقیه هرم طبق روالی که توضیح دادیم ساخته شده است.[41]

نظریه ژان پیر و تیمش تائید بسیاری از مصرشناسان به نام را به دست آورده است ولی تا آنجایی که اطلاع داریم تا سال 2012 هنوز منتظر دریافت مجوزهای لازم از دولت مصر بودند تا پس از انجام تحقیقات تکمیلی نظر قطعی خود را اعلام کند.

 

مایکل هایزر می گوید: ایده ” Houdin” در رابطه با یک رمپ داخلی منطقی به نظر می رسد. به نظر من شواهد و مدارک خوبی برای اثبات این نظریه وجود دارد.

اگر شما هم سریال مستند نشنال جوگرافی در رابطه با این نظریه را ببینیدمتوجه می شوید که مدارک خوبی برای اثبات آن وجود دارد. نظریه هودین بر پایه یک ایده مهندسی بسیار ساده بنا شده است که هم امروز و هم در دوران باستان از آن استفاده می شده است. و این این ایده است که از وزن یک جسم سنگین برای بالا بردن و بلند کردن یک جسم سنگین دیگر استفاده شود.

نقد مستند ما  فرازمینی ها

به هر حال به زودی مشخص می شود که آیا این تئوری کاملا درست است یا نه. ولی هدف اصلی من در معرفی آن به شما این بود که شما هم متوجه شده و بدانید که راه های زیادی برای انسانهای عادی که در عصر باستان در مصر زندگی می کرده اند وجود داشته است که سازه ای چون اهرام را بسازند.

نقد مستند ما و فرازمینی ها

و برای توجیه و توضیح نحوه ساخته شدن چنین بناهایی دلیلی وجود ندارد تا به نظریات عجیب و غریب و من در آوردی مثل” فضانوردان باستانی” متوسل شویم.

یک نصیحت: هر وقت صدای سم شنیدید ، اول به دنبال یک اسب بگردید و بعد به زرافه فکر کنید.

به امید خدا ادامه دارد …

برای مشاهده منابع این مقاله ” اینجا ” کلیک بفرمایید.

 

منبع: حقیقت خاموش

Loading

2 COMMENTS

  1. با احترام جناب اگر بنده جای شما بودم نوشته هامو پاک میکردم شما هنوز نمیدونید استفاده اهرام و دلیل اصلی ساختش چه بوده .و ایده و نظرتون هم در خصوص برش سنگها به اندازه نقاشی های مربوطه ساده و بدوی هستش در اخر هم باید بگم نصیحتتون مفت هم نمی ارزد شاید صدای سم گاوی باشد رم کرده که دارد نظریات چرندش رو که ب خورد انسان اگاه داده و رد شده و مورد تمسخر واقع شده و با عصبانیت دارد سمش را بر زمین میکوبد باشد . شما در جایگاه نصیحت نیستید باید مینوشتید پیشنهاد

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!