شورای نگهبان طبق قانون افراد صلاحیت‌دار را به مردم معرفی می‌کند

0
رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه شبکه بزرگ خبری صهیونیستی سعی می‌کند وضع کشور را بحرانی نشان دهد، معیارهای انتخاب رئیس جمهور را بیان کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از استان‌های کهکیلویه و بویر احمد،گیلان، مازندران و گلستان دیدار کردند. مهمترین محورهای سخنان ایشان به شرح ذیل است:

* انتخابات یک حادثه یکروزه است اما تاثیر آن و حاکم شدن فرد یا افرادی بر سرنوشت و جریان‌های عمده کشور، بلندمدت است. گاهی این تاثیرات بر کشور تا 40 سال ادامه می‌یابد.

* انتخابات امسال اهمیت مضاف دارد و به یک موضوع مهم بین‌المللی تبدیل شده است. تمام اتاق‌های فکر دنیا درحال رصد این حادثه بزرگ هستند و درخصوص انتخابات ایران نقشه‌ها و اهدافی دارند.

* هدف ملت ایران انتخاب فرد اصلحی که کشور را با همین سرعت و یا بیشتر از آن در عرصه‌های مادی و معنوی پیش ببرد. عزت ملت را بالاتر ببرد، استقلال کشور را عمیق‌تر کند، وضع زندگی را بهتر و گره‌ها را باز کند، امید و شور و شوقی در کشور بوجود آورد.

* تامین هدف ملت ایران در انتخابات در گرو دو عامل است؛ اول انتخابات گرم، پرشور و با حضور گسترده و با شور و شوق مردم برگزار شود، دوم ، انتخابات منتهی به انتخاب فردی شایسته، وارسته، با عزم، مومن، انقلاب و با همت جهادی شود.

* دشمن اگر می توانست کاری کند که انتخابات برگزار نشود، آن کار را می‌کرد اما اکنون که چاره‌ای ندارد می‌خواهد انتخابات محسنات مورد نظر ملت ایران را نداشته باشد و کشور را به سمت وابستگی، ضعف و عقب‌ماندگی در صحنه‌های گوناگون حرکت داده و کشور را به عقب بکشاند.

* تامین هدف دشمن در انتخابات در گرو دو عامل است؛ اول انتخابات سرد و با رغبت پایین مردم برگزار شود؛ دوم، نتیجه بیرون آمده از صندوق‌ها، دولت و به تبع آن ملت را به سمت وابستگی بیشتر، تبعیت بیشتر و قرار گرفتن در مسیر سیاست‌های دشمنان قرار دهد.

* شور و هیجان عمومی به سمت انتخابات اولین کار بزرگی است که ملت می‌تواند انجام دهد. دشمن می‌خواهد مردم را از حضور در انتخابات نا‌امید و وضع کشور را بحرانی نشان دهد.

* شبکه بزرگ خبری صهیونیستی سعی می‌کند وضع کشور را بحرانی نشان دهد.

* مشکلاتی نظیر گرانی و اشتغال در کشور هست، اما امروز کجای دنیا هست که این مشکلات وجود نداشته باشد؛ کشورهای اروپایی صحنه‌گردان تبلیغات علیه ایران تا خرخره در مشکلات رفته‌اند و هر روز مردم علیه سیا‌ست‌های دولت‌هایشان به خیابان‌ها می‌آیند.

* نقاط ضعف و مشکلات کشور را باید با نقاط مثبت مقایسه کرد؛ انسجام و یکپارچگی ملی، جوانان با نشاط و سرحال که میدان‌های عظیم ملی و مسابقات جهانی را فتح کرده‌اند، تاثیرگذاری عظیم ملت ایران در مسائل جهانی و منطقه به رغم دشمنی‌ها، از جمله نقاط مثبت است.

* دشمنان سعی دارند که با تبلیغات سایه ناامیدی و بحران را بر سر کشور بیندازند، کشور را به مشکلاتی که وجود ندارد متهم کنند، مشکلات کوچک را بزرگ کنند و آینده را تیره و تاریک نشان دهند.

* جوانان، مسئولان، مبلغان و کسانی که عرصه سخن را در دست دارند به مردم امید بدهند؛ این امید واهی نیست و واقعی است.

* مردم بدانند، حضور پرشور و پر رونق در انتخابات موجب مصونیت کشور می‌شود و طمع دشمن به دست اندازی و خباثت علیه کشور کم می‌شود؛ مردم در فاصله مانده تا انتخابات، علاوه بر همت در حضور، در انتخاب خوب هم همت داشته باشند. برای انتخاب خوب باید فکر کرد و معیارها را شناخت.

* معیار اصلی در انتخاب رئیس جمهور این است که کسانی باشد که همت‌شان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت انقلاب باشد، مصداق ایستادگی باشد، زرهی پولادین از توکل و یاد خدا بر تن بپوشند و وارد میدان شوند.

* مردم به شعارها توجه کنند بعضی برای جلب آرا شعارهایی می‌دهند که از اختیاراتشان بیرون است.

* آنچه در طول سال‌های طولانی از خیرات و برکات بدست آمده به برکت اهداف انقلاب بوده و هر جا شکست حاصل شده به خاطر غفلت از اهداف انقلاب و اسلامی بوده است.

* کاندیداها مسائلی را که برای مردم لازم است و فوریت بیشتری دارد و با واقعیت و امکانات  کشور سازگار است و به افزایش قدرت درونی ملت می‌افزاید، در شعارهای خود بگنجانند.

* افراد متعددی به صحنه آمده و شورای نگهبان طبق وظایف قانونی خود کسانی را که صلاحیت دارند به مردم معرفی خواهند کرد. همه باید تابع قانون باشند، آنجایی مشکل پیش می آید که تخلف از قانون صورت پذیرد.

* سال 88 عده‌ای با اغراض نفسانی یا اهداف سیاسی از قانون تخلف کرده و به خود، مردم و کشور خسارت وارد کردند و نگذاشتند ملت طعم شیرین رای 40میلیونی را بچشند، راه درست قانون است و همه باید تسلیم و تابع قانون باشند.

* قانون معیاری بسیار خوب و وسیله‌ای برای حفظ آسایش و آرامش کشور و حفظ وحدت ملی و راه عمومی کشور است.

* اعضای شورای نگهبان، افراد متقی و آگاه هستند و طبق قانون افرادی را به عنوان صالح معرفی می‌کنند، باید دید در میان صالحان کدام یک صالح‌تر هستند و بیشتر به درد می‌خورند و بیشتر و بهتر می توانند بار سنگین را به دوش کشیده و با امانت کامل راه را ادامه دهند و به پیش ببرند.

* مردم به توفیق الهی یک بار دیگر در این آزمون بزرگ به افتخارات خود خواهند افزود و این بار نیز مانند گذشته مشت محکمی به دهان دشمنان خواهند زد.

* افراد دارای معیارهای را باید شناخت و از افراد دارای توان راهنمایی، تحقیق کرد؛ باید در انتخاب به حجت شرعی رسید؛ اگر حجت حجت شرعی وجود داشته باشدف حتی چنانچه در آینده متوجه شود که انتخاب او غلط از آب درآمده، سرافراز است و می‌گوید به تکلیف عمل کردم.

* رهبانیت اسلام با رهبانیت نصاری فرق می‌کند؛ رهبانیت اسلام یعنی حضور در همه صحنه‌های زندگی و هر حرکت سکون و هر اقدام فقط در راه خدا باشد؛ حرکت در راه خدا لطف و پشتیبانی خدا را به همراه دارد و این راز پیشرفت ملت ایران است.

* کسانی که امیدوار بودند می‌توانند جوانان ما را از دین جدا و سرگرم شهوات و مادی‌گر کنند، اشتباه کرده‌اند؛ انگیزه جوانان مومن امروز که دل در گرو انقلاب دارند، اگر از جوانان حاضر در دفاع مقدس بیشتر نباشد، کمتر نیست.

* سنت حسنه اعتکاف در نیمه ماه رجب که توسط جوانان ترویج شده، منظره‌ای زیبا و معطر و از برکات انقلاب است.

* آنچه یک ملت از طریق معنوی به دست می‌آورد، پشتوانه و ذخیره‌ای می‌شود که در تمام میدان‌های زندگی مقاوم و با عزم و اراده راسخ در مقابل مشکلات پیش برود، بن‌بست‌ها را باز کند و کارهای بزرگ انجام دهد.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!