هرتسل: باید برای ازدواج و بچه دار شدن به یهودیان جایزه بدهیم

0

… همچنانکه انجمن یهودیان و شرکت یهودی نیز تلاش های خود را برای توجه و عنایت به خانواده و تقویت هرچه بیشتر آن دو چندان خواهند کرد. این تلاش ها نه فقط در بعد تربیتی و ادبی، بلکه در زمین مادی خانواده ها نیز خواهد بود. کارمندان برای ازدواج و نیز فرزند دار شدن هدیه خواهند گرفت. زیرا ما به هرکه در «آنجا» هست و آیندگانی که در «آنجا» باشند، نیاز داریم.

 

 قسمت قبلی

نخستین ترجمه فارسی «دولت یهود» نوشته هرتسل/6 

  هرتسل: باید برای ازدواج و بچه دار شدن به یهودیان جایزه بدهیم

 

کتاب «دولت یهود» از جمله منابع پایه و اصلی اندیشه سیاسی صهیونیسم می باشد. این کتاب که بیش از یک قرن از نگارش آن می گذرد ، اساسنامه تشکیل دولت صهیونیستی به شمار می رود که رژیم اشغالگر قدس بر اساس آموزه های آن تاسیس گردیده. این کتاب تا کنون در ایران ترجمه نشده است و نخستین بار است که پایگاه خبری و تحلیلی مشرق ، اقدام به برگردان فارسی آن می نماید.
امید است که این نخستین گام در جهت تعمیق هر چه بیشتر دشمن شناسی در میان جوانان و باورمندان به آرمان فلسطین بوده و مورد قبول قرار گیرد. بخش ششم از نوشته هرتسل تقدیم علاقمندان می گردد:

 

*بازرگانی

کار منتقل شده به این میهن، تجارت را می آفریند. بازارهای اولیه نیز ضروریات زندگی مانند گاو، حبوبات، لباس و ابزار کار و تسلیحات را فراهم خواهد کرد. البته این ها به عنوان نمونه ذکر شدند. در آغاز راه ما وظیفه خواهیم داشت از کشورهای مجاور یا از اروپا این ها را وارد کنیم. اما در سریع ترین زمان ممکن مستقل خواهیم شد. یهودیان دارای پروژه های بزرگ نیز به سرعت خواهند فهمید که در این میهن جدید آینده دارند.
ارتش این شرکت یهودی، به تدریج کارمندانی را به کار خواهد گرفت که آنان رفته رفته نیازهای مردم برای رفاه هرچه بیشتر را فراهم خواهند کرد. (این کارمندان شامل افسران ارتش دفاعی ما خواهد بود که همیشه یک دهم مردان آبادگران[یهودیان مهاجری که به آبادانی سرزمین جدید می پردازند] در آن عضو خواهند بود. این میزان برای سرکوب شورش ها کافی خواهد بود. زیرا بیشتر آبادگران ما افراد صلح طلب خواهند بود.)
نیازهای رفاهی ارائه شده از سوی کارمندانی که در مراکز بزرگ مشغول هستند، بازار بهتری را فراهم خواهد کرد که می تواند روند بهبودی را همچنان ادامه دهد. هنگامی که مسکن یک فرد متأهل در «آنجا» ساخته شود، او همسر و فرزندانش را نیز به همراه خود خواهد آورد. یا مرد مجرّد پدر و مادر و خویشان خویش را به «آنجا» خواهد برد. یهودیانی که به ایالات متحده مهاجرت کرده اند، همیشه این کار را انجام می دهند. به محض اینکه برای یکی از آنان یک لقمه نان شب فراهم می شود و سرپناهی پیدا می کند، خانواده خود را به ایالات متحده می کشاند. زیرا روابط خانوادگی در میان ما بسیار قوی است. همچنانکه انجمن یهودیان و شرکت یهودی نیز تلاش های خود را برای توجه و عنایت به خانواده و تقویت هرچه بیشتر آن دو چندان خواهند کرد. این تلاش ها نه فقط در بعد تربیتی و ادبی، بلکه در زمین مادی خانواده ها نیز خواهد بود. کارمندان برای ازدواج و نیز فرزند دار شدن هدیه خواهند گرفت. زیرا ما به هرکه در «آنجا» هست و آیندگانی که در «آنجا» باشند، نیاز داریم.

*مسکن غیر کارگری

در گذشته مسکن کارگرانی را توصیف کردیم که خودشان آنها را خواهند ساخت. در اینجا به مسکن غیر کارگران می پردازیم و اشاره ای گذرا به این مسکن ها نیز داریم. مهندسان شرکت برای طبقه های فقیرتر –جه آنانی که مزدشان با پول داده می شود و چه آنانی که کالا دریافت می کنند- نیز خانه خواهند ساخت. این معماران نزدیک یکصد نوع خانه می سازند. طراحی خانه های جدید نیز ادامه خواهد یافت. این شکل های بدیع خانه سازی بخشی از تبلیغات ما خواهد بود[تا یهودیان را به «آنجا» بکشانیم.] شرکت یهودی ایمنی سازه ها را تضمین خواهد کرد و در واقع در فروش خانه ها به شهرک نشینیان با قیمت های مشخص شده، سود نخواهد برد. اما سوال این است که این خانه ها کجا برپا خواهند شد؟ این مطلب را در بخش مربوط به موضوع «مجموعه های محلی» توضیح خواهیم داد.
از آنجا که این شرکت به دنبال سودآوری و درآمد زایی از راه ساخت و ساز نیست، به همان سود حاصل از اراضی بسنده می کند. این شرکت به دنبال این است تا شمار هرچه بیشتری از معماران از راه انعقاد قراردادهای خصوصی، وارد عرصه کار شوند. این سیستم می تواند ارزش املاک را افزایش دهد و رفاه و آسایشی را فراهم آورد که همین رفاه در خدمت برخی اهداف قرار گیرند. زیرا رفاه، هنر و صنعت را تشویق می کند، بستر لازم برای تقسیم ملک های بزرگ را در آینده فراهم می سازد. زیرا ثروتمندان یهودی که اکنون مجبورند کالاهای گران قیمت خود را پنهان کنند، و جشن ها و میهمانی های خود را در پنهانی برگزار کنند، در «آنجا» خواهند توانست در امنیت و آسایش از دارایی های خویش لذت و بهره ببرند. وقتی این پولداران به اجرای طرح مهاجرت کمک کنند، سرمایه ها در «آنجا» فعالیت خود را دوباره از سر خواهند گرفت و به اجرای پروژه های بی نظیر کمک خواهد کرد.
اگر سرمایه داران یهود بخواهند کاخ های خود را در شهرک های جدید، بازسازی کنند، -همان کاخ هایی که در اروپا به چشم حسرت به آنان نگریسته می شود- به سرعت زندگی در «آنجا» به زندگی در خانه های امروزی مجلل و با شکوه تبدیل خواهد شد.

*برخی انواع انحلال[انتقال اموال غیر منقول به محل مهاجرت]

شرکت یهودی مسئول مدیریت کالاهای غیر قابل انتقال یهودیان است. شیوه ها و اقدامات اتخاذ شده از سوی این شرکت برای خانه ها و اراضی به راحتی قابل تصور و تخیل است. اما در رابطه با انتقال فعالیت های تجاری چه شیوه ای را دنبال خواهد کرد؟ اقدامات عملی بیشماری در این رابطه هست که این نوشتار کوتاه، مجال پرداختن به آنها نیست. اما هیچیک از آن ها چندان دشوار نیستند. در هر صورت، اگر صاحب یک کارخانه تصمیم بگیرد مهاجرت کند، تنها کاری که می تواند بکند این است که بر سر درست ترین شکل انحلال[کارخانه خود] با کارمندان شرکت در منطقه خودش توافق کند.
ساماندهی این کار برای صاحبان مشاغل سبک ، به آسان ترین شیوه ممکن است. زیرا فعالیت شخصی در حرفه آنان اهمیت بیشتری دارد و کالا و ساماندهی در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. در این موارد، شرکت یهودی زمینه مشخصی برای فعالیت شخصی مهاجر فراهم خواهد کرد و به جای کالاهایش قطعه ای از زمین و مجموعه ای از ماشین آلات به او خواهد داد. از ویژگی های یهودیان این است که به آسانی قابل توجهی با هر شکل کسب و کار و زندگی سازگاری پیدا می کنند. به همین دلیل آنان سریع فرا می گیرند که صنعت جدیدی را آغاز کنند. به این شیوه، چند بازرگانان خُرد به ملاّک خرد تبدیل می شوند. در واقع شرکت یهودی با دریافت کردن دارایی های غیر قابل نقل از فقیرترین مهاجران، خود را در معرض زیان قرار می دهد. [دلیل تحمل خسارت نیز این است که]این کار موجب زراعت آزاد در مناطق پهناوری می شود و در نتیجه این کار می تواند ارزش مناطق هم جوار را افزایش دهد.
در رابطه با صاحبان مشاغل نیمه سنگین که کالا و تشکیلات با فعالیت و توان شخصی مدیر برابر و شاید بالاتر است، برای انحلال آن، شیوه های مختلفی قابل تصور است.
در اینجاست که برای شهروندان مسیحی فرصت مهاجرت داخلی پیش می آید و آنان می توانند به مناطقی بروند که یهودیان آنجا را تخلیه کرده اند. اما یهودی کوچ کننده، تجربیات و اندوخته هایش را از دست نخواهد داد، بلکه با خود خواهد برد و در میهن جدید از آن بهره خواهد برد تا بتواند خود را دوباره بسازد.
شرکت یهودی برای او در بانک یک حساب جاری ایجاد خواهد کرد. همچنانکه می تواند امتیاز کار خود را بفروشد یا اینکه تحت نظارت کارمندان شرکت، کار را به مدیران واگذار کند. ممکن است مدیران این حرفه او را اجاره کنند و یا اینکه به صورت اقساطی آنرا خریداری کنند. اما شرکت یهودی با بهره گیری از وکلا و کارمندان شرکت و به عنوان وکیل موقت مهاجران، اشراف و نظارت بر امور مهاجران و نیز مدیریت آنها و اهتمام نسبت به همه حقوق مالی آنها را دنبال خواهد کرد.
اگر یک یهودی نتواند کار و ابزار کاری خود را بفروشد و تمایل به وکیل گرفتن برای این اموال خود نداشته باشد و نیز نخواهد اداره این اموال را به دیگری بدهد، پس باید او همانجا بماند و مهاجرت نکند. یهودیانی که باقی بمانند، وضعیت بدتری نخواهند داشت. زیرا آنان از رقابت کسانی که مهاجرت می کنند، خلاص شده اند. آنان دیگر فریادهای یهود ستیزی را نخواهند شنید که «از یهودیان خرید نکنید!». اگر صاحب حرفه پس از مهاجرت نیز تمایل به ادامه فعالیت در حرفه پیشین خویش داشته باشد، او می تواند از آغاز چنین هدفی را دنبال و اجرا کند. مثال زیر ایده من را روشن تر بیان می کند:
به عنوان مثال:

شرکت «x» یک شرکت بزرگ بافندگی است. رئیس این شرکت در صدد مهاجرت است. او در مقر اقامت خود در آینده، شعبه ای از شرکت کنونی خود را ایجاد می کند و نمونه کالاهای خود را به آنجا می فرستند. فقیران، اولین شهرک نشینان و در واقع اولین مشتریان او خواهند بود. پس از آن، مهاجرانی از طبقه های اجتماعی بالاتر که به دنبال کالاهای با کیفیت تر و بهتر هستند، به سراغ کالاهای او خواهند آمد.در این هنگام است که شرکت «x » کالاهای جدیدتری را به «آنجا» خواهد فرستاد… این روند ادامه پیدا می کند تا اینکه زمانی برسد که جدید ترین کالاهای شرکت خود را به این نقطه بفرستد. شعبه این شرکت سودهایی را به دست خواهد آورد و در نتیجه صاحب این شرکت، شرکت اصلی را خواهد فروخت یا اینکه یک مسیحی را به عنوان نماینده و وکیل خود در شرکت خواهد گماشت تا مدیریت آن را به عهده گیرد. خودش نیز برای به دست گرفتن امور مربوط به شرکت جدید، مهاجرت خواهد کرد.
مثال دیگر:
«سین و پسرش» تاجران بزرگ زغال سنگ هستند. آنان صاحبان معادن و نیز کارخانه هایی هستند. چگونه می توانند با این دارایی های بزرگ و پیچیده ،ا به سرزمین جدید منتقل شوند؟
معادن و تشکیلات مربوط به آن را حکومت آن کشور خریداری می کند. ممکن است شرکت یهودی آن را تحویل بگیرد و در ازای بخشی از مبلغ آن، زمین [در میهن جدید] و بخش دیگر آن را مال و پول نقد بدهد. شیوه سومی نیز هست و آن تبدیل شرکت «سین و پسرش» به یک شرکت محدود می باشد. چهارمین شیوه، ادامه کار در این شرکت با اشراف مالکان اصلی است که می توانند در زمان های بعد به عنوان افراد خارجی به این کشورها برگردند و به دارایی های خود سرکشی کنند. این امکان در کشورهای متمدن برای هر فرد خارجی و غیر بومی فراهم شده تا بر اساس قوانین بتوانند وارد این کشورها بشوند. همه این پیشنهادات، هر روز اجرا می شوند. شیوه پنجم، بسیار بهتر است و چه بسا سودآوری آن نیز بیشتر باشد. از آنجا که موارد موجود آن کم هستند، یادآور می شود که این شیوه به میزان پذیرش وجدان انسان های جدید بستگی دارد. زیرا بر اساس این شیوه، «سین و پسرش» کارخانه و معادن خود را به هیئتی متشکل از نمایندگان کارگران و کارمندان خود می فروشند. آنان نیز می توانند یک تعاونی با مسئولیت محدود تأسیس کنند. آنان شاید بتوانند پول شرکت را از راه کمک وزارت دارایی تأمین کنند. به این ترتیب، کارمندان شرکت، به صورت اقساط، قرض خود را بپردازند. ممکن است دولت، شرکت یهودی و یا حتی خود شرکت «سین و پسرش» بستانکار باشد.
شرکت یهودی، آمادگی دارد انتقال حرفه های سبک و سنگین [به میهن جدید] را ساماندهی کند. زمانی که یهودیان به آرامی مهاجرت خود را انجام می دهند و خانه های جدید خود را بنا می کنند، شرکت یهودی نیز نقش سازمان بزرگ ساماندهی کوچ را ایفاد می کند و مسئولیت دارایی های یهودیان در کشورهای قبلی را به عهده می گیرد. همچنین برخورد درست با دارایی های حقیقی شرکت و دارایی های به ودیعه گذاشته شده نزد شرکت را تضمین می کند و برای یهودیان استقرار یافته در میهن جدید، اطمینان خاطر همیشگی ایجاد می کند.

*تضمین شرکت یهودی

شرکت یهودی تضمین هایی را می دهد تا مهاجرت از کشور کنونی [به «آنجا»] موجب فقر یهودیان نشود یا بحران های اقتصادی را برایشان به ارمغان نیاورد؟ پیش از این یادآور شدم که یهود ستیزان مخلص، در عین حفظ استقلال خویش، برای مدیریت و ساماندهی به انتقال دارایی ها، با کارمندان شرکت یهودی همکاری خواهند کرد. اما ممکن است حکومت به دلیل کوچ کردن شمار قابل توجهی از مالیات پردازان –که فقط افراد اندکی آنان را شهروند این حکومت می دانند اما در برآورد درآمدهای حکومت، توجه دوچندانی به آنان می شود و روی آنان حساب زیادی باز می شود-، دچار زیان شود.
به همین دلیل، باید حکومت به دنبال جبران این زیان خویش باشد. ما این کار را به طور غیر مستقیم برای دولت و حکومت انجام خواهیم داد. چون [با مهاجرت]، ما به کمک ابزارهای بی نظیر یهودیان و فعالیت صنعتی آنان، پروژه های زیادی را در این کشور از خود به جای گذاشته ایم و همچنین برادران مسیحی خویش را که شهروند این کشور هستند، به مراکز تخلیه شده خویش منتقل کرده ایم و به این ترتیب ما توانسته ایم به شیوه ای مسالمت آمیز و بی نظیر، شمار فراوانی از مردم را به سطوح بالاتر شکوفایی برسانیم.
انقلاب فرانسه تا اندازه ای توانست، نتایج مشابهی را –در گستره بسیار کوچکتر-محقق سازد. اما این نتایج از ایجاد حمام های خون و با گیوتین در نقاط مختلف فرانسه و میدان های جنگ اروپا به دست آمد. علاوه بر این، در این انقلاب، حقوق موروثی و اکتسابی مردم از بین رفت و فقط افراد تیزبینی که اموال دولت را خریداری کردند، به ثروت فراوان رسیدند. اما شرکت یهودی به دولت ها –یی که زمینه فعالیت اقتصادی یهودیان در آن ها بوده- سودهای مستقیم و غیر مستقیم خواهد رساند. به عنوان اولین بهره و کم به دولت های یادشده، دارایی های رهاشده و متروک یهودیان داده خواهد شد. برای خریداران نیز بهترین شرایط فراهم خواهد آمد. دولت های یادشده، خواهند توانست به طور دوستانه و از روی مهرورزی، اراضی را تخصیص بزنند و اصلاحات اجتماعی مشخصی را به اجرا بگذارند. این شرکت یهودی، برای هدایت مهاجرت داخلی شهروندان مسیحی [به نقاط تخلیه شده از یهودیان]، به دولت ها و پارلمان ها از دادن هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد.
شرکت یهودی، همچنین عوارض گمرکی سنگینی را خواهد پرداخت. مرکز اصلی آن نیز در لندن خواهد بود تا بتواند در کَنف حمایت قانونی قدرتی باشد که در حال حاضر دشمن یهودی ها نیست. اما اگر مقامات و نهادهای رسمی و شبه رسمی دیگر نیز از شرکت یهودی حمایت کنند، ما در هر نقطه دیگری نیز پایگاه گسترده ای از درآمدهای مالیاتی و گمرکی را برایشان فراهم خواهیم کرد. به همین منظور، دفترهای فرعی وابسته به شرکت برای مالیات راه اندازی خواهیم کرد. حتی ما برای کالاهایی که [به سرزمین جدید] منتقل خواهیم کرد، به دلیل حمل و نقل دوسویه ، دوبار عوارض گمرکی خواهیم پرداخت. در اقداماتی که شرکت یهودی فقط نماینده و وکیل برای اراضی و املاک قرار می دهد، این نمایندگی به طور موقت به عنوان مشتری ظاهر خواهد شد و پس از آن به عنوان مالک موقت خواهد بود.
این ها اموری هستند که طبیعتاً می توانیم از اکنون مدّ نظر قرار دهیم و روی آن ها برنامه ریزی کنیم. در هر نقطه ای باید ابتدا تدبیر و تصمیم گیری درستی کنیم تا شرکت یهودی بدون ریسک و وجود خطر ناکامی به آنجا گام بگذارد.
شرکت یهودی در نقاط مختلف با وزرای دارایی بر سر مسائل مورد نظر وارد رایزنی خواهد شد. این وزیران نیز روح مهرورزی و دوستی پروژه(طرح) ما را درمی یابند. در نتیجه برای تحقق موفقیت آمیز این پروژه همه تسهیلات ممکن را در اختیار خواهند گذاشت.
علاوه بر این، با حمل و نقل مسافران و کالاها، منافع دیگری نیز به طور مستقیم عاید دولت ها خواهد شد. در جاهایی که خطوط ریلی در اختیار دولت قرار دارد، اثر مستقیم آن برای آن دولت نمایان خواهد شد. اما اگر این خطوط متعلق به بخش خصوصی باشد، شرکت یهودی –همچون هر طرف جابجا کننده بزرگ کالا -با شرایط بهتر حمل ونقل روبرو خواهد بود. مزد حمل و نقل و بارگیری باید به اندازه ممکن برای ملت ما، ارزان باشد. زیرا هر مسافر مجبور است خودش هزینه های سفرش را بپردازد. مردم طبقه میانی(طبقه وسط) با گذرنامه شرکت «کوک» مسافرت خواهند کرد و طبقه فقیر نیز با قطار مهاجران این سفر را انجام خواهند داد. چه بسا که شرکت یهودی بتواند برای کالاها یا خود مسافران تخفیف های قابل توجهی بگیرد. اما شرکت یهودی باید –همچون هر امر دیگری- به مبانی خود پایبند باشد و تلاش نکند با مبالغ بالاتر از درآمد و سرمایه خود به واردات مبادرت کند.
در بسیاری از نقاط، یهودیان، وسائل حمل و نقل را در اختیار دارند. امور حمل و نقل اولین نیاز شرکت و اولین چیزی است که باید برای انحلال آن و[ انتقال کالا و خدمات و شخصیت های این صنعت به «آنجا»] مبادرت کند. مالکان اصلی نیز باید در خدمت رسانی شرکت مشارکت داشته باشند یا اینکه خودشان در«آنجا» به طور مستقل ترانزیت و حمل و نقل را تأسیس کنند.
بی تردید، کسانی که تازه وارد [آنجا] می شوند، به کمک و یاری آن ها نیاز خواهند داشت. زیرا حرفه آنان سودآور است. چه بسا که آنان برای درآوردن یک لقمه نان این حرفه را ادامه دهند. شماری از این شخصیت های پیشگام کوچ خواهند کرد. لازم نیست ما در اینجا همه جزئیات کارهای این جریان بزرگ را توصیف و تشریح کنیم. بلکه باید این امور از طرح اصلی استنباط و استخراج شوند. شایسته است این کار از سوی شمار فراوانی از افراد توانا که در طراحی یک نظام و سیستم بهتر چیره دست هستند، صورت گیرد.

 

ادامه دارد…

 

مشرق نیوز

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!