تشدید ناآرامی‌های مدنی در آمریکا در پی افزایش اعتراضات نسبت به شمارش آرا

0
تشدید ناآرامی‌های مدنی در آمریکا در پی افزایش اعتراضات نسبت به شمارش آرا
  • ناآرامی در سراسر آمریکا در پی گسترش اعتراضات نسبت به شمارش آراء ریاست جمهوری به شدت رو به افزایش است.

تشدید ناآرامی‌های مدنی در آمریکا در پی افزایش اعتراضات نسبت به شمارش آرا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که معترضان اقدام به برپایی تظاهرات بیشتری در مخالفت با روند شمارش آرا در برخی ایالت های مهم و کلیدی کرده اند، ناآرامی های مدنی به سرعت رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برخی ایالت های مهم و کلیدی هنوز مشخص نشده و روشن شدن نتیجه آرا در این ایالت ها می تواند برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 را مشخص کند.

ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ رویکردها و راهبردهای متفاوتی را نسبت به شمارش آرا در پیش گرفته اند، دونالد ترامپ شکایت هایی را برای متوقف کردن شمارش آرا در برخی ایالت ها در دادگاه مطرح کرده که برخی از این شکایت ها تاکنون با شکست روبرو شده است و از سوی دیگر بایدن بر اهمیت شمارش همه آرا تاکید کرده است.

تشدید جنگ لفظی بین دو اردوگاه سیاسی انتخابات موجب اعتراضات خیابانی در برخی شهرها شده است. طرفداران بایدن در این تظاهرات خواستار شمارش همه آرا شده اند و طرفداران ترامپ خواستار توقف شمارش آرا هستند.

مخالفان ترامپ چهارشنبه در نیویورک، میناپولیس و سایر شهرهای آمریکا به خیابان ها ریختند. برخی تظاهرات کنندگان در میناپولیس که قصد مسدود کردن یک بزرگراه را داشتند توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

همان روز طرفداران ترامپ در فونیکس در بیرون مرکز شمارش آرا تظاهرات کردند و خواستار توقف شمارش آرا پستی شدند.

در حالی که برخی رسانه های خبری آمریکایی مثل آسوشیتدپرس و فاکس نیوز پیروزی بایدن در آریزونا را اعلام کرده اند ولی سایر شبکه های خبری از این اقدام تبعیت نکرده اند.

اگر بایدن بتواند در ایالت های آریزونا و نوادا به پیروزی نهایی دست یابد، 270 رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید را کسب خواهد کرد.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!